۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 55402598

هنگام سفر به جزیره کیش یکی از سؤالاتی که مطرح می‌شود این است که "برای سفر به کیش چی بپوشیم". با ما همراه باشید تا پاسخ آن را بدانیم.

برای سفر به کیش چی بپوشیم

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه آزاد کیش از مقصدهای جذاب در ایران است و شمار زیادی از مسافرانی که تمایل دارند از جنوب کشور بازدید کنند بدون شک کیش را انتخاب می‌کنند. جزیره کیش با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان و تفریحات متنوع گزینه مطلوبی برای مسافران به حساب می‌آید و از این جهت هر ساله بالغ بر دو میلیون مسافر و گردشگر را از داخل و خارج از کشور به خود جذب می‌کند. اینکه برای سفر به کیش چی بپوشیم سؤال بسیاری از افرادی است که تمایل و علاقه دارند این جزیره را ببینند و برای رفتن به آن برنامه‌ریزی می‌کنند، در ادامه از شرایط آب‌وهوایی کیش و مهم‌ترین لباس‌هایی که بایستی در سفر به آن همراه داشته باشید می‌خوانیم.

تأثیر خاصیت آب‌وهوای کیش بر لباس پوشیدن

بیشترین تأثیری که می‌توان برای سفر به کیش چی بپوشیم در نظر گرفت، خاصیت و شرایط آب‌وهوایی این جزیره است. برای رفتن به این منطقه جذاب و دیدنی در ایران مثل هر نقطه دیگر در دنیا یکی از عوامل مؤثر در انتخاب پوشش و برگزیدن لباس مناسب، فصل و شرایط آب‌وهوایی است که به آن سفر می‌شود. با توجه به اینکه جزیره کیش در اقلیم گرم و مرطوب قرار دارد، گفتنی است که این جزیره زیبا و هیجان‌انگیز دارای تابستان‌هایی با دمای خیلی گرم و زمستان‌هایی معتدل است.

برای سفر به کیش چی بپوشیم در زمان رفتن به این جزیره یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که پاسخ آن را باید بدانیم، چرا که دریافتن جواب این سؤال کیفیت سفر ما را به کیش تعیین می‌کند. جزیره کیش به نسبت دیگر جزیره‌هایی که در اطراف آن وجود دارد ساعات آفتابی زیادی را به خود می‌بیند و قرار گرفتن در میان آب‌های خلیج همیشه فارس نیز سبب شده تا به طور سالانه این جزیره رطوبتی ۶۰ درصدی داشته باشد. بسیاری از گردشگران فارغ از جشنواره‌هایی که در کیش وجود دارد، اواخر پاییز تا اوایل بهار را برای سفر به آن انتخاب می‌کنند چرا که این بازه زمانی دمای مناسبی دارد و برای گشت و گرد و انجام تفریحات آبی و دریایی مطلوب است.

لازمه پی بردن به اینکه برای سفر به کیش چی بپوشیم دانستن درباره آب‎وهوای این جزیره پر جاذبه است، بایستی به این نکته توجه کنیم که میانگین دمایی در کیش ۲۶.۶ درجه است و میزان رطوبتی که در آن احساس می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هنگام جمع کردن کوله‌بار یا چمدان سفر این موارد و فصلی که در آن سفر انجام می‌شود بهتر است مد نظر قرار گیرد مگر نه رفتن به کیش و نداشتن و نپوشیدن لباس مناسب جز افت شدید کیفیت سفر چیزی به همراه نخواهد داشت.

برای سفر به کیش چی بپوشیم

در کیش چی بپوشیم

حال که از آب‌وهوای منطقه مطلع شدیم، اصلی‌ترین سؤال پابرجاست و آن اینکه "برای سفر به کیش چی بپوشیم"، برای پاسخ به این پرسش نیاز است تا به فصلی که رهسپار سفر هستیم توجه بیشتری داشته باشیم چرا که آنچه در کیش ممکن است ما را به چالش بکشد، ساعات آفتابی زیاد و رطوبت بالا است به همین دلیل توصیه می‌شود لباس‌های انتخابی آزاد، نخی و خنک باشند. در فصل بهار شاهد گرم شدن تدریجی جزیره هستیم و گفتنی است که در تابستان میزان دما و رطوبت به اوج خود می‌رسد از این رو همراه داشتن لباس‌هایی که به تن نمی‌چسبند و گشاد هستند همین‌طور لباس‌هایی که درصد نخ بالایی دارند و سبب می‌شوند هوا به خوبی جریان پیدا کند، بهترین گزینه برای این دو فصل از سال هستند.

در فصول سرد سال برای سفر به کیش چی بپوشیم، نیاز است در جریان باشیم این جزیره شگفت‌انگیز بر خلاف نقاط دیگر که انتظار می‌رود با آمدن فصل‌های سرد لباس‌ها اندکی ضخیم و چه بسا پشمی شوند، این طور نیست و در این فصول افت دمایی چندان اتفاق نمی‌افتد و به نحوی برای مسافران و گردشگران این منطقه بهشت محسوب می‌شود چرا که بار کوله و چمدان‌ها سبک است و به برداشتن کاپشن، پالتو، بافت، ژاکت ضخیم و پلیور نیازی نیست. از اواسط پاییز تا اوایل بهار دمایی که در جزیره کیش احساس می‌شود کمتر از فصول گرم است و به همین جهت برای شب‌های خنک جزیره همراه داشتن ژاکت نازک و سویشرت کفایت می‌کند، در راستای کفش نیز بهتر است صندل پوشیده نشود و از کفش و کتانی با جوراب‌های نخی استفاده شود.

زمان مهیا کردن لباس در سفر به جزیره دیدنی کیش مهم‌ترین نکته که نیاز به توجه ویژه دارد راحتی لباس است، با توجه به اقلیمی که کیش دارد لباس‌هایی که از جنس نخ هستند و بر روی تن آزاد به نحوی بهترین گزینه در این سفر محسوب می‌شوند. به طور کلی پیشنهاد می‌شود از کرم ضد آفتاب در این سفر غافل نشوید و قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب حتما از آن استفاده کنید و در صورتیکه چندین ساعت در فضای سرباز حضور دارید هر ۲ تا ۳ ساعت کرم خود را تجدید کنید تا از آفتاب‌سوختگی و معضل‌های بعد از آن پیشگیری کرده باشید.

برای سفر به کیش چی بپوشیم

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید