آستارا جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد به همین جهت با ما همراه باشید و درباره زیباترین باغ دوران قاجار در گیلان بدانید.

زیباترین باغ دوران قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا؛ جاذبه‌ای دیدنی و جالب

سلام نو ـ سرویس گردشگری:‌ باغ ملی آستارا یکی از باغ‌های زیبا و دیدنی مربوط به دوره قاجاریه است که روبروی گمرگ شهرستان آستارا ساخته شده است و از دیدنی های آستارا محسوب می‌شود. از جمله بخش‌های این باغ می‌توان به سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محل بازی کودکان اشاره کرد. در حال حاضر این باغ محل دارالقرآن و مرکز فروش کتاب کودکان نیز در آن ساخته شده است.

درباره باغ ملی جالب و دیدنی آستارا

آستارا به عنوان یکی از شهر های مرزی استان گیلان می باشد و با یک جاده به اردبیل وصل شده است. این منطقه یکی از بزرگ ترین شهر های استان بوده و در شمالی ترین نقطه آن قرار گرفته. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های دیدنی خود توانسته بین گردشگران مشهور شود.

یکی از این جاذبه ها باغ ملی آستارا بوده که اکثر توریست هایی که به این ناحیه سفر می کنند برای دیدن این باغ نیز اقدام می نمایند. تا انتهای این مقاله مطالب را دنبال کنید تا اطلاعات کافی راجع به این مکان دیدنی را به دست آورید.

زیباترین باغ دوران قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا؛ جاذبه‌ای دیدنی و جالب

باغ ملی آستارا در خیابان معلم و بین کوچه رحیمیان و خیابان فارابی قرار گرفته و قدمت آن به زمان قاجار بر می گردد.

این باغ رو به روی گمرک آستارا واقع شده و بخش های مختلفی همانند سالن آمفی تئاتر، کتاب خانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارا می باشد.

باغ در زمان های مختلف دارای کاربری های متقاوت بوده و در حال حاضر مکانی است برای فروش کتاب کودکان و دارالقرآن که شما می توانید برای خرید کتاب به آن جا رفته و از تخفیفاتی که گاهی بر روی کتاب ها قرار می گیرد استفاده نمایید.

هم چنین اگر مسافر بین راهی باشید نیز می توانید از این باغ برای استراحت و توقف خود بهره ببرید.

باغ ملی هم چنین دارای بخش هایی بوده که بهتر است با افراد دیگر یا دوستان خود به عنوان مکانی برای ورزش های گروهی یا پیاده روی نیز استفاده نمایید.

باغ ملی آستارا به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی جاذبه های دیگر همانند ساحل یا پاساژ سیدان به جذابیت و کاربرد آن افززوده شده است.

زیباترین باغ دوران قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا؛ جاذبه‌ای دیدنی و جالب

آستارا به عنوان یکی دیگر از شهر های شمالی کشور که دارای رطوبت بالا بوده عنوان می شود. این موضوع سبب شده تا عده زیادی از مردم هنگام مراجعه به شهر های شمالی به خصوص در ماه های گرم سال، دچار گرمازدگی شده و رطوبت بالا آن ها را اذیت نماید.

لذا سفر به آستارا برای بازدید از باغ ملی در تابستان و ماه های خرداد و مهر توصیه نمی شود. هم چنین در زمستان به دلیل هوای سرد نیز زمان خوبی برای تماشای جاذبه هایی مثل باغ ملی آستارا نمی باشد.

بهترین زمان برای سفر به آستارا از نظر شرایط آب و هوایی ابتدای بهار می باشد ولی فصل تابستان نیز به دلیل این که این منطقه به اوج زیبایی و سرسبزی خود می رسد بسیار مناسب است.

ویژگی‌ها و دسترسی به باغ ملی آستارا

یکی از باغ های نفیس و باشکوه دوران قاجار، باغ ملی آستارا است که در مقابل اداره گمرک احداث شده و یکی از جاذبه های اصلی شهر است. می توان زمین بازی کودکان، کتابخانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سالن آمفی تئاتر را از اجزای این باغ نام برد.

زیباترین باغ دوران قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا؛ جاذبه‌ای دیدنی و جالب

در حال حاضر دارالقرآن و محل فروش کتاب کودک در این باغ قرار دارد. آستارا یکی از شهرستان های مرزی استان گیلان است که از طریق جاده ای به اردبیل متصل می شود.

این منطقه که در شمالی ترین نقطه استان قرار دارد یکی از بزرگترین شهرهای آن را در خود جای داده است. جاذبه های گردشگری این شهر باعث شناخته شدن آن شده است. اکثر بازدیدکنندگان این منطقه از باغ ملی آستارا، یکی از این جاذبه‌ها دیدن می‌کنند.

این باغ در طول سال ها کارکردهای مختلفی داشته است و اکنون مکانی برای فروش کتاب های کودکان و همچنین دارالقرآن است که می توانید از آنجا کتاب بخرید و از تخفیف های گاه به گاه کتاب استفاده کنید. اگر مسافر سفر هستید، می توانید از این باغ برای استراحت و توقف استفاده کنید.

باغ ملی همچنین دارای مناطقی است که برای فعالیت های گروهی یا پیاده روی با افراد یا دوستان دیگر مناسب تر است. باغ ملی آستارا به دلیل مجاورت با جاذبه های دیگر مانند ساحل یا پاساژ سیدان، جذابیت و کاربری آن را افزایش داده است.

زیباترین باغ دوران قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا؛ جاذبه‌ای دیدنی و جالب

آب و هوای این شهر مرطوب و کمی خنک تر از سایر مناطق شمالی کشور است زیرا در ارتفاعات بلندی از سطح دریا در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است.

برای رسیدن به باغ ملی آستارا می توانید از مسیر امام خمینی و فارابی استفاده کنید. بدین منظور از امام خمینی به طرف میدان نماز بروید. در میدان به سمت خروجی چهارم رفته و در امام خمینی بمانید.

از سوپر پروتئین امیر که در قسمت راست قرار گرفته عبور کنید سپس به طرف دکتر شریعتی غربی بپیچید. در هنگام رسیدن به گلدین به سوی فارابی رفته و بعد از عبور از وحدت به طرف مقصد خود ادامه دهید.

این یک مسیر ۲ کیلومتریست و در حدود ۱۲ دقیقه بدون ترافیک تا رسیدن به باغ ملی مسیر پیش رویتان خواهد بود.

از تهران تا باغ ملی آستارا مسافتی معادل ۳۹۵ کیلومتر دارید که چیزی در حدود ۵ ساعت در مسیر هستید. بعد از ورود به آزادراه قزوین-رشت به سمت جاده قزوین-رشت ادامه دهید.

با ادامه دادن همین جاده به جاده فومن-سراوان وارد شده و در انتها به جاده رشت-آستارا بروید و تا رسیدن به مقصد در مسیر بمانید.

آدرس باغ ملی آستارا: استان گیلان، آستارا، خیابان حکیم نظامی، باغ ملی

زیباترین باغ دوران قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا؛ جاذبه‌ای دیدنی و جالب

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید