رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی گفت: دفاع از مردم مظلوم منطقه و زنان و کودکان تحت ستم و پاکسازی منطقه از داعش به برکت مجاهدت‌ها و مقاومت‌هایی بود که شهید قاسم سلیمانی و همرزمان او رقم زدند.

کدخدایی: دشمن با جنایت تروریستی کرمان نشان داد هنوز از شهید سلیمانی می‌ترسد

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، عباسعلی کدخدایی روز یکشنبه در همایش بین‌المللی «مرد میدان؛ حقوق بشر»، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از شهروندان کشور در سالروز شهادت سردار سلیمانی در کرمان گفت: با جنایت و انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان دشمن نشان داد که همچنان از شهید قاسم سلیمانی واهمه دارد و از آثار این شهید بزرگوار نگران است. به تعبیر شهید بهشتی باید بگوییم از این عصبانیت بمیرید. هیچ وقت روی خوش نمی‌بینید و تا زمان، برقرار است راه شهدای ما و شهید سلیمانی ادامه دارد.

وی افزود: تعبیر زیبایی است برای این شهید بزرگوار که مرد میدان جهاد و مقاومت بود و این بر هیچ کس پوشیده نیست. از همان ابتدای فعالیت در دوره جنگ تحمیلی مرد میدان بوده است و خدماتش بر یاران و ملت ایران و مردم منطقه و دنیا پوشیده نیست.

کدخدایی اظهار کرد: اما همان طور که مرد میدان بود مرد میدان حقوق بشر و انسانیت هم بود. او دلسوز همه کودکان و مردم منطقه بود به ویژه آن‌هایی که تحت ستم جنایتکاران و مورد تعدی و تجاوز بودند. همانطور که یکه تاز میدان جنگ بود یکه تاز میدان انسانیت هم بود.

این حقوقدان تصریح کرد: باید به تصویری که دشمن به غلط درباره حاج قاسم ترسیم کرده پاسخ روشنی دهیم. با بررسی دوره اشغال سوریه و عراق که داعش با برنامه‌ریزی استکبار بر منطقه مسلط بود حاج قاسم بدون تفاوت گذاشتن بین مردم و دین و اقوام آنها در دفاع از آن‌ها قدم برداشت. وقتی مقامات اقلیم کردستان به حاج قاسم متوسل شدند بدون فوت وقت عازم شد و اقلیم را از خطر حتمی داعش و امکان بروز یک جنایت دیگر نجات داد. اگر آمریکایی‌ها با افتخارگفتند داعش را در منطقه ایجاد کردیم اما شهید حاج قاسم بدون تفاوت گذاشتن بین اقلیت کرد در عراق و منطقه برای انسانیت قدم پیش گذاشت، آیا این جز نگاه انساندوستانه و اسلامی است؟ مفهوم حقوق بشر واقعی همین است که در اقدامات حاج قاسم می‌بینیم. یا وقتی برای کمک به ایزدی‌ها که مسلمان هم نیستند نیروهایش را گسیل می‌کند و بسیاری از زنان و کودکان را نجات داد.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: در بخش شیعیان ترکمن در عراق هم شهید سلیمانی نجات بخش این مردم بودند.

وی گفت: آمریکایی‌ها برای تامین منافع نامشروعشان به منطقه آمدند. اقلیم کردستان از آمریکایی‌ها هم درخواست کمک کردند اما نیامدند ولی حاج قاسم به کمک آنها رفت.آنچه غربی‌ها به آن می‌بالند که برای انسانیت و حقوق بشر مبارزه می‌کنند کجاست؟! همین الان در بخش‌هایی که سوریه در اختیار آمریکایی‌هاست در حال غارت منابع نفتی آن هستند.

کدخدایی تصریح کرد: حقوق بشر واقعی را جمهوری اسلامی دارد، در قانون اساسی در پیگیری سیاست خارجی دخالت نبوده و نیست، اما کمک و حمایت از مستضعفین را در خود دارد و این اصل آموزه‌های ناب اسلامی است که حضرت امام آن را ترسیم کردند. مسئولیت حمایت را غربی‌ها مطرح کردند تا در جایی که نقض حقوق بشر می‌شود دخالت کنند. در حالی که از ابتدا در ایران اصل بود که بدون دخالت از مردم بی دفاع دنیا دفاع می‌کند. اگر مقامات ما از غزه و فلسطین حمایت می‌کنند در چارچوب همین اصل است.

وی افزود: امیدواریم کسانی که جنایت بزرگ در ترور شهید سلیمانی را رقم زدند را پاسخگو کنیم، دولت‌ها و مقاماتی که شریک بودند در محاکم عمومی و نزد افکار عمومی باید پاسخگو باشند ما نمی‌توانیم ساکت باشیم.

کدخدایی اظهار کرد: همکاران ما در وزارت امور خارجه و قوه قضاییه و دولت در تلاشند از هر راهی بتوانند پاسخ این جنایت را بدهند. ما راه‌های رسیدگی به این جنایت را دنبال می‌کنیم هر چند مسیر حقوقی بسیار کند و جزیی است، اما تلاش می‌کنیم این جنایت‌ها بی پاسخ نماند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید