۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 55382675

تور چابهار با قطار از تهران می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیدار از طبیعت خارق‌العاده و بکر این بندر زیبا باشد.

تور چابهار با قطار از تهران

سلام نو - سرویس گردشگری: چابهار یکی از بنادر مهم ایران زمین است که زیبایی طبیعت اقیانوس هند و دریای مکران را به تصویر می‌کشد.

بندر چابهار در زبان بلوچی به چهبار شهرت دارد که مرکز شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان است. چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران شناخته می‌شود که اسکله‌های آن، میزبان پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما هستند.

در همین راستا، تور چابهار با قطار از تهران می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیدار از طبیعت خارق‌العاده و بکر این بندر زیبا باشد.

تور چابهار با قطار از تهران

بهترین وسیله برای تور چابهار

تور چابهار مطلوب‌ترین پیشنهادی است که به گردشگران این منطقه ارائه می‌شود، چرا که هم‌مسیر شدن با یک تور می‌تواند شما را در بسیاری از نکات مربوط به سفر آگاه سازد. یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به سفر بندر چابهار، وسیله نقلیه‌ای است که اعضای تور با آن راهی سفر می‌شوند.

به عنوان یک پیشنهاد، قطار گزینه مناسبی است. تور چابهار با قطار از تهران رایج‌ترین نوع سفر به بندر چابهار است که در سال‌های اخیر به علت استقبال گردشگران، همچنان ادامه دارد.

البته ناگفته نماند که فاصله طولانی فرودگاه تهران و بندر چابهار، خود دلیلی برای نقص سفر با قطار و انتخاب سفر هوایی است. اما از آن‌جایی که هزینه سفر در بسیاری از مواقع در اولویت است، تور چابهار با قطار از تهران هم می‌تواند به میزان سفر با هواپیما مناسب باشد.

جهت سفر به بندر زیبای چابهار با قطار، تنها کافی است پس از تهیه بلیط، در زمان مقرر، در فرودگاه تهران حاضر شوید و سپس با گذشت جریان راه، در فرودگاه بندر عباس پیاده شوید.

درست است که مسافرت به وسیله قطار از تهران تا چابهار یک مسیر طولانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما قطعا زیبایی‌ و تفریحات این بندر، تور چابهار با قطار از تهران را به یک گزینه ایده‌آل تبدیل می‌کنند.

تور چابهار با قطار از تهران

مسافت تور چابهار با قطار از تهران

مسافت تهران تا چابهار، متغیر است، اما به صورت کلی مسیر جاده‌ای این دو مسیر، ۱۸۰۲ کیلومتر تعریف می‌شود که طی کردن آن ۱۹ ساعت زمان می‌برد.

البته برای استفاده از تور چابهار با قطار از تهران نیز ابتدا مسیر ۲۰ ساعته قطار تهران-بندر عباس طی می‌شود و پس از آن به وسیله خودرو و یا اتوبوس مسیری ۶۷۳ کیلومتری در طول مدت زمان ۱۰ ساعت گذرانده می‌شود تا مسافران به شهر مقصد برسند.

در مورد مسیرهایی که قرار است با قطار طی کنید نیازی نیست نگران باشید، تور چابهار با قطار از تهران تمام خدمات لازم را برای شما فراهم می‌آورد.

تور چابهار با قطار از تهران

فصل مناسب تور چابهار با قطار از تهران

تور چابهار با قطار از تهران، علارغم مسیر طولانی‌ای که برای گردشگران رقم می‌زند، می‌تواند لذت زیبایی‌های مسیر را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

از آنجایی که برای رسیدن از تهران به چابهار، تقریبا مسیری از شمال تا جنوب طی می‌شود، می‌توان حدس زد که سفر به چابهار با قطار بسیار لذت‌بخش‌تر از سفر با هواپیما است.

ناگفته نماند که بندر چابهار یک شهر چهار فصل است و در تمام فصول می‌تواند گردشگران را از زیبایی‌های طبیعی خود حیرت‌زده سازد. اما با این حال به علت مسیر ریلی قطار، بهتر است فصل بهار را برای سفر به این بندر فوق‌العاده زیبا انتخاب کنید.

فصل بهار برای سفر به این منطقه، شما را در جریان تفریحات آبی بسیاری قرار می‌دهد که توصیف شدت هیجان آن‌ها با کلمات غیرممکن است.

در همین راستا، از تفریحات آبی موجود در بندر چابهار می‌توان به موج‌ سواری، غواصی، موز سواری، قایق‌ سواری، ویک بردینگ، ماهیگیری به وسیله قایق تفریحی و جت‌اسکی‌ سواری اشاره کرد.

در نهایت با تمام این تفاسیر باید بگوییم که تور چابهار با قطار از تهران، می‌تواند بهترین و خاطره‌انگیزترین سفر را برای شما رقم بزند.

جاذبه های گردشگری چابهار

اگر تور چابهار با قطار از تهران را انتخاب کردیم بعد از رسیدن به مقصد چه جاذبه‌های گردشگری در دسترس ما است؟ خبر خوب این است که شما در مقصد خود، یعنی بندر چابهار، با بخشی از بکرترین، ناب‌ترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران روبه‌رو می‌شوید.

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است. همین مسئله باعث می‌شود تا سواحل آن همسایه آب‌های آزاد باشند و تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزنند. در ایران، تنها در چابهار و مناطق اطرافش، مثل روستای درک، شما می‌توانید همسایگی کویر و اقیانوس را تماشا کنید؛ جایی که گرما و خنکا به هم می‌رسند.

اما تمام جاذبه‌های چابهار به اقیانوس و سواحل و اسکله‌های همسایه با اقیانوس خلاصه نمی‌شود. تالاب صورتی چابهار یکی دیگر از آن مقاصدی است که می‌تواند باعث جذابیت تور چابهار با قطار از تهران شود. تالاب صورتی یا تالاب لیپار به عروس چابهار مشهور است و یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر عمر شما را رقم می‌زند.

تالاب صورتی چابهار
تالاب صورتی چابهار

جنگل حرا چابهار هم از آن دست جاذبه‌های دلربا و کم‌یاب است. جنگل حرا مجموعه‌ای از درختچه‌ها است که در آب‌ها شور رشد می‌کند. برای درک اهمیت این جنگل‌ها کافی است بدانید که قسمتی از این جنگل‌ها در ایران با عنوان ذخیره‌گاه یا ذخایر زیست‌کره شناخته می‌شود، درست مثل تالاب میانکاله.

جنگل حرا چابهار
جنگل حرا چابهار

کوه گِل افشان چابهار، کوه‌های مریخی، بندر گواتر، فواره بلوچستان، منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات و روستاهای مختلف از دیگر جاذبه‌های گردشگری چابهار هستند.

اما چابهار به همین آثار طبیعی خلاصه نمی‌شود. مساجد مختلف چابهار از جمله مسجد جامع تیس، آرامگاه سید غلام رسول، گورستان جن تیس و باغ گیاه شناسی چابهار از جاذبه‌های گردگری چابهار هستند. نکته مهم و جالب این جا است که به خاطر همسایگی سیستان و بلوچستان با پاکستان و مراودات تاریخی این منطقه با هندی‌ها شما آثار فرهنگ هندی و حتی معماری هندی را در چابهار مشاهده می‌کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • US ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    حالا حالا کارداره تاقطاربه چابهاربرسه
  • هم وطن IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    کدام قطار چرا اخبار دروغ درج می گنبد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید