اولاف شولتس صدر اعظم آلمان ادعا می کند که حملات پهپادی نشانه استیصال روسیه است و یکی از مهم ترین تصمیمات ژئوپلتیکی ما متعهد بودن به اوکراین است.

ادعای صدر اعظم آلمان درباره استیصال مسکو

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: اولاف شولتس صدر اعظم آلمان امروز سه شنبه مدعی شد حملات مستمر هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) روسیه به اوکراین ناخوشایندترین بخش جنگ در این کشور است و در عین حال استیصال مسکو را نشان می دهد.

صدر اعظم آلمان در افتتاحیه کنفرانسی با هدف بازسازی اوکراین در برلین گفت: این کنفرانس درباره ایجاد طرح بزرگی برای قرن بیست و یکم است. تعهد در قبال اوکراین به عنوان عضو اتحادیه اروپا یکی از مهم ترین تصمیمات ژئوپلتیکی عصر ما است.

رویترز نوشت: تاریخ خود آلمان نشان می دهد که می توان حتی بعد از جنگی مخرب کشور را بازسازی کرد و بنابراین برنامه ریزی برای آینده اوکراین به عنوان عضوی مرفه و دموکراتیک و صادر کننده انرژی سبز و کالاهای دارای فناوری برتر، مهم است.

به گزارش ایرنا، شولتس پیشتر در اظهاراتی در صحن اتحادیه اروپا با اشاره به بالا گرفتن درگیری‌های نظامی در اوکراین گفته بود که کشورهای اروپایی تا سالها درگیر پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین خواهند بود.

شولتس همچنین درادامه نقش غرب در دامن زدن به جنگ اوکراین وعده تحویل سامانه‌های پدافند هوایی ساخت این کشور به کی‌یف را داده و گفته از این که سامانه های پدافند هوایی مدرن ساخت آلمان، از جمله «آریس تی» Iris-T توسط ارتش اوکراین استفاده می‌شود خوشحال است. وی گفت به زودی سه سامانه هوایی دیگر نیز تحویل کی‌یف می‌شود.

آلمان از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین بیش از ۷۴۳ میلیون یورو سلاح از جمله سامانه ضدهوایی خودکششی هویتزر به اوکراین ارسال کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید