استان گیلان یکی از استان‌های زیبای ایران می‌باشد که جاذبه‌های زیادی در دل دارد. یکی از زیبایی‌های این استان ییلاق شکردشت می‌باشد که در تالش واقع شده است و بسیار چشم‌نواز می‌باشد.

ییلاقی در میان ابرها در قلب تالش

سلام نو - سرویس گردشگری: شکردشت، از ییلاق‌های منحصربه‌فرد و بکر شمال ایران و از جاهای دیدنی تالش به حساب می‌آید که جنگل‌های زیبای راش و افرا، پوشش گیاهی فوق‌العاده جذاب، دشت‌ گل‌ها، سکونتگاه‌های منحصربه‌فرد و زندگی روستایی، مناظر چشم‌نواز آن را تشکیل داده‌اند. به‌دلیل ارتفاع زیاد این منطقه از سطح دریا، توده‌ابرهایی در ارتفاعات سرسبز آن شکل می‌گیرد و هنگام قدم‌زدن و رانندگی در شکردشت احساس می‌کنید در حال حرکت روی ابرها هستید. دشت شقایق‌های تالش نیز از زیباترین اتفاقات این منطقه به شمار می‌رود که با خلق منظره‌ای زیبا، هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد.

ییلاقی در میان ابرها در قلب تالش

منطقه ییلاقی شکردشت

ییلاق شکردشت سوباتان منطق ای بکر در ارتافاع کوهستان و در دل ابرهای آسمان می باشد که زمانی این منطقه زیر دریا بوده ولی با پسنشینی دریا به مرور زمان این منطقه به محل سکونت و تفریح انسان ها در آمده.

ییلاق شکردشت که بخاطر حاصلخیز بودن خاک منطقه اش به این نام شهرت گرفته، در فصل بهار دشتی زیبا از شقایق ها را دارد که در دل خود زنبورهای وحشی و عسل طبیعی را جای داده. از دیگر زیبایی های شکر دشت انبوه درختان افرا و راش است که سرسبزی چشم نواز و آرامش بخشی را به این منطقه بخشیده است.

شکردشت که به عروس تالش نیز معروف است، زمانی تفریگاه و منطقه ی ییلاقی پادشاهان بوده که در تمامی فصل های سال زیبایی خاصی دارد خصوصا در فصل بهار که طبیعت زیبای آن شما را حیرت زده خواهد کرد.

ییلاقی در میان ابرها در قلب تالش

مناسب‌ترین زمان سفر

منطقه شکردشت در هر فصل از سال، چشم‌اندازی فوق‌العاده پیدا می‌کند که در نوع خود کم‌نظیر است و به همین دلیل به آن لقب «عروس تالش» را داده‌اند.

با فرارسیدن بهار، دامنه‌های شکردشت مملو از انواع گل‌های وحشی مثل شقایق‌های قرمزرنگ شده و به پرطرفدارترین نقاط گردشگری تالش تبدیل می‌شود. بافت روستایی و بکر خود روستای شکردشت هم زیبایی آن را چندین برابر کرده است و می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. در برخی از مواقع سال روستا غرق در مه غلیظی می‌شود و با ایجاد تصویری رویایی، حیرت گردشگران را به‌همراه دارد.

در هر صورت، این منطقه در زمستان برف‌گیر است و به‌خاطر جاده‌های ناهموار و بارش برف می‌توان بهترین فصل برای بازدید از شکردشت را اواخر بهار و تابستان دانست.

ییلاقی در میان ابرها در قلب تالش

نحوه دسترسی

مسیر دسترسی به شکردشت بعد از شهر رشت از جاده ضیابر به سمت تالش رفته تا در همان نزدیکی به ییلاق شکردشت برسید که البته با پیمودن مسیر حدود ۳۰کیلومتری می توانید به دل ییلاق رفته و مکان دنج تری را نظاره گر باشید. شکردشت در ۲۹کیلومتری تالش قرار دارد.
البته ناگفته نماند که مسیر ییلاق شکردشت آسفالت نمی باشد و شما حدودی را باید با پیاده روی و یا ماشین های وانت روستاییان آن اطراف طی کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید