۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: 55453153

خرید بذر و تهیه پیاز گل برای بسیاری که در حرفه پرورش گل فعالیت می‌کنند مهم است از این رو با ما همراه باشید و درباره فروش اینترنتی بذر و پیاز گل بدانید.

فروش اینترنتی بذر و پیاز گل

سلام نو _ سرویس عمومی: کاشت و پرورش برخی از گل ها از طریق کاشت بذر و پیاز آن ها صورت می گیرد. در واقع این گیاهان دارای غده هایی شبیه به پیاز هستند که درون خاک باغچه یا گلدان قرار داده می شوند و به مرور با رشد خود، باغچه را زیبا و پرگل می کنند. پیاز گل های مختلف برای رشد به شرایط گوناگونی نیاز دارند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به معرفی برخی از انواع این محصولات بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. با آگاهی از شرایط کاشت پیازها، گل های شادابی را به صورت ارگانیک به بار آورید.

فروش اینترنتی بذر گل

گل ها متنوع ترین نوع گیاهان هستند و اکثرا از طریق بذر تکثیر می شوند اما بذر آنها به قدری ریز است که جمع آوری و نگهداری آن ها را برای افراد معمولی تقریبا غیر ممکن کرده و باید برای خرید بذر مرغوب در اکثر مواقع بذر گل ها را به صورت پاکتی از شرکت ها خریداری کرد.

فروش اینترنتی بذر و پیاز گل

و ترجیحا خرید شما باید از فروشگاه هایی باشد که دارای تنوع زیادی از گل ها باشد تا شما بتوانید گل های متوع و زیبای مورد نیاز خود را پیدا بکنید. یکی از راه های آسان ، سریع و نسبتا مطمئن پیدا کردن گل مورد نیاز خودتان خرید اینترنتی بذر گل و گیاه است.

عمومی ترین استفاده ی گل ها مصارف تزیینی آنهاست و از گل ها برای زیباسازی پارک ها ، باغچه و حتی ها فضاهای داخلی استفاده میشود. به غیر از آن، گلها به دلیل رنگ ها و دانه گرده های زیادی که تولید می کنند در جذب حشرات گرده افشان در باغات و مزارع بسیار موثرند و میتوانند در مقدار و سلامت محصول شما نقش مهمی را بازی کنند.

درختانی مانند پسته ، کیوی و خرمالو درختانی هستند که دارای یک پایه ی نر و یک پایه ماده هستند، یعنی گل های آن ها در یک درخت فقط دارای پرچم و بساک است و در پایه ی دیگر گل ها فقط دارای مادگی و تخمدان هستند.

فروش اینترنتی بذر و پیاز گل

ولی بیشتر درختان مانند سیب، گلابی، هلو، گیلاس و... درختانی هستند که گلشان هم دارای اندام جنسی نر است و هم دارای اندام جنسی ماده است اما دانه ی گرده ی یک گل با تخمک گل خود نمیتواند لقاح دهد و نیاز است برای تشکیل میوه و دانه، دانه گرده ی یک گل با مادگی گل دیگر لقاح بکند. به همین دلیل حشرات گرده افشان نقش بزرگی را در حجم و کیفیت محصول ایفا میکنند و یکی از راهی های جذب این حشرات کاشتن گل هایی است که عطر و رنگ های جذابی را برای این حشرات بوجود بیاورند.

فروش اینترنتی پیاز گل

یکی از راه های پرورش گل ها و گیاهان، تکثیر از طریق پیاز گل است. گل های زیادی مانند گل نرگس، گل سنبل و گل لاله از متداولترین و محبوب ترین گل هایی هستند که به وسیله پیاز گل تکثیر می شوند.

پیاز گل

یک پیاز گل خوب و مرغوب باید دارای خصوصیاتی باشد مثلا باید سنگین، درشت، سالم، بدون زخم خوردگی و بی بو باشد در غیر این صورت پیاز در حال خراب شدن است.

فروش اینترنتی بذر و پیاز گل

همان طور که می دانید پیاز گل ها دارای دو دوره خواب و استراحت هستند که باید در فصل خواب جا به جا شوند تا با شرایط محیطی عادت کنند و به گلدهی برسند.

انواع پیاز گل

به یاد داشته باشید که معمولا پیاز های مخصوص کاشت در باغچه از پیازهای مخصوص کاشت در گلدان درشت تر هستند. همچنین ترکیب و شرایط خاکی که قرار است پیاز گل در آن کاشته شود نیز بسیار مهم است و باید ترکیبی از خاک برگ و خاک شن دار باشد. فقط به یاد داشته باشید که زمانی که پیاز گل را در خاک می کارید باید دو سوم از پیاز در خاک قرار گیرد و یک سوم از آن بیرون از خاک باشد. حفظ دمای معتدل و آبیاری منظم و متوسط برای پیازهای گل بسیار ضروری است. دمای خیلی سرد سبب یخ زدگی پیاز می شود و دمای خیلی گرم سبب خشک شدن آن می شود.

بهترین زمان برای کاشت پیاز گل

بهترین زمان برای کاشت پیاز گل در باغچه، اواسط بهمن ماه می باشد.

فروش اینترنتی بذر و پیاز گل

در صورت سرد بودن هوا در آن زمان، توصیه می شود که پیاز گل را در عمق بیشتری از خاک بکارید. همچنین اگر آبیاری بیش تر از حد لازم باشد پیاز دچار غرقابگی می شود و می پوسد. در صورت رعایت نکات ذکر شده معمولا پیاز ۴۰ تا ۵۰ روز بعد از کاشت گل می دهند. زمانی که پیاز جوانه زد باید محل آن را بسیار تاریک کرد و پس از ده روز نور به حالت معمولی برگردد. به محض رویت جوانه های سنبل، باید گلدان به مدت ده روز به محیطی تاریک انتقال یابد و پس از این مدت، میتوان گلدان را به محیطی با نور و دمای معمولی منتقل نمود. در بسیاری از مناطق و به دلایل مختلف استفاده از پیاز گل برای تکثیر بسیار رایج است. از همین رو تهیه پیاز گل سالم، بدون خرابی، با کیفیت، درشت و مرغوب کار سختی محسوب می شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید