خراسان رضوی یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این استانقله ملکوه می‌باشد که در اربت حیدریه واقع شده است.

قله‌ای با ارتفاع ۳۰۱۳ متری در تربت حیدریه

سلام نو - سرویس گردشگری: قله ملکوه که با نام قله ملکان نیز شناخته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی استان خراسان رضوی در شهر کدکن به شمار می‌آید و همیشه میزبان گردشگران و کوهنوردانی بسیاری از نقاط مختلف کشور است. این منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی با باغ‌های فراوان آلو و آلوچه بوده و تابستان‌های خنک و فرح‌بخش است. قله ملکوه (کوه چهل تن) دارای ارتفاع ۳,۰۱۳ متری است. در اطراف این کوه آبشارهای طبیعی روستای دافی و دره یوزا روستای برس و ارگی روستای رقیچه از بهترین جاذبه‌های بخش کدکن هستند. همچنین عسل و گوشت‌های شکار (بلدرچین و کبک و ...) از جمله غذاهای خاص این منطقه است.

قله‌ای با ارتفاع ۳۰۱۳ متری در تربت حیدریه

راه‌های صعود به قله

اگر بخواهید به این قله صعود کنید مسیر هایی برای بالا رفتن وجود دارد که برخی از آنها در زیر ذکر شده اند:مسیری که از شمال به این قله منتهی می شود واقع در دیواره ی مرکزی و به ارتفاع دویست و هفتاد متر می باشد.مسیری دیگر از سمت غرب برای صعود وجود دارد که به مسیر سوزنی ها معروف است.ساده ترین مسیر صعود به این قله مسیر جنوبی آن است.مسیری دیگر از سمت شرق هم موجود است که به آن دهلیز شرقی یا گرده ماهی می گویند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید