جنوب ایران جاهای دیدنی بسیاری دارد همراه باشید و درباره زیباترین جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه هرمزگان بدانید.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه هرمزگان

سلام نو _ سرویس گردشگری: بندر لنگه شهری در جنوب ایران واقع در استان هرمزگان است. این شهر ساحلی یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شود. شهر بندرلنگه از سمت شمال با استان فارس و شهرستان بستک، از سمت جنوب با خلیج فارس، از شرق با شهرستان بندر خمیر و از غرب با شهرستان پارسیان هم مرز است.

فاصله بندر لنگه تا بندرعباس ۱۸۴ کیلومتر (دو ساعت و ۲۳ دقیقه) و تا بوشهر ۵۵۳ کیلومتر (۶ ساعت و ۵۳ دقیقه) فاصله دارد. فاصله این شهر تا شهر بستک ۱۴۵ کیلومتر (دو ساعت و ۱۰ دقیقه) و تا شهر لار در استان فارس ۲۹۹ کیلومتر (سه ساعت و ۳۹ دقیقه) است.

شهرستان بندر لنگه با وسعتی در حدود ۸,۲۱۰ کیلومتر مربع در امتداد رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد. این شهرستان شامل چهار شهر بندر لنگه، بندر کنگ، بندر چارک و کیش می‌شود.

جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه

پناهگاه حیاط وحش جزیره شتور

بدون شک پناهگاه جزیره شتور یکی از زیباترین جاهای دیدنی بندرلنگه است. پناهگاهی با وسعت ۴.۱ کیلومتر مربع که در فاصله ۵ کیلومتری جزیره لاوان قرار دارد. همچنین بد نیست بدانید که ارتفاع این منطقه از سطح دریا تنها ۱۰ متر است.

گیاهان مقاوم در آب کم و علاقه‌مند به آب شور از مهم‌ترین جذابیت‌های این پناهگاه هستند. به این نکته هم دقت کنید که جزیره شتور مکان مسکونی ندارد و تنها یک بخش محافظت شده است. از جانوران حاضر در این جزیره می‌توانیم به چهار گونه پرستو دریایی، لاک‌پشت، عقاب ماهیگیر، سلیم شنی، حواصیل ارغوانی، بالان گل سیاه، اگرت ساحلی، کاکلی کوچک و انواع مارها اشاره کنیم. توصیه می‌کنیم در حین بازدیدتان از این منطقه مواظب باشید، به این خاطر که اکثر مارهای منطقه سمی کشنده دارند.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه هرمزگان

بندر کنگ

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به این شهرستان، بندر کنگ است. بندری که از آن با نام سانتورینی ایران یاد می‌کنند. دلیل این امر هم وجود خانه‌های سفید رنگ زیبایی است که مشابه به خانه‌های سانتورینی هستند. کنگ در ۵ کیلومتری شهرستان لنگه واقع شده است. پیشنهاد می‌کنیم که در سفرتان به هرمزگان حتما سری هم به این بندر زیبا بزنید و از قدم زدن در ساحل آن و همچنین عکاسی از موجودات دریایی که در ساحل هستند، لذت ببرید.

کلوت های دشت لشتان

  • آدرس: استان هرمزگان، شهرتان بندر لنگه، دشت لشتان

دشت لشتان یکی از جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه محسوب می‌شود. این دشت زیبا و بکر منطقه‌ای تاریخی است که از بخشی از آن کاروان‌های تجاری عبور می‌کردند.

در سراسر دشت لشتان می‌توانید کلوت‌ها، تپه‌ها و کوه‌های بی‌نظیری را ببینید که بر اثر فرسایش چهره‌ای منحصربه‌فرد به خود گرفته‌اند.

کلوت‌ها کوه‌ها و سنگ‌هایی هستند که بر اثر باد و باران فرسایش یافته‌اند و اشکالی عجبیب و غریب دارند.

هرگاه نور خورشید به آن بتابد، سایه‌هایی عظیم و تصاویری جذاب، گاهی رعب‌آور و گاهی زیبا را به تماشاگر خود نشان می‌دهند.

این کلوت‌ها تنها سه کیلومتر از قلعه لشتان فاصله دارند. مشابه این کلوت‌ها در روستای سایه خوش در ۵۵ کیلومتری بندر لنگه نیز وجود دارد.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه هرمزگان

جاذبه‌های طبیعی و زیبای بندر لنگه

تنگه باغویه شبیکوه

  • آدرس: استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه، روستای باغویه

روستای باغویه در بخش شبیکوه و در شهرستان بندر لنگه قرار دارد. شبیکوه نوار ساحلی زیبایی به طول ۲۸۰ کیلومتر دارد که از یک سمت به کوه‌های زاگرس و از سمت دیگر به سواحل خلیج فارس محدود می‌شود.

تنگه باغویه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شبیکوه محسوب می‌شود که صدها سال پیش با جوشیدن چشمه‌هایی از دل سنگ‌ها پدید آمده است.

با فرسایش کوهستان صخره‌های عظیم با اشکال عجیب و غریب شکل گرفت.

وجود همین چشمه‌های کوچک و بزرگ منجر به فرسایش سنگ‌ها و پدید آمدن مناظر منحصربه‌فرد امروز و تنگه زیبای باغویه شده است.

برای عبور از تنگه باغویه باید از مسیری کوهستانی عبور کرد که نیازمند تجهیزات کوهنوردی است. در زمانی که بارندگی زیاد باشد سطح آب بسیار بالا خواهد بود.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه هرمزگان

آبشار بدو

جاذبه بعدی آبشار خروشان بدو در بندر لنگه است که در کنار این آفتاب و خصوصاً در گرمای طاقت فرسای جنوب شبیه به حضور در بهشت است. این آبشار در کنار روستایی با نام لمزان قرار گرفته و چشمه آن در کوه بدو واقع شده است. آبشار بدو فصلی بوده؛ اما با حضور حوضچه‌های متعدد منظم پلکانی منظره‌ای بی‌نظیر و تکرارنشدنی را برای شما خلق کرده است. اگر تصمیم گرفتید به سمت این آبشار سفر کنید باید یک مسیر خاکی با طول تقریبی ۴ کیلومتر را از سمت روستای لمزان طی کرده و خودتان را به آبشار برسانید.

چشمه آب گرم بادون

شاید تصور کنید که حضور در چشمه آب گرم و در مناطق جنوبی ایران، کاری شبیه به خودکشی است. اما واقعیت این است که چشمه آب گرم بادون در منطقه بندر لنگه یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه است که در مسیر دسترسی به روستای گزیر واقع شده. آب این چشمه از میان شکاف متعدد سنگ‌های مارنی و از دل زمین خارج شده و به درون استخری که مساحتی معادل ۲۴۰ متر مربع دارد می‌ریزد. سپس آب چشمه در استخر جمع می‌شود. بد نیست بدانید که آب این استخر در حال حاضر برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید