قزوین یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان غار قلعه کرد می‌باشد که حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد دما دارد.

خطرناک‌ترین غار ایران در قعر قزوین

سلام نو - سرویس گردشگری: شهر قزوین یکی از استان های نزدیک به تهران است که با توجه به جاذبه های تاریخی و طبیعی که در خود دارد گزینه بسیار عالی برای سفرهای یک الی دو روزه تهرانی ها محسوب می شود.

غار قلعه کرد در ۲۰ کیلومتری برج‌های دوگانه «خرقان» در دهستان «حصار» از توابع شهر «آبگرم» قرار دارد و پس از عبور از دهانه غار و فرود از یک چاه ۱۲ متری، تالاری بزرگ نمایان می‌شود که دارای چکیده‌ها و چکنده‌های مسحورکننده و شعبه‌ها و دالان‌های فراوان است.

خطرناک‌ترین غار ایران در قعر قزوین

میزان دمای غار

دمای غار حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است و رطوبت در تمام غار حس می‌شود. مقدار آب داخل غار، در فصول بارش یا خشک متفاوت است.

خطرناک‌ترین غار ایران در قعر قزوین

این غار در شهر قزوین جزو غارهای خطرناک ایران به شمار می رود و ما به هیچ عنوان آن را برای کسانی که تجربه غارنوردی ندارند پیشنهاد نمی کنیم، حتما برای بازدید از آن با افراد حرفه ای هماهنگ کنید و بعد به سمت آن بروید.

کد خبرنگار: ۲۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ابوالحسن کریمی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 2
    من اهل آبگرم هستم. همانگونه که در این کلیپ گفته شده این غاز منحصر بفرد است و لازم است نظام در آن سرمایه گذاری کند تا هموطنان از این مکان زیبا دیدن کنند. پاینده ایران اسلامی پاینده قشنگی های ایران بزرگ.
  • سونیا بخشی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    13 12
    ما که قزوینی هستیم تا الان نرفتیم چون جنوب قزوینه الموت قشنگه که خودمم الموتی هستم انواع و گویش ها و مذهب های گوناگون در الموت هست قلعه لمسر دریاچه اوان دژ حسن صباح شاهرود شالیزارها پونصد به بالا روستا هست الموت مردم خونگرم مهمان نواز باهوش نوادگان حسن صباح ( الموت جنوب گیلان شمال قزوین)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید