داراب یکی از شهرهای بسیار زیبای فارس است که جاذبه‌های بسیاری دار در بر گرفته است. یکی از جاذبه‌های این شهر چشمه گلابی می‌باشد که یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های کشور به شمار می‌رود.

پر آب‌ترین چشمه ایران در داراب

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه گلابی در فاصله ۱۷ کیلومتری غرب داراب، در استان فارس قرار دارد و با سه خروجی بزرگ آب شیرین، یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های کشور به شمار می‌رود. این چشمه به دلیل شباهت زیاد به میوه گلابی به این نام معروف شده است. آب چشمه گلابی از تشکیلات آهکی شمال دشت در داراب سرچشمه می‌گیرد و با وجود کوه نمکی در این منطقه، آبی شیرین دارد. حجم بالای آب، هوای خنک و فضای سبز پیرامون، از دلایل محبوبیت چشمه گلابی در میان گردشگران هستند. چشمه گلابی از جاذبه های گردشگری داراب به شمار می‌رود که بهترین زمان بازدید از آن، فصول گرم مانند تابستان است.

پر آب‌ترین چشمه ایران در داراب

با وجود یک کوه نمکی در نزدیکی این چشمه آب چشمه گلابی کاملا قابل شرب بوده و برای آبیاری باغات و مزارع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این چشمه از منابع مهم تامین آب منطقه نیز به شمار می رود. اطراف چشمه گاکلا سرسبز بوده و انبوه درختان و گیاهان علفی دور تا دور چشمه را فرا گرفته اند که چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. چشمه گلابی یکی از اصلی ترین تفرجگاه های شهرستان داراب است و همه روزه به خصوص در فصول گرم سال پذیرای خیل گردشگران و مسافرین است. آب و هوای کوهستانی و خنک منطقه و پوشش سرسبز آن سبب شده تا این منطقه به یکی از جذاب ترین مقاصد طبیعت گردی منطقه تبدیل شود.

پر آب‌ترین چشمه ایران در داراب

مناسب‌ترین زمان سفر

اگر در فصل تابستان و البته در اوایل بهار به این چشمه مراجعه کنید افراد بسیاری را خواهید دید که در حال شنا کردن و یا شیرجه زدن در آب خنک و دلچسب حوضچه آب ناشی از جوشش چشمه هستند. آب در نهایت پس از جوشش از دل زمین در قالب یک رودخانه جاری شده و در طول مسیر با ایجاد آبشارهایی کوچک و کوتاه چشم انداز دلربایی را به وجود می آورد. در فصل زمستان و اواخر فصل پاییز به علت برودت هوا کمتر مسافری را در اطراف این چشمه زیبا خواهید دید. این چشمه زیبا که از شکاف سنگ ها به زیبایی تمام به بیرون می تراود در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر شیراز و در نزدیکی روستای چشمه گلابی منطقه فسارود قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید