شهر مقدس مشهد در کنار اینکه حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر قرار دارد جاذبه‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر چشمه گراب می‌باشد که در دل رشتخوار واقع شده است.

چشمه‌ای وصف‌نشدنی در دل رشتخوار

سلام نو - سرویس گردشگری: حرم امام رضا (ع) نگین شهر مشهد است و سالانه تعداد زیادی گردشگر سفر به مشهد را در برنامه خود می‌گنجانند. اما در کنار این گوهر ارزشمند، جاذبه‌های طبیعی وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای جالب را به ارمغان آورد. یکی از این جاذبه‌ها، چشمه گراب نام دارد. آیا تابه‌حال نام این چشمه را شنیده‌اید؟ یا این چشمه در میان انبوه جاذبه‌های گردشگری استان خراسان رضوی برای شما نیز ناشناخته است؟ این اثر طبیعی که در واقع متشکل از چندین چشمه با طعم و رنگ مختلف است، یک شاهکار به تمام معنا و یک گنجینه ارزشمند در دل طبیعت این استان است که فواید درمانی بسیاری نیز دارد و می‌تواند پذیرای مسافران بسیاری باشد.

چشمه‌ای وصف‌نشدنی در دل رشتخوار

چشمه گرماب که آبی زلال و گوارا دارد و در اطراف آن درخت های میوه ، آبشار ها و پرندگان منطقه زیبا و دلپذیر را خلق کرده اند و هر گردگشگری را به خود جلب میکند. همچنین مردم از آب چشمه های این منطقه برای مصرف خود استفاده میکنند.

در این منطقه آبشار معروفی به اسم گرمسار نیز وجود دارد که در که از کو های روستای سعادت آباد سرچشمه میگیرد و در ۲۰ کیلومتری رشتخوار است و گردشگران برای دیدن آبشار به این منطقه می آیند. ارتفاع آبشار از سطح زمین ۲۰ متر میباشد و گردشگران از چشمه آب گرم که در نزدیک آن قرار گرفته برای شنا و خواص درمانی استفاده میکنند.

چشمه‌ای وصف‌نشدنی در دل رشتخوار

محدودیت امکانات چشمه گراب

با توجه به تمام مطالبی که در مورد چشمه گراب عنوان شد، قطعا شما نیز موافق هستید که این چشمه یکی از میراث طبیعی کم‌نظیر و ارزشمند و جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است. این چشمه نه‌تنها برای زمین‌شناسان جذاب است، بلکه با توجه به خواص درمانی بسیار بالایی که در آب آن وجود دارد، می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی برای جذب گردشگران مختلف باشد و گردشگری منطقه را نیز رونق دهد. لازمه این امر آن است که تلاش بیشتری در راستای معرفی آن انجام شده و مسیر دسترسی و امکانات منطقه نزدیک به آن نیز خیلی بهتر از آنی باشد که در حال حاضر وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید