پاییز فصلی مطلوب برای گشت‌وگرد در منطقه آزاد کیش محسوب می‌شود و بهتر است بدانیم لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز چه ویژگی‌هایی دارد.

لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز

سلام نو _ سرویس گردشگری: اولین کار بعد از مشخص شدن اقامت در سفر، انتخاب و جمع کردن لباس است و این کار قطعا هیجان مخصوص به خود را دارد اما مهم است که هیجان و اشتیاق سفر و بازدید از مقصد سبب نشود تا گزینشی بدون فکر صورت گیرد و پوشاکی که برای سفر برداشته می‌شود بدون کاربرد باشد و رفاه و راحتی لازم را فراهم نکند. از این رو با ما همراه باشید تا از شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی کیش اطلاعات بیشتری کسب و در همین راستا انتخاب صحیح و اصولی‌تری را تجربه کنیم.

آب‌وهوای کیش و سفر به آن در پاییز

برای پی بردن به اینکه لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز چه ویژگی‌هایی دارد بهتر است بدانیم، جزیره زیبا و دیدنی کیش در جنوب ایران و شهرستان بندر لنگه استان جذاب هرمزگان قرار گرفته و هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این جزیره به دلیل همجواری با خلیج همیشه فارس دارای میانگین رطوبت ۶۰ درصدی است و با داشتن ساعات آفتابی زیاد به نسبت جزایر دیگر منطقه، دمایی متغیر بین گرم و خیلی گرم در طول سال دارد.

اقلیم منطقه آزاد کیش گرم و مرطوب به حساب می‌آید و به همین جهت فصل پاییز برای بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی یک موهبت است تا با خیالی آسوده در فضاهای تفریحی و طبیعی موجود در جزیره به گشت‌وگرد بپردازند. با توجه به میانگین دمایی کیش در سال که ۲۶.۶ درجه است، کیش مهمان‌پذیر گرم است و برای انتخاب لباس هنگام سفر، نیازی به پوشاک گرم و سنگین نیست و همین امر موجب شده تا کوله یا چمدان سفر به کیش سبک و کوچک باشد چرا که لباس‌های پاییزی علاوه بر سنگینی، حجم قابل توجهی دارند.

لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز

چه لباسی برای سفر به کیش در پاییز مناسب است؟

به دلیل گرما و رطوبت هوا، لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز شامل لباس‌هایی خنک، آزاد و راحت می‌شود. رخت‌هایی که از جنس نخ باشد تا جریان هوا به سهولت از آن عبور کند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشیدن است. برای سیاحت و هواخوری درون کیش در این فصل قشنگ تنها نیاز است که یک سوییشرت همراه خود داشته باشید و از برداشتن پالتو، ژاکت‌های سنگین، بافت‌های ضخیم و کاپشن‌های گرم خبری نیست. پیشنهاد می‌شود شب‌های پر جاذبه این منطقه با لباسی که دمای بدن را عادی حفظ ‌می‌کند سپری شود.

اگر تمایل بر این است که در زمان برداشتن لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز موردی از قلم نیوفتد توصیه می‌کنیم به چک لیست زیر توجه شود:

  • کلاه (هر نوع کلاهی که از پوست صورت و چشمان در برابر تابش آفتاب محافظت کند مناسب است)
  • شال (برای برداشتن شال‌های نخی و سبک تعلل نکنید)
  • پیراهن‌های آزاد و طرح‌دار
  • شلوار یا شلوارک نخی
  • تاپ، تیشرت و پولوشرت
  • دامن گشاد
  • سوییشرت یا ژاکت نازک (زمان وزیدن باد یا خنکی شب‌های جزیره در پاییز کاربرد دارد)
  • لباس زیر
  • جوراب نخی
  • مایو و تجهیزات شنا

لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز

در نظر داشته باشید پوششی برای شما مناسب است که با آن احساس راحتی کنید، مسافرت به کیش در پاییز لباس‌های نخی و گشاد می‌طلبد و پوشیدن لباس‌های غیر نخی و تنگ موجب آزردگی خاطر می‌شود و سفر را به کام خود و همسفرها تلخ می‌کند.

به عنوان نکته پایانی؛ برای تجربه سفری دلپذیر در کیش بهتر است استفاده از کرم ضدآفتاب را به یاد داشته باشیم و از خود در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت کنیم. بعد از این مورد توصیه می‌شود کفش پارچه‌ای یا صندل به پا داشته باشید و در صورتیکه تمایل به پوشیدن کفش ورزشی دارید، حتما آن را با جوراب نخ پنبه بپوشید تا مانعی برای لمس جریان هوا نداشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید