جلال آل احمد یکی از این نویسندگان ادبیات فارسی و چهره مهم فرهنگی ایرانی به شمار می‌رود. این نویسنده و همسرش سیمین دانشور که او هم از نویسندگان و مترجمان ایرانی می‌باشد آثار بسیاری را از خود به یادگار گذاشته‌اند.

معرفی جذابیت‌های خانه جلال آل‌احمد

سلام نو - سرویس گردشری: بخش مهمی از فرهنگ معاصرمان را نویسندگان ما ساخته‌اند. یکی از این نویسندگان جلال آل احمد است که در ادبیات فارسی چهره بسیار مهمی به‌شمار می‌آید. این روشن‌فکر ایرانی سالیان پایانی عمر خود را در شهرستان اسالم گذرانده و همین‌جا هم از دنیا رفته است. همچنین مواجهه با مردم این شهر بر آثار او تأثیر انکارناپذیری گذاشته است. خوشبختانه اکنون امکان بازدید از منزل جلال آل احمد فراهم بوده و اگر شما هم علاقه‌مند به فرهنگ هستید، این مسأله خبر خوبی برایتان خواهد بود.

سیمین دانشور و همسرش جلال آل احمد، دو نویسنده و مترجم ایرانی هستند که آثار زیادی از آن ها به جای مانده است و راهی جدید را در تاریخ نگارش ادبیات فارسی به وجود آورده اند. جدای از این ها، زندگی خصوصی این زوج دارای جذابیت هایی است که کمتر کسی از دوستداران ادبیات از آن خبر ندارد!

معرفی جذابیت‌های خانه جلال آل‌احمد

در بن بستی در خیابان دزاشیب و در شمال تهران خانه ای با صفا و زیبا قرار گرفته است که قبل ترها ساکنینش از بزرگان ادبیات معاصر ایران بوده اند و بعد از گذشت سالیان سال هنوز هم آثارشان به چاپ می رسد. موزه خانه جلال و سیمین (Simin & Jalal Museum House) در واقع خانه ی شخصی این زوج بوده که به دست جلال آل احمد و هنگامی که همسرش سیمین در حال تحصیل در رشته ی زیباشناسی دانشگاه استنفورد بوده، ساخته شده است. خودِ ساخت این خانه داستانی شنیدنی دارد که خود یکی از عوامل جذابیت این موزه شده است. در سال ۱۳۳۰، جلال آل احمد تصمیم می گیرد تا خانه ای مسکونی در زمینی که مدت ها قبل دراراضی شمیرانات خریداری کرده بود را بسازد و به همراه همسرش، در آن ساکن شوند.

معرفی جذابیت‌های خانه جلال آل‌احمد

آثار باقی مانده

در این موزه، تمامی آثاری که توسط این دو نویسنده ی به نام کشور چه نوشته شده و چه ترجمه شده است، گرد هم آورده شده اند و در یک جا نگهداری می شوند. مهم ترین آثاری که در این موزه نگهداری می شوند عبارتند از: سووشون از سیمین دانشور، مائده های زمینی اثر آندره ژید که توسط جلال آل احمد ترجمه شده، جزیره ی سرگردانی از سیمین دانشور، غرب زدگی از جلال آل احمد، کتاب ساربان سرگردان از سیمین دانشور و بسیاری از دیگر آثار این زوج هنری است. البته در این موزه آثار دیگری هم به نمایش گذاشته شده که متعلق به این ۲ نفر است و بیشترشان هم توسط ویکتوریا دانشور، خواهر سیمین در روز افتتاح موزه یعنی ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به این مجموعه اهدا شده است. از جمله ی این وسایل می توانیم به:

حلقه های ازدواج سیمین و جلال

عقدنامه ی آن ها

کارت ملی سیمین دانشور

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید