یکی از استان‌های وصف نشدنی ایران اردبیل است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های دلنشین این استان آبشار ورگه می‌باشد که در دامنه‌های سبلان واقع شده است.

آبشاری رویایی در دامنه‌های سبلان

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار ورگه سران در دامنه‌های سرسبز سبلان، در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال سرعین قرار دارد. با طبیعتی بکر، این آبشار در میان دشت‌های سرسبز و خرم جای گرفته است و به‌عنوان یکی از مکان های دیدنی سرعین محسوب می‌شود. برای رفاه حال گردشگران، تعدادی آلاچیق در نزدیکی آبشار تعبیه کرده‌اند.

از دیدنی ترین منظره های این منطقه، برخورد آب چشمه با آب آبشار سران است که نهایتا از صخره به پایین میریزد. به غیر از چشمه ها، غار های طبیعی بسیار زیبایی نیز در دامنه کوه ها و صخره ها به چشم میخورند که ورودی آنها با چمنزار ها و گل های زیبا مزین شده است. آلاچیق هایی نیز در این روستا قرار گرفته اند که باعث میشوند این روستا بین گردشگران و توریست ها بسیار محبوب باشد. همچنین مسیر رودخانه تا دره بسیار زیبا و دلچسب است که شما با قدم زدن در این مسیر دو کیلومتری بسیار لذت خواهید برد.

آبشاری رویایی در دامنه‌های سبلان

علت نام‌گذاری

نام ورگه از دو بخش ور و گه تشکیل شده است. ور به معنای تخته درس است که در گذشته معلمان برای آموزش و تعلیم کودکان از آن استفاده میکردند. همچنین ورگه به معنای چوب و تیر بلندی که در بنای عمارت به کار میرود نیز میباشد. در این روستا درختان بسیار تنومند و بزرگی وجود دارند که در گذشته مردم از آنها برای ساخت خانه هایشان استفاده میکرده اند. بومیان درختان این منطقه را به عنوان آغاج نیز میشناسند. درختان بید تبریزی و گردو نیز در این روستا به چشم میخورند.

آبشاری رویایی در دامنه‌های سبلان

جاذبه نزدیک آبشار

یکی از جذاب ترین بخش های طبیعت اطراف روستای ورگه دره ای با نام چهل چشمه است که در بین مردم این روستا به نام قیرخ بولاغ شناخته میشود و آن هم به این دلیل است که چشمه های متعددی در این منطقه از دل زمین میجوشند و همین باعث شده که منظره ای بسیار زیبا در این منطقه به وجود بیاید. آب برخی از چشمه ها در این منطقه به هم میپیوندند که باعث میشوند نهر های زیبایی تشکیل شوند. در این منطقه زیبا و دلنشین، علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، بکر و جذاب، چشمه ها و آبشار ها، انواع گل ها و گیاهان نیز وجود دارند که باعث زیبایی دوچندان ورگه شده اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید