یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کرمان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان منطقه کوهستانی درباغ می‌باشد که در قلعه گنج واقع شده است.

از منطقه کوهستانی درباغ چه می‌دانید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: منطقه کوهستانی درباغ در شمال شرق شهرستان قلعه گنج از توابع استان کرمان قرار دارد و راه رسیدن به آن، مسیر قلعه گنج-حسین آباد-پایاب-چاه دراز می باشد. شهرستان قلعه گنج تسهیلات فراوانی در زمینه های اقامتی و رفاهی دارد و با درباغ فاصله اندکی دارد که امکان انجام سفر های گردشگری یک روزه را فراهم کرده است.

منطقه درباغ ازجمله مناطق جاذب گردشگری می باشد و دارای غارها، ناقدیس ها، ناودیسها، تنگ ها و چشمه ها و معادن تیتام، کرومیت، زغال سنگ و مس است. تنگ های این منطقه عبارتند از تنگ دره آشور، تنگ گور کوروش، تنگ پیر کنار و تنگ ملاعباسی.

از منطقه کوهستانی درباغ چه می‌دانید؟

جنگل‌ها و مراتع

مناطق جنگلی به طول ۲۵۰ کیلومتری در شمال شرقی قلعه گنج از روستای آهوان شروع و تا جلگه چاه هاشم، دلگان، رودبار و جازموریان منتهی می شود .

باغ های مرکبات، نخلستان های انبوه ،باغهای انگور بندها و آسیابها و دره های مستعد و دامنه های پوشیده از گیاهان دارویی و وحشی، خاکهای حاصل خیز و معادن متنوع و چشمه های آب گرم منظره ای بی نظیر و مجموعه ای طبیعی را ایجاد کرده است.

این منطقه علاوه بر ویژگیهای طبیعی در کنار آن جاذبه های فرهنگی و تپه های باستانی به جا مانده از تمدن جیرفت و گویش های بلوچی و دری و نوع خصلتها و رفتارهای مردم روستایی منطقه جذابیت های مردم شناسی ویژه ای رابه وجود آورده است.

از منطقه کوهستانی درباغ چه می‌دانید؟

این مردمان همچنان رابطه خود را با طبیعت برقرار کرده و با آن رابطه دو سویه بر قرار کرده اند؛ این منطقه دارای آب هوای خنک در فصل تابستان و زمین های مسطح و کوهستانی مرتفع دارای پوشش گیاهی خاص در دامنه های بسیار زیبا و سرسبز در اواخر زمستان و اوایل بهار از جاذبه های منطقه در فصول مختلف سال می باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید