چوب ترموود به دلیل برخورداری از ساختاری ساده، شیک و در عین حال کاربردی، مورد استقبال بسیاری از طراحان داخلی و خارجی قرار گرفته است. بازگشت دوباره چوب به معماری آن هم با متریالی مانند ترموود در طراحی نمای ساختمان‌ها باعث شده تا گرمای بیشتری به فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها بخشیده شود.

ترموود بهترین گزینه برای نمای ساختمان است | مزایایی که شما را شگفت‌زده می‌کنند

ترموود؛ متریالی محبوب در طراحی نمای ساختمان‌ها به سبک مدرن

چوب ترموود به دلیل برخورداری از ساختاری ساده، شیک و در عین حال کاربردی، مورد استقبال بسیاری از طراحان داخلی و خارجی قرار گرفته است. بازگشت دوباره چوب به معماری آن هم با متریالی مانند ترموود در طراحی نمای ساختمان‌ها باعث شده تا گرمای بیشتری به فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها بخشیده شود. در مقایسه با استفاده از مصالح غیرطبیعی، به‌کارگیری ترموود در نمای ساختمان می‌تواند طراحی سازه را با طبیعت پیوند دهد. در این مطلب به بررسی مزایای چوب ترموود برای استفاده در نمای ساختمان می‌پردازیم.

نصب چوب ترموود در نمای ساختمان چه مزایایی دارد

نصب چوب ترموود در نمای ساختمان تفاوت زیادی با چوب‌های معمولی دارد. مهم‌ترین وجه تمایز ترموود در مقایسه با سایر انواع چوب، مقاومت آن در برابر عوامل محیطی مختلف است. این کار هم عمدتا با استفاده از روش‌های اصلاح حرارتی در طول پروسه ساخت این متریال انجام می‌شود.

از جمله مزایای نصب چوب ترموود برای نما می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نمای چوب ترموود، مقاومت زیادی در برابر شرایط جوی مانند گرما، سرما و رطوبت دارد
  • ترموود نما هزینه کمتری برای اجرا و نصب در مقایسه با انواع دیگر دارد
  • نصب ترموود بسیار سریع و آسان انجام می‌شود. زیرا این چوب به نسبت دیگر مصالح، سبک‌تر است و به راحتی نیز جدا می‌شود
  • در ترموود به دلیل فرایندهای حرارتی دیگر خبری از مواد مضری مانند فرمالیدها نیست
  • ترموود، یک عایق صوتی مناسب است و اگر از آن برای نمای ساختمان استفاده کنید، آلودگی صوتی محیط را کمتر حس می‌کنید
  • برش دادن این چوب به ابعاد مختلف بسیار راحت است
  • ترموود نما، حس زیبایی، آرامش و نزدیک بودن را به ساکنین منتقل می‌کند
  • نمای ترموود رطوبت کمتری را به خود جذب می‌کند و تبادل حرارتی کمی نیز با محیط اطراف دارد
  • با نصب ترموود در نما، دیگر نگرانی از بابت نفود کپک و حشرات موذی مانند موریانه نخواهید داشت.

چوب ترموود قابلیت اجرا در سبک‌های مختلف طراحی نما را دارد

همانطور که می‌دانید طراحی نما کلاسیک در واقع سبکی است که در آن بیشتر از متریال سنگ استفاده می‎‌شود. سنگ‌ها با برش‌های مخصوصی این طراحی نما به سبک کلاسیک را شکل می‌دهند. اما چوب ترموود در طراحی نمای مدرن کاربرد دارد. نماهای مدرن به نماهایی گفته می‌شود که با استفاده از چند متریال طراحی و اجرا می‌شوند. شما می‌توانید از ترموود به راحتی در طراحی‌های مدرن استفاده کنید.

ترموود بهترین گزینه برای نمای ساختمان است | مزایایی که شما را شگفت‌زده می‌کنند

ترموود، دارای خاصیت انعطاف در برش است و به شما این امکان را می‌دهد که هم به صورت شکسته مستقیم و هم منحنی بر روی طراحی نما کار کنید. در طراحی نما به سبک ترکیبی درست همانند سبک مدرن نقش اصلی را چوب ترموود ایفا می‌کند. چوب‌های ترموود با خلاقیت طراحان می‌توانند نمای خارجی ساختمان‌ها را منحصربه‌فرد کنند. شما همچنین می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف چوب ترموود در نما استفاده کنید. در ادامه به بررسی چند ایده اجرایی برای طراحی نمای ترموود می‌پردازیم.

ترکیب نمای ترموود با سنگ و بتن

همانطور که گفته شد ترموود به دلیل ساختار طبیعی و القای حس خوشایندی از طبیعت بسیار مورد توجه طراحان واقع شده است. به همین دلیل هم می‌توان با استفاده از ترکیب آن با عناصر طبیعی دیگری مانند سنگ، یک نمای زیبا و جذاب ایجاد کرد. البته باید به هماهنگی میان ترکیب رنگ‌های ترموود و سنگ توجه داشته باشید. به این شکل که رنگ‌های خنثی در سنگ مانند سفید، طوسی، کرمی و مشکی می‌توانند در کنار رنگ قهوه‌ای چوب، ترکیب متفاوتی را برای نمای ساختمان ایجاد کنند.

چیدمان ترموود در نمای ساختمان به صورت افقی، عمودی و اریب یا همان ترکیبی

در این سبک از طراحی که بر پایه سبک چیدمان ترموود انجام می‌شود، باید به ترکیب هندسی این متریال توجه زیادی نشان داد. به این ترتیب شما می‌توانید با یک طراحی هندسی هنرمندانه و جذاب زیبایی نمای بیرونی ساختمان خود را چندین برابر کنید. طراحانی که به سراغ این ایده می‌روند باید خلاقیت بالایی داشته باشند و در طول مراحل مختلف طراحی نوآوری زیادی از خود نشان بدهند.

ترموود بهترین گزینه برای نمای ساختمان است | مزایایی که شما را شگفت‌زده می‌کنند

در نمای ساختمان می‌توانید از ترکیب دو رنگ مختلف ترموود استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین سبک‌هایی که می‌توان از آن برای طراحی نمای ترموود و اجرای نمایی متفاوت استفاده کرد، ترکیب دو رنگ مختلف از چوب ترموود با یکدیگر است. بدین ترتیب طراح می‌تواند نمای ساختمان را از حالت سادگی خارج کرده و جلوه زیباتری به آن ببخشد. البته نباید فراموش کرد که هماهنگی رنگ چوب در این سبک طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ترموود در طراحی نما هماهنگی زیادی با دیگر متریال‌ها دارد

یکی از شاخصه‌های اصلی در طراحی نما به سبک مدرن، ایجاد نوعی هماهنگی بصری میان چوب ترموود و سایر متریال‌ها است. به عنوان مثال زمانی که شما از سنگ سفید در طراحی نما استفاده می‌کنید، بهترین رنگ برای استفاده از چوب ترموود، رنگ قهوه‌ای روشن و یا تیره است. همچنین باید اشاره کنیم که رنگ دودی و خاکستری هم می‌تواند جزو گزینه‌های بعدی شما برای انتخاب رنگ ترموود نما باشد. یکی از وظایف اصلی طراحان نما هم همین هماهنگی بصری در طراحی نما است. پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ‌های روشن چوب ترموود استفاده کنید. زیرا با این کار کنتراست و هماهنگی بیشتری را برای مخاطبان خود، ایجاد می‌کنید.

قیمت مناسب چوب ترموود برای اجرای نمای ساختمان

به صورت کلی قیمت نمای ترموود به عوامل و آیتم‌هایی مانند رنگ، هزینه، اجرت نصب و سایر هزینه‌ها بستگی دارد. قیمت نهایی در خرید چوب ترموود نیز بستگی به این دارد که از این آیتم‌ها با چه کیفیتی استفاده می‌کنید. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث برتری چوب ترمو نما در بین انواع چوب نمای ساختمان شده، قیمت مناسب آن در برابر کیفیت عالی این محصول است. قیمت چوب ترموود نما بر حسب متر مربع محاسبه می‌شود. قیمت الوار چوبی آن نیز با توجه به ضخامت متغیر است و به هر میزان که ضخامت چوب کمتر باشد، قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.

ترموود بهترین گزینه برای نمای ساختمان است | مزایایی که شما را شگفت‌زده می‌کنند

پارس آرای کوهستان؛ معتبرترین مرجع طراحی نمای سازه با ترموود

این روزها در کشور ما توجه زیادی به نمای ساختمان چه از سمت طراحان، سازندگان و مالکان می‌شود. در این بین شاهد گرایش به استفاده از نمای چوبی هستیم. این روند اتفاق بسیار مهمی در پیشرفت معماری معاصر کشور می‌باشد. زیرا با استفاده از متریالی مانند ترموود در نمای ساختمان عنصری از طبیعت را که نمادی از آرامش و زیبایی است به فضای پرهیاهو و شلوغ شهری می‌آوریم.

مجموعه پارس آرای کوهستان، اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های ترموود است. پارس آرای کوهستان به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه نصب و اجرای انواع محصولات چوبی، مجری بزرگ‌ترین پروژه‌های طراحی نما به کمک انواع چوب ترموود در سراسر کشور است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید