۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 55387528

کیش با داشتن ۹۰ کیلومتر خط ساحلی یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری جنوب برای سفر است با ما همراه باشید تا بهترین ساحل کیش در شب را معرفی کنیم.

بهترین ساحل کیش در شب

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه آزاد کیش با قرارگیری در شهرستان بندر لنگه استان زیبای هرمزگان، در همسایگی خلیج همیشه فارس واقع شده و همین امر ساحل‌های آن را زیبا و پر رونق ساخته است. کیش دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب در تمام فصول سال و میانگین دمای آن بین گرم و خیلی گرم در تغییر است. ساعات آفتابی زیاد این جزیره نسبت به جزایر دیگر منطقه سبب شده تا بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی شب را برای قدم زنی در ساحل و فعالیت‌های دیگر انتخاب کنند و لذت مضاعف ببرند.

اگر قصد سفر به کیش دارید: مدت زمان پرواز تهران کیش ماهان

کیش و شهرهای خواهر خوانده آن

جزیره‌ کیش واقع در دریای خلیج فارس است که از توابع شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان محسوب می‌شود. شکل جغرافیایی این جزیره مشابه یک بیضی است که در تصاویر هوایی به خوبی قابل مشاهده می باشد. در اطراف جزیره‌ کیش، جزایر دیگری وجود دارند که می‌توان به جزیره‌ی هندورابی، جزیره‌ی فارور و جزیره‌ی سیری اشاره کرد. براساس جزییات منتشر شده‌ی تاریخی، احتمالا جزیره‌ی کیش در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح توسط یک دریا سالار یونانی در دوران اسکندر کشف شده است. از سوی دیگر براساس نقشه‌های تاریخی نام جزیره کیش در دوران قاجار «قیس» بود و در نهایت در دوران پهلوی نام این جزیره به «کیش» تغییر یافت. کیش به معنای تیردان است و این نام به دلیل بلندی‌های اطراف کیش که مانند تیر هستند انتخاب شده است. جزیره‌ کیش در دوران اشکانیان، ساسانیان و هخامنشیان نیز جزو ایران بود اما در دوران خلفای اموی این جزیره از تسلط ایران خارج شد و مجددا در دوران آل‌بویه تحت تسلط ایران قرار گرفته است.

خواهرخواندگی شهرها یک قرارداد برای همبستگی بیشتر میان فرهنگ‌ها، شهرها و کشورهای مختلف است. هدف این قرارداد در راستای منافع مشترک دو شهر و شهروندان بوده و بر موضوعات فرهنگی، بازرگانی، اقتصادی و حتی ورزشی تمرکز دارد. شهرهای خواهرخوانده کیش نیز شامل دبی در امارات متحده عربی و لنکاوی در مالزی هستند.

مهم ترین جاهای دیدنی کیش، کشتی یونانی کیش است که همه‌ گردشگران برای دیدن این کشتی هیجان‌زده هستند. این کشتی در واقع یک کشتی به گل نشسته بوده که زیباترین مکان دیدنی را در کیش رقم زده است. از دیگر دیدنی‌های کیش می‌توان به سواحل کیش و ساحل مرجانی کیش آن نیز اشاره کرد که این ساحل در بخش شرقی واقع شده است و فوق‌العاده بی‌نظیر و زیباست. شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، پارک دلفین، پارک ساحلی و اسکله نیز از دیگر جاهای دیدنی کیش هستند.

کیش در شب و بهترین ساحل آن

برای پی بردن به اینکه بهترین ساحل کیش در شب کدام‌یک از سواحل بی‌نظیر و دیدنی آن است به بررسی ویژگی‌های هر یک از آن‌ها پرداخته می‌شود تا با توجه به هر سلیقه و نیازی بهترین گزینه انتخاب شود. اگر به عنوان مسافر و گردشگر به دنبال ساحلی آرام و امواجی زیبا در کیش هستید، ساحل مرجانی شایسته‌ترین انتخاب است. این ساحل زمانی لذت‌بخش است که قبل از غروب خود را به آن برسانید و پایین آمدن خورشید را کنار آن به تماشا بنشینید، علاوه بر آن شفاف بودن آب در این ساحل سبب می‌شود موجودات زنده و پویا به راحتی در آب دیده شود و این امر شورانگیزی خاصی به ساحل داده است. البته باید حواسمان باشد که برای سفر به کیش چی بپوشیم و لباس مناسب برای ساحل داشته باشیم.

بهترین ساحل کیش در شب
ساحل مرجانی کیش

گفتنی است که موج‌های جذاب در ساحل مرجانی، این ساحل را به بهترین ساحل کیش در شب تبدیل کرده چرا که همراه خود مرجان، صدف و حلزون به لب آب می‌آورد. بهتر است بدانید پارک میرمهنا به دلیل وسعت خود در دو فاز ۱ و ۲ از مسجد خاتم‌الانبیا تا اسکله ماهیگیری و از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک گسترده است همین موضوع سبب شده امکانات قابل توجهی را در ساحل خود داشته باشد و در صورتیکه تمایل دارید در شب‌های کیش به اضافه قدم زدن و تماشای دریا فعالیت‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری و باناناسواری را انجام دهید یا با خانواده به چایخانه‌های ساحلی بروید و موسیقی زنده بشنوید، بی‌شک ساحل پارک ساحلی میرمهنا در بلوار دریا گزینه مطلوبی است.

پیشنهاد ما: آشنایی با اسکله تفریحی کیش

ساخت مجسمه شنی در یکی از ساحل‌های کیش

بسیاری تمایل دارند تا ساعت‌ها به صورت فردی یا به همراه عزیزان خود در بهترین ساحل کیش در شب به ساخت مجسمه‌های شنی بپردازند از این رو به ساحل مرد ماهیگیر می‌روند تا علاوه بر تجربه دیدن انواع گیاه‌های بومی جزیره نظیر گز، کرت، لور و نخل و نیز قدم زدن بر روی شن‌های مطبوع این ساحل، تجربه ساختن مجسمه‌های متفاوت شنی را در یک ساحل خلوت کنار یکی از نمادهای مهم کیش یعنی مجسمه مرد ماهیگیر که ۱۲ متر ارتفاع دارد، کسب کنند. ساحل خاص مرد ماهیگیر در ضلع شرقی جزیره، خیابان سنایی و بلوار ساحل واقع شده است.

نگاهی به تفریحات آبی کیش  که در سواحل جزیره پیدا می‌شوند

در ادامه از ساحلی با چشم‌اندازی بی‌بدیل می‌گوییم که به نوعی بهترین ساحل کیش در شب محسوب می‌شود در صورتیکه تمایل داشته باشید برای سپری کردن اوقات خود در این ساحل با مناظر جذاب از مرکز جزیره حدود ۱۵ دقیقه فاصله بگیرید. ساحل درختان نارگیل کیش با داشتن ۳۰۰۰ درخت نارگیل مرتفع و زیبا، مکانی امن و به دور از شلوغی است که به راحتی امکان استراحت و آرامش شما را فراهم می‌کند و در عین حال فضایی برای قایق‌سواری با قایق کف شیشه‌ای، سه چرخه آبی و جت‌اسکی‌سواری دارد این در حالی است که در این ساحل می‌توان والیبال، هندبال و فوتبال ساحلی را تجربه کرد. نشانی: بلوار فردوسی، پروین اعتصامی.

بهترین ساحل کیش در شب
ساحل درختان نارگیل کیش

ساحل اسکله تفریحی کیش، ساحل سیمرغ، ساحل اختصاصی مارینا، ساحل کلبه هور و ساحل کشتی یونانی از دیگر سواحل جذاب و دوست‌داشتنی جزیره بی‌نظیر کیش محسوب می‌شوند که هر یک در نوع خود خاص و بهترین هستند و می‌شود شب‌هنگام را در آن‌ها سپری کرد.

قوانین جزیره که کیش که باید آن‌ها رعایت کنید

  • مراکز خرید در جزیره‌ کیش از ۱۰ صبح تا ۱۴ و از ۱۷ عصر تا ۲۲ باز می‌شوند.
  • چادر زدن در سطح جزیره ممنوع است و فقط در مکان‌های خاصی باید چادر زد.
  • بوق زدن در جزیره ممنوع است.
  • دنده عقب رفتن در جزیره‌ی کیش ممنوع است.
  • انداختن آشغال به بیرون ممنوع است.
  • رانندگی با ماشین کثیف جریمه دارد.
  • شنا کردن در سواحل ممنوع است و فقط می‌توان در پلاژها شنا کرد.
  • تاکسی‌های سفید مخصوص دربست هستند.
  • زمان تحویل اتاق‌ها در هتل‌های جزیره‌ی کیش ساعت ۱۴ بوده و زمان تخلیه ساعت ۱۲ ظهر تعیین شده است.
  • خوردن آب آشامیدنی در کیش ممنوع است زیرا این جزیره آب آشامیدنی ندارد و باید از آب معدنی استفاده کنید.
  • راهنما زدن در میدان‌ها ضروری است.
  • در صورت کرایه‌ ماشین باید دفترچه مربوط به آن را به همراه داشته باشید.
     
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید