جای انواع زخم و اسکار روی پوست صورت و نقاط مختلف بدن مسئله چندان خوشایندی نیست و کرم های ترمیم کننده زخم با خاصیت ضد التهابی، محافظت و  نرم کنندگی راه حلی هستند که در این مواقع به کار می آیند.

چند نکته خیلی مهم در مورد استفاده از کرم ترمیم کننده که باید بدانید!

هر چند که برخی از زخم ها با گذشت زمان و به صورت طبیعی درمان می شوند اما زخم های عمیقی هم هستند که برای التیام نیاز دارند که در برابر عوامل خارجی مراقبت شوند. در این میان سوالاتی پیرامون موضوع استفاده از کرم ترمیم کننده است که تبدیل به یک چالش در مصرف ترمیم کننده ها شده است؛ بهترین زمان استفاده از کرم ترمیم کننده، نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده و مدت زمان استفاده از آن از جمله رایج ترین سوالات حوزه ترمیم کننده هستند و این موضوع به خوبی می تواند اهمیت نحوه استفاده از ترمیم کننده را نشان دهد. با ما همراه باشید تا تمام نکات را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده

  1. شما وقتی کرم ترمیم کننده زخم را مصرف می کنید، طبیعتا کرم جذب پوست می شود پس بهتر است که پیش از مصرف، پوست ناحیه مورد نظر را حتما با یک شوینده مناسب، به خوبی شستشو دهید.
  2. پس از خشک شدن کامل، کرم ترمیم کننده را به مقدار لازم (میزان کرم ترمیم کننده در هر وعده مصرف به وسعت زخم بستگی دارد) برداشته و به صورت دورانی روی پوست بمالید تا جذب شود. از حرکات ضربه ای هم می توانید برای جذب بهتر استفاده کنید.
  3. کرم های ترمیم کننده معمولا باید روزانه ۲ تا ۴ بار استفاده شوند البته که باید میزان دقیق مصرف روزانه طبق نظر پزشک متخصص پوست باشد.
  4. هنگام استفاده از کرم ترمیم کننده دقت کنید که به نواحی دور و نزدیک چشم ها از کرم ترمیم کننده نزنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر زخم باز، تازه و عمیق دارید بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز، بخیه شود و بعد از کرم ترمیم کننده استفاده کنید.

کرم ترمیم کننده چقدر باید روی پوست بماند؟

کرم های ترمیم کننده بعد از مصرف باید مدتی ( معمولا کمتر از یک ساعت) روی پوست بماند تا اثر کند و بعد از آن یا باید شسته شود یا از کرم مرطوب کننده استفاده شود. به گفته متخصصان این حوزه  بعد از زدن کرم ترمیم کننده باید نیم ساعت زمان دهید تا جذب شود سپس آن را بشویید. حتما پیش از استفاده از ترمیم کننده، بروشور همراه محصول را  مطالعه و با یک پزشک متخصص هم در مورد تمام این موضوعات مشورت کنید.

کرم ترمیم کننده را چه موقع استفاده کنیم؟

همانطور که میدانید هرچه زخم کهنه تر باشد زمان بیشتری را برای التیام بافت آسیب دیده نیاز است به همین دلیل بهتر است که هر چه سریع تر برای مصرف ترمیم کننده اقدام کنید اما به شرط آنکه زخم نیاز به بخیه نداشته باشد که در این صورت ابتدا باید بخیه و بعد ترمیم کننده را استفاده کنید. مورد بعدی، استفاده از کرم های ترمیم کننده زخم بعد از لیزر درمانی است. استفاده از لیزر برای برداشتن خال یا از بین بردن موهای زائد در مواردی ممکن است که پوست را ملتهب کند که باید از کرم های ترمیم کننده برای کاهش التهاب، سوزش و خارش استفاده شود. استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از لیزر خال باعث می شود خالی که هنوز به پوست چسبیده، خشک شده و بیفتد. کرم ترمیم کننده اون مدل سیکالفیت و ترمیم کننده ام کیو از جمله بهترین ترمیم کننده بعد از لیزر خال است.

چه مدت باید از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم؟

و اما پربحث ترین بخش موضوع ما همین است: مدت زمان استفاده از ترمیم کننده چقدر است؟ اول از همه این نکته را در نظر بگیرید که هر زخمی ویژگی های خاص خود را دارد و بنابراین خصوصیات است که تعیین می شود ترمیم کننده از چه نوعی باشد، چگونه و چه مدت مصرف شود و دقیقا به همین علت است که کرم های ترمیم کننده از نظر میزان اثر گذاری به سه دسته ملایم، متوسط و قوی تقسیم می شوند. میزان سطح زخم، شدت و عمق آن و مدت زمانی که از ایجاد زخم گذشته از مهم ترین ویژگی هاست که مسلما هر چه زخم عمق و قدمت بیشتری داشته باشد کرم ترمیم کننده هم با قوی تر و مدت زمان بیشتری مصرف شود از همین رو نمی توان مدت زمان دقیقی را برای استفاده از ترمیم کننده ها تعیین کرد. اما خب چه برای زخم های تازه و چه کهنه نباید انتظار بهبود کامل را در کمتر از ۲ ماه داشته باشید.

چند نکته خیلی مهم در مورد استفاده از کرم ترمیم کننده که باید بدانید!

انتخاب نوع ترمیم کننده  و روش صحیح مصرف آن چیزی نیست که در مورد تمام زخم ها یک نسخه یکسان داشته باشد و آنچه که تا به اینجا بیان کردیم، روش و نکات کلی استفاده از ترمیم کننده هاست و بهتر است که محصولات ترمیم کننده زخم را طبق نظر پزشک یا مشاوران متخصص در زمینه مراقبت پوست استفاده کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب و روش مصرف ترمیم کننده از مشاوران فروشگاه اینترنتی ایطو به نشانی اینترنتی https://eitoo.ir/ مراجعه کنید.
 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید