محمو آباد یکی از شهرهای زیبای مازندران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر آبشار آب‌پری می‌باشد که در مسیر جنگلی و بکر قرار گرفته است.

آبشاری در مسیر جنگل‌های محمودآباد

سلام نو - سرویس گردشگری: شاید تا به حال نام آبشار زیبای آب پری را شنیده باشید. این آبشار از کوه‌های مازندران سرچشمه می‌گیرد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد است. آبشار آب پری در مسیر جنگلی زیبا و بکری قرار دارد که جذابیت آن را دو چندان کرده است. هوای بی‌نظیر، منظره زیبا و صدای آرامش‌بخش آبشار، همه چیز را برای گردش و پیک‌نیک به این منطقه آماده می‌کند.

در کنار آبشار می‌توانید بساط کمپ یا پیک‌نیک راه بیندازید و در قلب طبیعت استراحت کنید. این منطقه مجهز به آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی است و ماندن در آنجا را برای گردشگران آسان‌تر می‌کند.

آبشار آب پری در فصل بهار و تابستان حال و هوای دیگری دارد و خنکای هوا می‌تواند شما را سر حال کند. سفر به این منطقه دوست داشتنی را از یاد نبرید و از بودن در آنجا نهایت استفاده را بکنید.

آبشاری در مسیر جنگل‌های محمودآباد

نحوه دسترسی به آبشار آب پری

اگر از چالوس، تقریبا ۵۰ کیلومتر به‌سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی سیسنگان به شهری به نام «رویان» می‌رسیم که نام قدیمی‌اش «علمده» بوده است. پس از رسیدن به شهر، خود را به بازار اصلی رویان برسانید و در خیابان مقابل آن، یعنی خیابان شهدا بپیچید. بعد از اولین چهارراه، مسیر مستقیم را ادامه دهید تا وارد جاده رویان-بلده شوید. در مسیر پرپیچ گلندرود، ۱۳ کیلومتر پیش برانید تا آبشار را در سمت چپ جاده ببینید. در این مسیر از روستاهای حسین آباد، علم ده، تاشکوه و شهرک سرودشت خواهید گذشت تا به جنگل‌های رویان برسید. از ابتدای جنگل تا آبشار آب پری، حدود پنج دقیقه فاصله است.

آبشاری در مسیر جنگل‌های محمودآباد

بهترین زمان سفر به آبشار آب پری

از آنجا که این منطقه هوایی نسبتا خنک‌ دارد، بهترین زمان سفر به آن فصول بهار و تابستان هستند؛ زمانی که با وجود گرما و شرجی هوا، آبشار آب پری هوایی مطبوع دارد. البته پاییز نیز با نمایش دوست‌داشتنی‌اش از رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز، می‌تواند زمان مناسبی برای کسانی باشد که به طبیعت پاییزی علاقه‌مند هستند یا قصد عکاسی دارند. بازدید زمستانی به‌دلیل مشکلاتی که می‌تواند برای دسترسی وجود داشته باشد، توصیه نمی‌شود؛ اما بهرحال جامه سپید برف بسیاری را وامی‌دارد تا با رعایت اصول ایمنی، راهی این منطقه شوند.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید