کاشان یکی از شهرهای بسیار زیبای کاشان است که زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر قلعه گرگش می‌باشد که در دل قمصر واقع شده است.

قله‌ای با ارتفاع ۳۶۰۰ متر در قمصر

سلام نو - سرویس گردشگری: گرگش قله‌ای با ارتفاع ۳۶۰۰ متر از رشته‌کوه کرکس است که در شمال شهر کامو و چوگان قرار دارد؛ کوهی گرانیتی و زیبا با چشمه‌های متعدد پرآب که بر فراز آن می‌توان چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای از قمصر و کامو و چوگان را تماشا کرد. چشمه کبیر در مسیر صعود به قله گرگش از مشهورترین دیدنیهای این کوه است. برای دسترسی به قله باید از انتهای باغ‌های سیب، بادام، انگور، گردو، سنجد، گیلاس، و گل سرخ شهر کامو و چوگان حرکت کنید. گرگش در زبان محلی به‌معنای «بام کاشان» ترجمه می‌شود.

قله‌ای با ارتفاع ۳۶۰۰ متر در قمصر

نحوه دسترسی

جهت صعود به قله گرگش کاشان مسیرهای متنوع و آسانی وجود دارد که آسان ترین آن از انتهای باغ های سیب، بادام، انگور، گردو، سنجد، گیلاس، و گل سرخ شهر کامو و چوگان می باشد.

قله‌ای با ارتفاع ۳۶۰۰ متر در قمصر

از روی قله گرگش منطقه های قمصر، کامو و چوگان، و جوشقان قالی به آسانی قابل رویت بوده و مشاهده می شوند. شایان ذکر است که کلمه گرگش در لغت به معنای بام کاشان است. زبان محلی مردم کامو مانند بسیاری از بخش های منطقه ی کاشان، گویش "راجی" می باشد. رصدخانه ملی ایران که هم اکنون در دست طراحی و احداث است، در سه بخش شامل ایستگاه یک، دو، و سه، واقع در قُله گرگش در حوالی شهر قمصر کاشان می باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    قمصر .!!! آخه کوه گرگش چه ربطی به قمصر داره چرا با اطلاعات غلط مردم گمراه میکنید.کوه گرگش تو حوزه کامو و چوگان و ۵۰ کیلومتر تا قمصر فاصله داره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید