استان گیلان زیبایی‌های فراوانی در دل دارد یکی از زیبایی‌های این استان السبلنگاه می‌باشد. اُلَسَبِلَنگاه به زبان تالشی از دو واژه اولسا و بلنگاه تشکیل شده و در این زبان به معنی جایگاه بلندی است که بر روی آن درخت ممرز می روید.

با سفر به السبلنگاه همنشین ابرها شوید

سلام نو - سرویس گردشگری: اُلَسَبِلَنگاه ییلاق و روستایی در ارتفاعات ماسال است. این منطقه چشم و چراغ ییلاق های این شهر است و جایگاه ویژه و محبوبی در میان ییلاق های اطراف ماسال دارد. مردم ماسال هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به این منطقه می آورند.
ییلاق ماسال از مناطق بی نظیر ایران است و اولسبلنگاه از بهترین مقاصد اکوتوریسم در ایران محسوب می ‌شود. غروب در ارتفاعات اولسبلانگاه بسیار خیال ‌انگیز و زیبا است. در این منطقه ییلاقی بهترین لحظات حضور در طبیعت را به یادگار خواهید برد، در ارتفاعات آن حضور در دل آسمان و بودن روی زمین را بطور هم زمان تجربه خواهید کرد.

با سفر به السبلنگاه همنشین ابرها شوید

علت نام‌گذاری

اولسبلنگاه که به‌صورت اولاسبلانکا و اولسبلانگاه نیز نوشته می‌شود؛ واژه‌ای تالشی است که از دو بخش اولَس و بِلَنگاه تشکیل شده است. اولس به معنی درخت مَمرَز و بِلَنگاه به معنی جای بلند است، بنابراین اولسبلنگاه یعنی محل رویش درخت ممرز. 

ویژگی آب و هوایی

ییلاق اولسبلنگاه به دلیل قرارگیری در ارتفاعات گیلان آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد که شب ها و صبح های زود بسیار سرد است. گرمای تابستان که زندگی را در ماسال سخت می کند، مردم این شهر را به سمت خنکا ی ییلاق می کشاند. در گرمای تابستان نیز شبهای این منطقه بسیار خنک است و به لباس یا پوشش گرم نیاز خواهید داشت. زمستان های اولسبلنگاه بسیار سخت و سرد است و رفتن به آنجا به ویژه با خانواده کاری بسیار خطرناک و مشکل ساز است.

با سفر به السبلنگاه همنشین ابرها شوید

فعالیت‌های مناسب در اولسبلنگاه

پیاده روی بین مردم روستا و خانه های چوبی آنها و در کنار گاوها و گوسفندهایی که در حال چرا هستند، می تواند حس ناب طبیعت را در شما زنده کند. البته برای پیاده روی و کوه نوردی گزینه های دیگری نیز وجود دارد، می توانید با ماشین یا پای پیاده به سمت ارتفاعات آلاله بروید و در آنجا نیز از طبیعت کوهستانی لذت ببرید.

اسب ها، حیواناتی که عصای دست مردم روستا هستند و در قدیم مرکب راه شان بوده اند، امروزه راهی برای کسب درآمد نیز هستند. می توانید در روستا لحظاتی نیز از سوار شدن بر اسب لذت ببرید و سوار بر اسب را تجربه کنید.

اگر با تور سفر می کنید می توانید درخواست نیسان سواری نیز داشته باشید؛ نیسان هایی که در روستای اولسبلنگاه را به سرعت پشت سر می گذارند و به سمت ارتفاعات آلاله حرکت می کنند و نوع متفاوتی از تفریح را در اختیارتان قرار می دهند. برخی از تورها نیز امکان دوچرخه سواری را برای شما فراهم می کنند، اگر توانایی جسمی تان به حدی است که می توانید در کوهستان دوچرخه سواری کنید این فرصت را از دست ندهید.

با سفر به السبلنگاه همنشین ابرها شوید

نحوه دسترسی

برای رسیدن به روستای ییلاقی اولسبلنگاه باید جاده جنوبی خروجی از ماسال را در پیش بگیرید و ۲۵ کیلومتر در جاده‌ای کوهستانی ولی هموار برانید. اگر از سمت بندرانزلی قصد سفر به این منطقه را دارید، از طریق جاده زیبای آبکنار می‌توانید به اولسبلنگاه بروید.

با سفر به السبلنگاه همنشین ابرها شوید

مناسب‌ترین زمان سفر

اولسبلنگاه در هر هنگامه و فصلی زیبایی سحرانگیز خود را دارد. بهترین زمان سفر به این ییلاق رویایی بهار و تابستان است. پیشنهاد می‌دهیم از اواسط اردیبهشت‌ماه و بعد از پایان گرفتن بارش‌های بهاری به این منطقه سفر کنید.

در پاییز طبیعت ییلاقی این منطقه چهره‌ای رنگارنگ و زیبا به خود می‌گیرد و بسیار تماشایی و دیدنی است. اولسبلنگاه در فصل زمستان و پاییز هوای بسیار سردی است و چنانچه در این زمان قصد سفر داشتید لباس گرم و تجهیزات لازم را به‌همراه داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید