استان هرمزگان یکی از استان‌های زیبای ایران است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از جاذبه‌های این استان اقامتگاه بومگردی سرای آرین می‌باشد که سقف‌های مدور ساخته شده‌اند.

اقامتگاهی با سقف‌های مدور در دل هرمزگان

سلام نو - سرویس گردشگری: اقامتگاه بومگردی سرای آرین در زمستان سال ۱۴۰۰ شمسی در جزیره هرمز آغاز به کار کرد. این اقامتگاه در بخش شمالی جزیره هرمز، در بلوار خلیج فارس قرار دارد. اتاق‌های این مجموعه به‌صورت کلبه‌های سنتی با سقف‌های مدور ساخته شده‌اند.

اقامتگاه ساحلی سرای آرین با هشت کلبه بسیار زیبا و سنتی در مجموع امکان پذیرش ۶۰ نفر مهمان را دارد. سه کلبه ۳۳ متری (کلبه فلت) فاقد اتاق خواب و هفت نفر ظرفیت، چهار کلبه ۴۵ متری با یک اتاق خواب و هفت نفر ظرفیت و یک کلبه ۷۰ متری با دو اتاق خواب و ۹ نفر ظرفیت، واحدهای اقامتی این مجموعه را تشکیل می دهند. تمام کلبه های این اقامتگاه سنتی مجهز به هال پذیرایی با مبلمان، یخچال، تلویزیون، کتری برقی، سشوار، لیوان، بشقاب و چاقو به تعدادمسافران هستند. کلبه فلت دارای یک تخت سنتی با تشک طبی و سه نفر کف خواب، کلبه ۴۵ متری دارای یک تخت دبل داخل اتاق خواب و امکان پذیرش دو نفر روی تخت سنتی با تشک طبی و سه نفر کف خواب هستند و در کلبه ۷۰ متری یک تخت دبل، دو تخت سینگل، دو تخت سنتی با تشک مهمان طبی و امکانات لازم برای سه نفر کف خواب در نظر گرفته شده است.

اقامتگاهی با سقف‌های مدور در دل هرمزگان

ویژگی جغرافیایی

اقامتگاه ساحلی سرای آرین در جزیره زیبای هرمز، ۱۱۲ کیلومتری قشم و ۲۴ کیلومتری بندر عباس (مرکز استان) قرار دارد. جزیره هرمز به علت موقعیت استراتژیک خود به عنوان کلید خلیج فارس شهرت دارد و نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر به هرمز است، چراکه از اواسط پاییز تا اواخر زمستان آب و هوای مناطق اطراف خلیج فارس کاملا بهاری و مطبوع می شود.

اقامتگاهی با سقف‌های مدور در دل هرمزگان

جاذبه‌های گردشگری

دره رنگین کمان، قلعه پرتغالی ها و بازارهای محلی هرمز، دره مجسمه ها (تندیس)، جنگل حرا یا مانگرو، جزیره هنگام و خاک های درخشان، کوه برفی پوشانده شده با نمک، ساحل لاک پشت ها، دشت آهوان، غار الهه نمک فیروزه ای و فرش هرمز تنها بخشی از جاذبه های طبیعی و تاریخی هرمز، کلید خلیج فارس هستند. رسوبات معدنی متفاوت در هرمز باعث به وجود آمدن طیف رنگ های مختلف مانند مشکی، نقره ای و زرد در دره رنگین کمان شده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید