مرداب‌های مازندران جذاب و دیدنی است همراه باشید چرا که مرداب کندوچال چالوس را باید دید.

مرداب کندوچال چالوس را باید دید

سلام نو _ سرویس گردشگری: چالوس، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای استان مازندران است که سالانه پذیرای بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان و طبیعت‌دوستان قرار دارد.

نکته‌ای که این شهر را از دیگر شهرهای استان مازندران برجسته‌تر کرده است، مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای متعدد اطراف این شهر است که کوه‌، جنگل، دریا، مرداب را در کنار هم دارد.

در این بخش قصد داریم به معرفی مرداب کندوچال، یکی از ناشناخته‌ترین جاذبه‌های طبیعی چالوس بپردازیم و این تالاب زیبا را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا با مرداب کندوچال چالوس آشنا شده و اطلاعاتی در مورد آن به دست آورید.

با توجه به این‌که این مرداب در میان جنگل زیبای فین واقع شده است، در ابتدا کمی در مورد پارک جنگلی فین صحبت می‌کنیم تا زیبایی‌های اطراف مرداب و چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن را بیشتر بشناسید.

آشنایی با مرداب کندوچال چالوس

مرداب کندوچال دارای مساحتی حدود یک هکتار می باشد و عمق آن نیز ۴ الی ۵ متر است. دور تا دور مرداب پر از درختان بزرگ است که موجب شده بسیار زیبا و خیره کننده باشد.

آنچه که موجب متمایز شدن و خاص بودن این مرداب شده نی و گیاهان مردابی است که در بخش های مختلف مرداب مشاهده می شود.

مرداب کندوچال در فصول مختلف سال دارای زیبایی خاص و بی نظیری است اما میزان جذابیت آن در فصل بهار و ماه اردیبهشت که نیلوفرهای مردابی رشد می کنند و سراسر مرداب را پوشش می دهند به اوج خود می رسد.

مرداب کندوچال علاوه بر آنکه محل زندگی گونه های گیاهی متنوع است پناهگاه پرندگان و جانوران بسیاری به شمار می رود که همه این عوامل در کنار یکدیگر موجب شده اند که این مرداب به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چالوس تبدیل شود.

پارک جنگلی فین و مرداب کندوچال در فصل بهار و تابستان که این منطقه طبیعتی بکر و سر سبز و آب و هوایی بی نظیر دارد بسیار زیبا است، به طوری که می توان گفت این فصول بهترین زمان برای بازدید از مرداب کندوچال هستند.

مرداب کندوچال چالوس را باید دید

البته فصل پاییز که جنگل مملو از درختانی با برگ های رنگارنگ است نیز بازدید از این مرداب می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد، اما برای افرادی که عاشق باران و تفریحات پاییزی هستند.

بازدید از پارک جنگلی فین و مرداب کندوچال در هر روزی از سال امکان پذیر است و گردشگران داخلی و خارجی می توانند به صورت رایگان به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا دسترسی داشته باشند.

مرداب کندوچال در استان مازندران، شهر چالوس، پارک جنگلی فین واقع شده است و گردشگران به راحتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای بازدید از این جاذبه گردشگری می توان از اتوبوس ها، مینی بوس ها و همچنین تاکسی های برون شهری استفاده نمود.

ویژگی‌های جالب مرداب کندوچال

اگر به جنگل فین سفر کردید، بازدید از مرداب کندوچال را از دست ندهید.

این مرداب در دل جنگل فین و در میان انبوهی از درختان سرسبز قرار گرفته است. تالاب کندوچال یک هکتار مساحت دارد و عمق آن چیزی حدود ۴ تا ۵ متر می‌باشد.

غیر از درختانی که اطراف این مرداب را احاطه کرده و جلوه‌ای خاص به آن داده‌اند، بخش‌هایی از مرداب نیز پوشیده از نی و گیاهان مردابی است. اگر در اریبهشت‌ماه به بازدید از مرداب بروید، سطح آن را پوشیده از نیلوفر مرداب خواهید دید.

علاوه بر گیاهان زیبا و درختان سرسبزی که در اطراف این مرداب دیده می‌شوند، پرندگان و جانوران جنگل نیز این مکان را به عنوان پناهگاه و محل آبشخور خود انتخاب کرده و جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر به آن بخشیده‌اند.

مرداب کندوچال چالوس را باید دید

بهترین فصل برای سفر به شمال کشور و شهر زیبای چالوس، فصل بهار و تابستان است. در این زمان طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد و سرسبزی و طراوت کل استان را پرکرده است.

بسیاری از افراد نیز این دو فصل را برای بازدید از مرداب کندوچال و اقامت در جنگل فین انتخاب می‌کنند.

البته اگر با گرما میانه‌ای ندارید و شرجی بودن هوای شمال اذیتتان می‌کند، بهتر است تابستان را فراموش کنید و در بهار، خصوصا اریبهشت‌ماه، برای رفتن به مرداب کندوچال اقدام نمایید.

اریبهشت فصل گل‌های نیلوفر آبی است که کل سطح مرداب را پوشانده و جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر به آن داده است.

اگر عاشق فصل خزان و برگ‌های رنگارنگ پاییزی هستید، می‌توانید این فصل را برای سفر به مرداب کندوچال انتخاب نمایید، اما به فکر باران‌های پی‌درپی پاییزی نیز باشید و لباس گرم و تجهیزات مناسب را فراموش نکنید.

جنگل فین در جاده تهران به چالوس و در جنوب شهر چالوس است. با ماشین شخصی که بروید، ۸ دقیقه مانده به شهر، آن را می‌‎بینید. اگر قصدتان سفر به خود شهر چالوس نباشد، مسیر دیگری هم هست: جاده کندوان را در پیش بگیرید و قبل از شهر چالوس، نرسیده به پلیس‌راه، وارد پارک جنگلی شوید.

جنگل فین را برایتان پیدا می‎‌کند که در سینواست و قلیان‎‌سراها و غذاخوری‌‎های اطرافش را نشانتان می‎‌دهد.

البته سفر به آدمِ گرسنه نمی‌‎چسبد و یک راه این است که همان‌‎جا دلی از عزا دربیاورید! باقیِ راه تا مرداب را از محلی‎‏‌ها بپرسید. اصلاً از همان کافه و رستورانی که رفتید سؤال کنید.

آن‌ها بهتر می‎‌دانند و کمکتان می‏‌کنند. راه دیگر هم این است که آن‏جا فقط مسیر را بپرسید. برای رفع گرسنگی می‌‎توانید منتظر آماده‌شدن کباب‌‎هایتان روی یکی از منقل‌‎های داخل جنگل بمانید.

مرداب کندوچال چالوس را باید دید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید