نیشابور یکی از شهرهای بسیار زیبای استان خراسان‌رضوی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر آبشار بوژان می‌باشد که از ارتفاعات شمالی روستای بوژان سرازیر می‌شود.

آبشاری سرازیر از دل روستای بوژان

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار بوژان از جاذبه‌ های گردشگری نیشابور در روستای بوژان است که از ارتفاعات شمالی روستا سرازیر می‌شود. این مناظر پس از طی چند ساعت پیاده‌روی از داخل روستا به سمت شمال قابل دسترس است. حواشی رودخانه پر آب و دائمی بوژان، به‌ویژه در بهار و تابستان، مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت گردشگران است. آبشار بسیار زیبایی از ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر می‌شود. طبیعت سرسبز اطراف آبشار با گل‌ها و درختچه‌های فراوان، زیبایی خاصی یافته است. در مسیر رودخانه بوژان، آبشارهای کوچک و بزرگ دیگری نیز وجود دارند که بر طراوت پیرامون آن می‌افزایند. در انتهای این روستا دره‌ای بزرگ لابلای صخره‌های بلند نفوذ کرده است که در امتداد این دره، رودخانه بوژان و آبشار زیبا و سفیدرنگ آن نمایان می‌شود. برای رسیدن به آبشار بوژان حدود دو ساعت پیاده‌روی از محل روستا لازم است.

آبشاری سرازیر از دل روستای بوژان

ویژگی‌های آبشار

ارتفاعات بلند، باغات سرسبز، آبشار، حواشی رودخانه و بافت مسکونی پلکانی، روستای بوژان را به یکی از مراکز مهم گردشگری شهرستان نیشابور تبدیل کرده است. باغ‌های میوه، پیرامون روستای بوژان گسترده شده‌اند که در فصول مختلف سال، چشم‌اندازهای رویایی و رنگارنگی پدید می آورند و دوستداران طبیعت را مشعوف می‌کنند. روستای بوژان، در دامنه ارتفاعات جنوبی رشته کوه بینالود استقرار یافته است. دامنه ارتفاعات سرسبز و مرتعی بینالود از انواع گل‌ها و گیاهان دارویی و صنعتی پوشیده شده‌اند. چشم‌انداز دره سرسبز روستا و رودخانه جاری آن، همراه با منظره کشتزارها و باغ‌های گسترده، جلوه بسیار زیبا و تماشایی دارند که طبیعت گردان و گردشگران را به سوی خود جلب می‌کنند.

آبشاری سرازیر از دل روستای بوژان

مناسب‌ترین زمان سفر

حواشی رودخانه پرآب و دائمی بوژان، به ویژه در بهار و تابستان، مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت گردشگران است. آبشار بسیار زیبایی از ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر می‌شود. طبیعت سرسبز اطراف آبشار با گل‌ها و درختچه‌های فراوان، زیبایی خاصی یافته است.

آبشاری سرازیر از دل روستای بوژان

نحوه دسترسی

در مسیر رودخانه بوژان، آبشارهای کوچک و بزرگ دیگری نیز وجود دارند که بر طراوت پیرامون آن می‌افزایند. در انتهای این روستا دره ای بزرگ لابلای صخره های بلند نفوذ نموده است که در امتداد این دره، رودخانه بوژان و آبشار زیبا و سفیدرنگ آن نمایان می شود. برای رسیدن به آبشار بوژان حدود دو ساعت پیاده روی از محل روستا لازم است. رودخانه بوژان به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر از کوه های گودزرد، بوژان و سیاه خانی سرچشمه می گیرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید