رامسر شهر زیبا و پر جاذبه مازندران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر آبشار صفارود می‌باشد که یکی از آبشارهای فصلی این شهر است و از میان جنگل عبور می‌کند.

آبشاری روح‌نواز در دل جنگل‌های رامسر

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار صفارود یا آبشار اول جواهرده در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رامسر و در مسیر جاده جواهرده واقع شده است و در شمار دیدنی های رامسر قرار دارد. این آبشار فصلی است و از دامنه‌های شرقی کوه سماسوس در ۲۴ کیلومتری جنوب غرب رامسر سرچشمه می‌گیرد. ضمن عبور از روستاهای جواهرده، تنگ دره و صیقل محله، صفارود از میان جنگل عبور می‌کند و به دریا می ریزد.

آبشاری روح‌نواز در دل جنگل‌های رامسر

آبشاری فصلی

در کنار آبشار صفارود جواهرده یک خانه کوچک با سبک خانه‌های قدیمی و سنتی خطه مازندران و گیلان نیز ساخته شده است و در کنار این آبشار نمای بسیار زیبایی را ایجاد کرده و مسافران و گردشگرانی که در کنار آبشار جواهرده اندکی توقف می‌کنند، تا با این خانه‌ی کنار آبشار عکس بگیرند.

آبشار جواهرده یک آبشار فصلی محسوب می‌شود. اما خوشبختانه این آبشار همیشه پر آب بوده است. در این قسمت از مسیر جاده رامسر به جواهرده برخلاف دیگر قسمت‌های مناطق شمالی کشور، که هوایی گرم دارد. در تابستان‌ها هوایی بسیار خنک و دلپذیری دارد. همین دلیل کافی است تا بسیاری از گردشگرانی که به شمال ایران سفر می‌کنند، مدت هرچند کوتاهی از سفرشان را به دور از هوای شرجی، در نقاط ییلاقی شمال، مانند آبشار جواهرده سپری کنند.

آبشاری روح‌نواز در دل جنگل‌های رامسر

رودی که با آبشار جواهرده ارتباط دارد، صفارود نام دارد که یکی از رودهای مهم و حیاتی روستای جواهرده و همینطور روستاهای اطراف است. این رود در ۲۴ کیلومتری رامسر، از رشته کوه‌های سماسوس در روستای جواهرده سرچشمه می‌گیرد. علاوه‌بر جواهرده از روستاهای دیگر آن منطقه یعنی روستاهای تنگ دره و صیقل محله نیز عبور می‌کند و در نهایت سفر پر پیچ و خم خود را در دریای خزر به اتمام می‌رساند و به بزرگ‌ترین دریاچه‌ی دنیا می‌ریزد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید