سفر به کیش جذاب و به یادماندنی خواهد بود اگر از قطار استفاده شود، با ما همراه باشید تا بدانیم از تهران تا کیش با قطار چند ساعته.

از تهران تا کیش با قطار چند ساعته

سلام نو _ سرویس گردشگری: مهم است بدانیم از تهران تا کیش با قطار چند ساعته، به این دلیل که زمان‌بندی سفر از عوامل تأثیرگذار در کیفیت سفر خواهد بود. جزیره کیش محبوب مسافران است و بسیاری تمایل دارند مسیر رفت به این مقصد گردشگری را از تهران با قطار سپری کنند چرا که این وسیله نقلیه نه تنها ایمن و راحت است بلکه به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تعبیر می‌شود و به عنوان گزینه‌ای مطلوب مورد بررسی قرار می‌گیرد، در ادامه به جزئیات سفر به کیش با قطار می‌پردازیم و از مدت زمانی که برای طی کردن مسیر رفت از تهران به کیش نیاز است می‌گوییم.

سفر از تهران تا کیش با قطار در فصل مناسب

پیش از اینکه بدانیم از تهران تا کیش با قطار چند ساعته، خوب است اطلاعات کلی درباره جزیره کیش و ویژگی‌های آن داشته باشیم و پی ببریم به چه دلیل سالانه دو میلیون مسافر و گردشگر به این نقطه جذاب در جنوب کشور عزیزمان ایران جذب می‌شوند. منطقه آزاد کیش در میان خلیج همیشه فارس قرار دارد و با توجه به دسته‌بندی اقلیمی دارای اقلیم گرم و مرطوب است، از این رو به طور میانگین رطوبتی ۶۰ درصدی در آن احساس می‌شود و گفتنی است که ساعات آفتابی کیش به نسبت دیگر جزیره‌های منطقه بیشتر است.

در راستای اینکه از تهران تا کیش با قطار چند ساعته، مهم است بدانیم با توجه به شرایط آب‌وهوایی این مقصد گردشگری بی‌نظیر چه فصل یا زمانی از سال برای سفر به آن به صورت زمینی مناسب و راحت است. با در نظر گرفتن اقلیم کیش، سفر به آن در فصول سرد سال به طور خاص از اواسط پاییز تا اوایل بهار از بهترین زمان‌ها به شمار می‌آید و سفر با قطار بدون شک دلپذیرتر خواهد شد و مدت زمانی که باید برای طی کردن مسافت بین این دو نقطه صرف شود، با آسایش حرارتی همراه خواهد بود.

از تهران تا کیش با قطار چند ساعته

مدت زمان سفر از تهران تا کیش با قطار

برای تعیین اینکه از تهران تا کیش با قطار چند ساعته مسافت بین این دو نقطه مطرح است، با توجه به موقعیت مکانی جزیره کیش ایستگاه قطار در آن وجود ندارد و قطار به صورت مستقیم به سوی آن حرکت نمی‌کند و برای استفاده از قطار و رفتن به کیش نیاز است تا مقصدی میانی در نظر گرفته شود. به طور معمول مسافران کیش با قطار به بندرعباس دوست‌داشتنی سفر می‌کنند و بعد از اینکه در ایستگاه راه‌آهن این شهر پیاده شدند به وسیله شناورهای موجود در بنادر آن یا به وسیله هواپیما به کیش دسترسی پیدا می‌کنند.

از تهران تا کیش با قطار چند ساعته در اصل بایستی مسافت و مدت زمانی که با قطار از تهران تا بندرعباس صرف می‌شود را در نظر گرفت. از تهران تا بندرعباس ۱۳۳۰ کیلومتر خط ریلی وجود دارد و بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت زمان برای طی کردن این مسافت نیاز است، برای رسیدن به مقصد بندرعباس با قطار آن هم از ایستگاه تهران بایستی در مسیر ۱۳ ایستگاه را پشت سر گذاشت، ایستگاه‌هایی در شهرهای قم، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج و فین ایستگاه‌هایی هستند که در مسیر تهران بندرعباس در آن‌ها توقف می‌شود.

لازم به ذکر است که در کیفیت سفر به کیش، نوع قطار، امکانات و نحوه سرویس‌دهی در قطار بسیار با اهمیت است و در میان قطارهایی که در مسیرهای ریلی مختلف ایران رفت‌وآمد می‌کنند قطارهای مهر البرز، غزال بنیاد و لوکس به بندرعباس در حال تردد هستند و از کیفیت قابل توجهی برخوردار.

از تهران تا کیش با قطار چند ساعته

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمداسلام صالح زهی اسپیچی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    افتتاح خطوط ریلی از چابهار تا تبریز شرکت مرز نشینان ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید