استان رشت یکی از استان‌های سرشار از زیبایی‌ ایران است. یکی از زیبایی‌های این استان که گردشگران زیادی را به سمت خود کشیده است اقامتگاه بومگردی فاندرکتام می‌باشد که در مرکز رشت قرار گرفته است.

آشنایی با زیباترین اقامتگاه بومگردی رشت

سلام نو - سرویس گردشگری: اقامتگاه بومگردی فاندرکتام از زیباترین خانه‌های بومگردی در فاصله ۱۸ کیلومتری از مرکز شهر رشت است که در مسیر جاده رشت به لاهیجان و حوالی روستای جعفرآباد قرار دارد. این خانه بومی دو طبقه ظرفیت پذیرایی از ۱۵ مسافر را دارد. دورتادور اتاق بالای این خانه بالکنی سراسری قرار گرفته است و چنانچه سوئیت طبقه دوم این اقامتگاه را برای اقامت انتخاب کنید، چشم‌اندازی زیبا از مناطق اطراف خواهید داشت.

آشنایی با زیباترین اقامتگاه بومگردی رشت

معماری اقامتگاه

طبقه اول شامل یک اتاق ۳۰ متری با گنجایش ۶ نفر و توالت فرنگی و حمام و در طبقه دوم فقط یک اتاق حدودا ۴۰ متری با گنجایش ۸ نفر می باشد، نکته جالب برای این طبقه این است که دور تا دور اتاق تراس ( تراس ۳۶۰ درجه ) می باشد و امکان دید تمام مناظر زیبای اطراف وجود دارد. پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، وسایل گرمایشی مانند پتو، تشک و ... ، اینترنت و وای فای رایگان ، سیستم سرمایشی وگرمایشی ( اسپیلت، بخاری گازی، چراغ نفتی ) ، تلویزیون، سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی وفرنگی ) و حمام مشترک داخل حیاط ، پارکینگ غیر مسقف از جمله امکانات و خدماتی ست که این بوم گردی برای رفاه گردشگران در نظر گرفته است. لازم به ذکر است در داخل حیاط اقامتگاه نیز باربیکیو و مختصر وسایل آشپزی نیز تعبیه شده است.

این خانه چوبی که به تلار معروف است بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و در داخل اقامتگاه نیز پر از وسایل عتیقه و قدیمی می باشد. درباره نام اقامتگاه باید بگوییم فاندر در گویش محلی گیلکی به معنی نگاه کردن و کتام به معنی خانه روستایی است. در محوطه بیرونی این بوم گردی حوض آب با تعداد زیادی اردک به چشم میخورد و اقامت در این خانه چوبی با وجود درختان سرسبز و زیبای اطراف اقامتگاه، هوای مطبوع و دلچسب آن هر بیننده ی صاحب ذوقی را بر سر ذوق می آورد و می تواند یک تجربه دلپذیر و فراموش نشدنی از زندگی روستایی را برای گردشگران به همراه داشته باشد.

آشنایی با زیباترین اقامتگاه بومگردی رشت

امکانات اقامتگاه

از امکانات اقامتگاه بومگردی فاندرکتام می‌توان به اینترنت رایگان، آشپزخانه محلی و باربیکیو اشاره کرد. این اقامتگاه به سبک معماری بومی گیلکی ساخته شده است که به نام «تلار» شناخته می‌شود. از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی اطراف این خانه بومی می‌توان به مرداب دهنه سرشیجان، آلاچیق درختی دهنه سر، عمارت تاریخی چوکام و روستای چاپارخانه اشاره کرد.

آشنایی با زیباترین اقامتگاه بومگردی رشت

نحوه دسترسی

فاصله اقامتگاه تا مرکز شهر خمام حدود ۱۰ کیلومتر می باشد و این شهر شمالی زیبا از آب وهوای مطلوب و معتدلی برخوردار است. از جمله اماکن دیدنی آن می توان به مرداب دهنه سرشیجان، عمارت تاریخی چوکام، آلاچیق درختی دهنه سر، بقعه امام زاده حسن خمام اشاره کرد که همه ساله میزبان تعداد زیادی از علاقمندان به طبیعت و تاریخ می باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید