در جنوبی‌ترین نقطه ایران پهناور، جزیره‌ای کوچک و دیدنی با نهایت زیبایی خودنمایی می‌کند که هنگام نام دارد. جزیره مرجانی هنگام در جنوب جزیره قشم واقع شده است. آب‌های نیلگون خلیج فارس و انواع گونه‌های جانوران دریایی که معروف‌ترین آن‌ها دلفین‌ها هستند، از جاذبه‌های گردشگری این جزیره به حساب می‌آیند.

معرفی شبانگاه زیبای جزیره هنگام

سلام نو - سرویس گردشگری: فکر می‌کنم، به یاد فرش‌های دستبافت خوش‌نقش‌ونگار ایرانی می‌افتم که به هر قسمت آن نگاه کنی، نقش‌ونگار جدیدی می‌بینی! جزیره هنگام هم ترنج این فرش است؛ ترنج همان دایره میانی خوش نقشی است که بیشتر از تمام قسمت‌ها جلب توجه می‌کند و اگر نباشد، یک چیزی در فرش کم است. البته ترنج میوه‌ای خوش عطر هم هست که آن را به نام بالنگ هم می‌شناسیم و اگر مربای آن در سفره صبحانه وجود داشته باشد، روزمان را می‌سازد! با سفر به جزیره هنگام متوجه می‌شوید که در آن هم زیبایی و خوش نقش و نگاری ترنج فرش وجود دارد و هم عطر و طعم و حس خوب بالنگ!

معرفی شبانگاه زیبای جزیره هنگام

اگر شبی، نیمه شبی، به ساحلی رفتید و نورهای کوچک آبی دیدید، فکر نکنید خیالاتی شده‌اید یا ستاره‌ها از آسمان به زمین ریخته‌اند. این جادو کار پلانکتون‌های کوچکی است که اگر تحریک شوند از خود نور ساطع می‌کنند و تکمیل‌کننده قالی طبیعت‌باف هنگام هستند! اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با دیدن کلیپ‌های اینستاگرامی که افراد از بالای یک صخره به داخل آب می‌پرند، هیجان‌زده می‌شوید دوست دارید آن را امتحان کنید، باید بدانید که طبیعت ساحل کله خماسی را برای شما ساخته است. در سفر به جزیره هنگام می‌توانید این تفریح فوق‌ هیجان‌انگیز را تجربه کنید!

معرفی شبانگاه زیبای جزیره هنگام

مشهورترین سواحل نقره‌ای ایران

سواحل نقره‌ای در چند جزیره جنوبی ایران وجود دارند، اما سواحل نقره‌ای هرمز و هنگام از همه مشهورتر هستند. ماسه‌های این سواحل رنگ نقره‌ای و مشکی دارند و به همین دلیل وقتی به ساحل قدم می‌گذارید، فکر می‌کنید کسی پیش پایتان اکلیل پاشیده است! چشم‌انداز این ساحل بی‌نظیر است، آبی‌های متفاوت دریا و آسمان و ساحل نقره‌فام. موسیقی موج‌ها هم این منظره بی‌بدیل را تکمیل می‌کند. لبته یادتان باشد که در این ساحل مهمان هستید و میزبان موجودات کوچک و بزرگی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند. پس کاری کنید که نفر بعدی متوجه نشود شما در این ساحل حضور داشتید! تنها در این صورت می‌توانید مهمان خوبی باشید و از پذیرایی بی‌نظیر و زیبای طبیعت تشکر کنید. دهکده کوچک ماهیگیری: خوش‌طعم و خوش‌عطر و خوش

دهکده ماهیگیری به ساحل اصلی هنگام مشرف است و اگر به یاد داشته باشید کمی قبل‌تر درباره خوراکی‌های خوش طعم آن صحبت کرده بودیم. در این جزیره انواع غذاهای دریایی محلی جنوبی طبخ می‌شود و نکته جالب این است که مسافران می‌توانند از نزدیک مراحل طبخ را ببینند.

معرفی شبانگاه زیبای جزیره هنگام

سنگ مادر و دختر دو جاذبه جزیره هنگام را در کنار هم دارد؛ هم هنرنمایی طبیعت است و هم داستانسرایی مردم را در قلب خود جای داده. در قشم و هنگام طبیعت مثل یک پیکرتراش حرفه‌ای، به صخره‌ها شکل داده است. مردم محلی هم کم‌تر از طبیعت نبوده‌اند و داستان‌های جذابی برای هر مجسمه ساخته‌اند. شنیدن این داستان‌ها تجربه‌ای ضروری در سفر به جزیره هنگام است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید