۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 55383137

چابهار به عنوان یک شهر بندری، سالانه مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند و بازارهای چابهار منطقه آزاد، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در جنوب، می‌توانند پاسخگوی نیاز این مسافران باشند.

بازارهای چابهار منطقه آزاد

سلام نو _ سرویس گردشگری: چابهار به عنوان یک شهر بندری، سالانه مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند و بازارهای چابهار منطقه آزاد، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در جنوب، می‌توانند پاسخگوی نیاز این مسافران باشند. بازارها در چابهار درست مانند هر شهر دیگری دارای انواع مدرن و سنتی هستند. از آنجایی که کالاها و محصولاتی که در جنوب کشور عرضه‌ می‌شود اغلب وارداتی هستند، همگی با کیفیت بالا و جنس عالی به مشتریان ارائه می‌شوند.

انواع سنتی بازارهای چابهار منطقه آزاد

قیمت کالاها معمولا در بازارهای سنتی به نسبت پایین‌تر از مراکز خرید مدرن و مجتمع‌های تجاری است. به همین دلیل اغلب مسافران و حتی چابهاری‌ها، این دست از بازارهای چابهار منطقه آزاد را برای خرید انواع محصولات و پوشاک انتخاب می‌کنند.

از سوی دیگر حال و هوایی که بازارهای قدیمی دارد، می‌تواند سبب خاطره‌انگیزتر شدن سفر به چابهار شود. خرید در میان جمعیت مردم و انتخاب سوغات متفاوت، جزء دلپذیرترین بخش‌های سفر خواهد بود. اگر شما هم می‌خواهید از این سبک خرید از بازارهای چابهار منطقه آزاد لذت ببرد، می‌توانید از بازار قدیمی‌ای که در ادامه به معرفی آن پرداخته شده، جهت خرید دیدن کنید.

بازار بلوک چابهار

بازار سنتی و محلی که در چابهار وجود دارد، با عنوان بازار بلوک معرفی می‌شود. این بازار به سبب نزدیکی چابهار به کشورهای همسایه شرقی، تا حدودی شباهت به بازارهای هند و پاکستان دارد.

از جمله مشخصه‌هایی که برای بازار بلوک تعریف می‌شود، ادویه‌هایی است که به فروش می‌رسد. تصور کنید که در میان ازدحام مشتریان در یک بازار سنتی و محلی در حال قدم زدن هستید و از هر طرف صدای معرفی یک محصول به گوش می‌رسد، در حالی که بوی ادویه تازه، چای، میوه‌های استوایی و غذاهای محلی حواس شما را از اصوات پرت می‌کند. خرید در چنین شرایطی بسیار دلپذیر خواهد بود.

بازار بلوک دارای 5 راسته با نام‌های زرگران، تیر، شهریور، مهر و آبان است. در هر راسته غرفه‌ها و بساط‌هایی از دست فروشان وجود دارد که هر کدام در حال به فروش رساندن محصولی متفاوت هستند و تصویر بسیار فاخری را به وجود آورده‌اند. به خصوص پیرزنان دست فروش با آن قلیان‌های رنگی‌شان که منظره جالبی را در ذهن ثبت می‌کند.

شاید یکی از عجیب‌ترین بخش‌های سفر شما، بازدید از بازار بلوک باشد، چرا که شباهتی با بازارهای معمولی در شهرهای دیگر ایران ندارد. به طوری که در این بازار حتی می‌توانید رفتار عادی مردم هنگام عبور بز را از میانشان مشاهده کنید.

بازارهای چابهار منطقه آزاد

انواع مدرن بازارهای چابهار منطقه آزاد

مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری، در هر شهری از جمله چابهار، در دسته بازارهای مدرن قرار می‌گیرند که به سبب دسترسی راحت‌تر، عموما خود مردم هم برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود، به این بازارهای چابهار منطقه آزاد مراجعه می‌کنند.

در چابهار مراکز خرید بسیاری وجود دارد که انواع کالاهای اصل و اورجینال را با قیمت مناسب به مشتریان و مسافران ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه چابهار منطقه آزاد است، حجم واردات کالا بالا است و سبب می‌شود تا مراکز تجاری برند در این شهر فعالیت کنند.

بازار ابریشم چابهار

از جمله بازارها و مراکز خرید مدرنی که در چابهار وجود دارد، می‌توان به بازار ابریشم چابهار اشاره کرد. این مرکز خرید شیک و باکلاس، برای خرید انواع پوشاک بسیار مناسب است و عموما مسافران بازار ابریشم را برای تهیه لباس انتخاب می‌کنند.

بازارهای چابهار منطقه آزاد

مجتمع تجاری صدف چابهار

خرید در مراکز خرید ارزان جزء موفقیت‌های یک خرید ایده‌آل به حساب می‌آید. به همین دلیل توصیه ما این است که حتما برای تجربه یک خرید متفاوت به مجتمع تجاری صدف چابهار مراجعه نمایید. قیمت اجناس در این مرکز خرید با توجه به قیمت‌هایی که در شهرها و مراکز خرید دیگر مشاهده می‌شود، مناسب است. به طوری که بیشتر افراد این مجتمع تجاری را به عنوان یک مرکز خرید ارزان معرفی می‌کنند.

لوازم خانگی، پوشاک، کیف، کفش، لوازم آریشی و بهداشتی، ادکلن، عینک، چای خانگی، شکلات و هر چیز دیگری که به دنبال آن هستید، در لیست محصولات این مرکز خرید قرار می‌گیرند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    عالی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید