مقامات اوکراین امروز اعلام کردند که روسیه، کی‌ یف و غرب اوکراین را با چندین فروند موشک «کینژال» هدف قرار داده است.

شلیک موشک‌های «کینژال» روسیه به طرف کی‌یف

به گزارش سلام نوبه نقل از مهر از شبکه تلویزیونی الجزیره، مقامات اوکراینی امروز یکشنبه اعلام کردند: روسیه چندین موشک «کینژال» را به سمت کی یف پایتخت و غرب اوکراین پرتاب کرده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، مقامات اوکراینی در این خصوص کفتند که مسکو امروز با این موشک ها غرب کشورشان را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، مقامات طرفدار روسیه در استان خرسون هم اعلام کردند: نیروهای روسیه تلاش‌ های نیروهای اوکراینی برای حمله به این استان را ناکام گذاشتند.

در همین ارتباط، ساعاتی پیش اعلام شد که نشریه کلیمنکو تایم اوکراین می گوید آژیر حمله هوایی در مناطق اودسا، نیکولایف و پولتاوا و همچنین برخی مناطق غرب اوکراین به صدا درآمده است. مقامات این مناطق از شهروندان خواستند تا در پناهگاه ها بمانند.

رسانه‌ های اوکراینی دیروز نیز اعلام کردند که آژیر خطر در پایتخت اوکراین و تمام مناطق این کشور به صدا درآمده که از حمله موشکی دوباره روسیه به شهرهای اوکراین حکایت داشت.

ارتش روسیه بامداد دوشنبه هفته گذشته حملات موشکی گسترده‌ ای علیه زیرساخت‌ های اصلی اوکراین در مناطق مختلف این کشور را آغاز کرد. این حملات موشکی دو روز پس از انفجار در پل کریمه آغاز شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور و مقامات ارشد روسیه اعلام کردند که دولت اوکراین «حمله تروریستی در پل کریمه» را طراحی و اجرا کرده است.

در حملات سه‌ شنبه هفته گذشته شهرهای «کی‌ یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌ های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید