ارسنجان یکی از شهرهای بسیار زیبای فارس است که زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر درخت مروارید سبز می‌باشد که اطراف آن را بیابان خشک و بی‌آب و علف قرار دارد.

آشنایی با درخت مروارید ارسنجان

سلام نو - سرویس گردشگری: ارسنجان (به پارسی میانه: ارسنگان) یکی از شهرهای استان فارس است و در فاصله صد و بیست کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد. مروارید سبز در ۴ کیلومتری شمال غرب (شمال جغرافیایی) شهرستان ارسنجان، از دیدنی های استان فارس محسوب می‌شود. این درخت بنه خودرو روی صخره‌ای عظیم مکعبی شکلی قرار دارد درحالی‌که تا فاصله چند کیلومتری آن درخت دیگری حتی بر سطح زمین وجود ندارد و اطراف آن را بیابان خشک و بی‌آب و علف قرار دارد!

ارتفاع تخته سنگ تقریباً ۶ متر و ارتفاع درختی که بر فراز آن قرار دارد حدود ۵ متر است که در مجموع ارتفاع این پدیده‌ی شگفت‌انگیز بیش از یازده متر است.

آشنایی با درخت مروارید ارسنجان

نکتهٔ جالب ماجرا در این است که این درخت برای رساندن ریشه‌های خود به خاک، صخره را در چندین قسمت شکافته و توانسته به مرور ریشه خود را به زمین متصل کند. به همین دلیل این درخت به صبور بودن معروف است. تنها بودن این درخت در دل طبیعت و استقامت عجیب آن باعث می‌شود انسان را چند لحظه‌ای به فکر بیندازد.

در برابر این زیبایی علاوه بر اینکه شاهد عظمت پروردگار هستیم، انسان را هرچند کوتاه به امید و دست کشیدن از تمام سرخوردگی‌ها وامی‌دارد و درس عبرتی است برای ما انسان‌ها که در راه رسیدن به هدف دست از تلاش برنداریم هرچند موانعی سنگ گونه در راه رسیدن به اهدافمان قرار دارد.

آشنایی با درخت مروارید ارسنجان

سرگذشت درخت مروارید سبز ارسنجان

ریشه های این درخت برای آنکه به خاک دسترسی پیدا کنند در چندین ناحیه صخره زیرین خود را شکافته و به مرور باعث اتصال به زمین شده است، از این رو درخت مروارید سبز را به صبور بودن می شناسند. تنها بودن این درخت در منظره ای زیبا و استقامت عجیبی که دارد باعث می شود انسان را لحظه ای به فکر وا دارد. علاوه بر این که در این جاذبه می توانیم شاهد عظمت خالق هستی باشیم، می تواند درس عبرتی برای همه ما انسان ها باشد که با وجود هر گونه مانعی بر سر راهمان از رسیدن به اهدافمان دست نکشیم. این درخت از قدمت ۵۰۰ ساله ای برخوردار است که در میان مردم ارسنجان به تک درخت نیز شهرت دارد. شهرداری منطقه ارسنجان قصد جا به جایی این جاذبه طبیعی به مرکز شهر داشت، اما به علت وجود احتمال آسیب رسیدن به ریشه و درخت این برنامه اجرایی نشد.

آشنایی با درخت مروارید ارسنجان

آدرس و نحوه دسترسی با وسیل مختلف

شما می توانید بعد از رسیدن به شیراز با تهیه بلیط اتوبوس ارسنجان به این منطقه بروید که در ۴ کیلومتری شمال غربی این شهر مروارید سبز ارسنجان را می بینید که در میان ساکنین به سنگ صبور معروف است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید