چراغ خیابانی یکی از پرکاربردترین انواع محصولات روشنایی است که برای روشن کردن و تامین نور معابر و فضاهای آزاد استفاده می‌شود.

۸ عامل موثر بر قیمت چراغ خیابانی

چراغ خیابانی یکی از انواع محصولات روشنایی است که برای تامین نور در معابر، پارک‌ها و جاده‌ها به کار می‌رود. این نوع از چراغ‌ها در همه مکان‌های عمومی و فضاهای آزاد به کار می‌روند و می‌توانند روشنایی کافی برای بهبود دید عابران، رانندگان و وسایل نقلیه را فراهم کنند. قیمت چراغ خیابانی ال ای دی بسته به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که در این مقاله می‌خواهیم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

  1. نوع منبع نور

چراغ‌های خیابانی برای تامین روشنایی خود بر پایه منابع نوری مختلفی کار می‌کنند. از جمله رایج‌ترین انواع چراغ خیابانی از نظر منبع نور می‌توان به چراغ خیابانی بخار جیوه، بخار سدیم و چراغ خیابانی ال ای دی اشاره کرد. اساس تولید نور در چراغ‌های خیابانی بخار جیوه و سدیم، تخلیه الکتریکی در گاز است. این نوع از چراغ‌ها با وجود اینکه به دلیل کیفیت نور خوب و شدت نور بالا همچنان طرفداران خود را دارند؛ اما به خاطر مصرف انرژی زیاد در حال جایگزین شدن با چراغ خیابانی ال ای دی هستند.

چراغ خیابانی ال ای دی نور یکنواختی دارد که چشم را خیره نمی‌کند. از سوی دیگر این محصولات طول عمر زیادی دارند و معمولا تا بیش از ۵۰ هزار ساعت، بدون کاهش کیفیت نور یا کدر شدن کار می‌کنند. همچنین قابلیت پرتاب نور زیاد در چراغ‌های خیابانی LED باعث شده که برای روشن کردن جاده‌های بین شهری که نور کمتری دارند، به خوبی کاربرد داشته باشند. مجموع این عوامل باعث شده که بسیاری از خریداران با وجود بالاتر بودن قیمت چراغ خیابانی ال ای دی در مقایسه با چراغ‌های گازی، به سراغ خرید این محصول رفته و تا سال‌ها خیال خود را از بابت روشن سازی محیط راحت کنند.

  1. توان چراغ خیابانی

۸ عامل موثر بر قیمت چراغ خیابانی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت انواع چراغ خیابانی، توان این نوع از محصولات روشنایی است. بیشترین توان در چراغ‌های خیابانی مربوط به مدل‌های لاک پشتی است که از ۲۵۰ تا ۶۰۰ وات را شامل می‌شوند. به همین دلیل چراغ خیابانی لاک پشتی با قیمت نسبتا بالاتری در مقایسه با محصولاتی با توان پایین‌تر عرضه می‌شود.

  1. برند چراغ خیابانی

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت چراغ خیابانی، برند سازنده این محصول است. خوشبختانه امروزه تعداد زیادی کارخانه‌های ایرانی وجود دارند که انواع چراغ خیابانی را تولید کرده و روانه بازار می‌کنند. به همین دلیل است که قیمت این نوع از محصولات روشنایی دیگر تحت تاثیر نوسانات ارز قرار ندارد و تقریبا در بازه‌های زمانی مختلف ثابت است.

اما به دلیل اینکه برندهای مختلف از مواد اولیه مختلفی برای ساخت قاب چراغ خیابانی استفاده می‌کنند یا اینکه منابع نوری و سایر مواد اولیه را از مکان‌های متفاوتی می‌خرند، قیمت چراغ خیابانی در هر یک از آن‌ها متفاوت است. در حال حاضر گلنور و مازی نور دو نمونه از بهترین عرضه‌کنندگان چراغ‌های خیابانی هستند که محصولات خود را در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند.

  1. مقدار شار نوری

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت چراغ خیابانی می‌توان به مقدار شار نوری آن اشاره کرد. این کمیت بر اساس لومن بیان می‌شود و به نوعی به توان چراغ هم بستگی دارد. هرچه مقدار لومن یک چراغ خیابانی بیشتر باشد، قدرت زیادتری برای پخش نور و ایجاد روشنایی در محیط دارد و می‌تواند نور را در زاویه بیشتری انتشار دهد. از سوی دیگر وقتی شار نوری زیاد باشد، تعداد چراغ‌های خیابانی لازم برای روشن کردن یک محیط هم کمتر خواهد شد؛ در نتیجه هزینه کلی نورپردازی محیط هم کاهش پیدا می‌کند.

  1. مدل چراغ خیابانی

۸ عامل موثر بر قیمت چراغ خیابانی

همان‌طور که گفتیم برندهای مختلف انواع چراغ خیابانی را در مدل‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌کنند که ویژگی‌های فنی آن‌ها مانند توان و جنس بدنه با هم متفاوت است. برای مثال قیمت چراغ خیابانی گلنور مدل سهیل و ستاره به دلیل تفاوت در مقدار شار نوری با هم تفاوت دارند. زیرا شار نوری به طور مستقیم بر روی توانایی تولید نور این مدل‌ها و در نتیجه کاربرد آن‌ها تاثیر دارد. به همین دلیل است که قیمت مدل‌های مختلف از یک برند چراغ خیابانی نیز با هم تفاوت دارند.

  1. جنس قطعات به کار رفته در ساخت چراغ

برندهای مختلف از آلومینیوم یا دایکاست که نوع ریخته گری شده این فلز است، برای ساخت انواع چراغ خیابانی استفاده می‌کنند. این فلز به خوبی می‌تواند حرارت ایجادشده در چراغ را از بین برده و در نتیجه از آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از سوی دیگر برخی از چراغ‌های خیابانی هم دارای یک پوشش رنگ الکتروستاتیک بر روی بدنه خود هستند که مانع از آسیب دیدن آن‌ها در اثر شرایط جوی می‌شود. پس به طور کلی می‌توان گفت که قیمت چراغ خیابانی دایکاست با پوشش رنگ پودری الکتروستاتیک در مقایسه با چراغ‌های آلومینیومی ساده بیشتر است.

  1. درجه محافظت در برابر شرایط آب و هوایی

به دلیل اینکه چراغ خیابانی در محیط بیرون نصب می‌شود، نیاز است که به خوبی در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم‌سازی شده باشد. برای سنجش این موضوع از کمیتی به اسم IP استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده مقاومت چراغ خیابانی در برابر پاشش و نفوذ قطرات آب و گرد و غبار است. هرچه این درجه بالاتر باشد، قیمت چراغ خیابانی هم افزایش پیدا می‌کند. برای محصولات معمولی درجه IP برابر ۵۵ است؛ اما محصولاتی با درجه IP۶۵ هم وجود دارند که با قیمت بیشتری عرضه شده یا به صورت سفارشی ساخته می‌شوند.

  1. فروشگاه عرضه کننده

۸ عامل موثر بر قیمت چراغ خیابانی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت چراغ خیابانی، فروشگاه عرضه‌کننده این محصولات است. شما می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین نسبت به خرید انواع چراغ خیابانی اقدام کنید. از این میان معمولا فروشندگان آنلاین این محصولات را با قیمت بهتر و مناسب‌تری ارائه می‌دهند. با این حال حتما باید دقت کنید که چراغ خیابانی را از فروشگاهی بخرید که کیفیت کالا را تضمین می‌کند تا در زمان خرید آنلاین دغدغه‌ای نداشته باشید.

یکی از بهترین فروشندگان انواع چراغ خیابانی در ایران و اصفهان، گروه صنعتی دایان نور است که محصولات خود را در قالب فروشگاه اینترنتی دایانو ارائه می‌دهد. فروشگاه دایانو علاوه بر اینکه محصولاتی را از برندهای مختلف ایرانی مانند چراغ خیابانی گلنور و مازی نور ارائه می‌دهد، تولیدکننده این نوع از محصولات روشنایی هم هست. بنابراین علاوه بر اینکه می‌توانید خرید و استعلام قیمت چراغ خیابانی سایر برندها را در این فروشگاه انجام دهید، امکان خرید محصولات دایان نور هم وجود دارد.

سخن پایانی

چراغ خیابانی یکی از پرکاربردترین انواع محصولات روشنایی است که برای روشن کردن و تامین نور معابر و فضاهای آزاد استفاده می‌شود. این محصول در مدل‌های مختلف با توان‌های متفاوت عرضه می‌شود که به طور مستقیم بر روی قیمت چراغ خیابانی تاثیر دارند. از سوی دیگر نوع منبع نور و برند سازنده هم بر روی فرایند قیمت‌گذاری این محصول موثر هستند. در این مقاله ضمن بررسی عوامل موثر بر قیمت چراغ خیابانی یکی از معتبرترین و بهترین فروشندگان و تولیدکنندگان این محصول روشنایی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید محصولات مورد نظر خود را با ضمانت کیفیت و قیمت و با خیال راحت خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید