بنابر گفته افشین علا، شر و نویسنده ایرانی، بستن درهای قدیمی کانون به روی کودکان و نوجوانان ایران یا واگذاری کتابخانه‌های کانون پیامدهای فاجعه‌باری در بر خواهد داشت.

بستن کانون فاجعه‌بار خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، هر خانه، دری دارد. خانه‌ی محبوب نسل‌های متمادی بچه‌های ایران یعنی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم دری دارد. آن در، کتابخانه است. همه‌ی ما در دوران کودکی و نوجوانی از همین در وارد دنیای زیبا و رویایی کانون شده ایم. امروز هم بچه‌ها از طریق کتابخانه‌ها به کانون می‌پیوندند. از بدو تأسیس کانون تا کنون، این مربیان دلسوز و کاردان کتابخانه‌های آن بوده‌اند که بچه‌ها را به قافله‌ی ادبیات و هنر پیوند داده‌اند.

شنیده‌ام قرار است کتابخانه‌های کانون واگذار شود. این کار یعنی بستن درهای قدیمی کانون به روی کودکان و نوجوانان ایران. به عنوان کسی که عمرش را وقف ادبیات کودک و نوجوان کرده است، از مسئولان محترم می‌خواهم دست نگه دارند. تصویب این پیشنهاد عجیب و خطرناک برای فرهنگ، هنر و ادبیات کودک پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت. کانون با همه‌ی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی دیگر تفاوت ماهوی دارد. با یک بخشنامه نمی‌شود سرنوشت این نهاد پاک و پرثمر را به خطر انداخت. لطفا دست از سر کانون بردارید و آن را به اهلش بسپارید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید