۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱
کد خبر: 55397883

کرمان یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این شهر که در دل بافت واقع شده است آبشار بنگان می‌باشد.

آبشاری پر جاذبه در دل بافت

سلام نو - سرویس گردشگری: کرمان استانی است پهناور که شهرهای زیادی در آن واقع شده‌اند. با تنوع و گستردگی بالا، جاهای دیدنی استان کرمان در سراسر خطه آن پراکنده شده‌اند و انواع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را شامل می‌شوند. در این میان بافت که بزرگ‌ترین مساحت جنگلی جنوب شرق ایران را در اطراف خود دارد، دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است.

آبشاری پر جاذبه در دل بافت

برای تماشای یکی از جاذبه‌ های گردشگری بافت، باید به روستای بنگان در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی آن سفری داشته باشیم. جایی در دل طبیعت روستا، آبشار بنگان چشم‌انتظار گردشگران است.

این ابشار در دل کویر در منطقه ای بسیار سرد با کوه هایی با ارتفاع بسیار زیاد واقع شده است که ارتفاع آن حدود ۱۵ متر بوده که در دامنه کوه های لاله زار واقع شده است. طبیعت فوق العاده زیبا و منظره ای که این آبشار خلق کرده برای هر بیننده ای چشم نواز خواهد بود.

این ابشار در شمال شرق بافت واقع شده است .

آبشاری پر جاذبه در دل بافت

نحوه دسترسی به آبشار

از شهر بافت که در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شهر کرمان قرار دارد، ابتدا ۱۲ کیلومتر به‌سمت غرب بروید تا به شهر بزنجان برسید. از آنجا مسیری هشت کیلومتری را به‌سمت روستای بنگان طی کنید. این مسیر به‌صورت جاده‌ای فرعی از مسیر «رابر» جدا می‌شود. برای رسیدن به آبشار بنگان، باید دو کیلومتری به‌سمت شمال روستا بروید.

آبشاری پر جاذبه در دل بافت

مناسب‌ترین زمان بازدید از آبشار

آبشار زیبای بنگان در هر زمانی از سال می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. با این حال توصیه می‌کنیم در فصل بهار، به‌خصوص ماه‌های فروردین و اردیبهشت به این نقطه سفر کنید. در این زمان زیبایی طبیعت اطراف آبشار دوچندان می‌شود و ترکیب آن با نوای دل‌انگیز آب رودخانه بنگان رویایی خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید