بنابر گفته مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه،در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای حوزه آمریکای لاتین، اولین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با بولیوی برگزار شد.

نخستین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بولیوی در تهران برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، مهدی صفری در زمینه آخرین وضعیت همکاری‌ها با کشور بولیوی گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم، مبتنی بر دکترین سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند است و در چارچوب این دکترین نگاه دولت به گسترش روابط اقتصادی و تنوع بخشی به مراودات بین‌المللی خود با کشورهای همسو در اقصی نقاط جهان است. 

وی ادامه داد: اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بولیوی به میزبانی وزارت اقتصاد، به منظور تدوین نقشه‌راه همکاری نهادهای اجرایی دو کشور طی یک سال آینده، برگزار شد. 

به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، در این رویداد طیفی از مسائل مختلف از جمله همکاری‌های مرتبط با حوزه‌های تجاری، گمرکی، ویزا، علمی و آموزشی، فنی و مهندسی، همکاری‌های شرکت‌های صنعتی، خودورسازی، تراکتورسازی، انرژی، فناوری و حمل و نقل مورد توافق هیأت‌های دو طرف قرار گرفت و سند پایانی بین مقامات ذیصلاح امضا شد. 

صفری با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف برگزار شده است، اظهار داشت: برگزاری کمیسیون‌های مشترک با کشورها جزو اولویت‌های دولت بوده و تا پایان سال با روند خوبی استمرار خواهد یافت.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید