شرکت فرش ماشینی ساویز بافت توانسته است با رعایت استاندارهای تولید و پیشرو بودن در ارائه جدیدترین طرح های اصیل ایرانی، پیشرفت قابل ملاحظه ای در فروش داخلی و خارجی داشته باشد و با راه اندازی فروشگاه آنلاین، تمامی محصولات خود را به سراسر کشور با آسانترین روش به فروش برساند.

فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

زیبایی فرش 1200 شانه گل برجسته بسیار بالاست و زیبایی آن بسان قالی های دستباف ابریشمی است؛ ولی قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته با غیر برجسته تفاوت هایی دارد که این بالاتر بودن قیمت، سبب کم شدن تقاضای آن نشده است؛ دلیل محبوبیت بالای فرش 1200 شانه گل برجسته چیست؟

علت تفاوت قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته در بازار

آیا روش بافت این بافته های گل برجسته با غیر برجسته متفاوت است؟ برجستگی روی فرش 1200 شانه در زمان بافت صورت می گیرد؟

چه عواملی سبب بالاتر بودن قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته در بازار نسبت به غیر برجسته شده است؟

تفاوت بافت

تفاوت بافت فرش 1200 شانه گل برجسته با غیر برحسته در مرحله آهار و تکمیل فرش است. بدین صورت که محصول به صورت صاف، مسطح و یکدست با دستگاه HCIx2 بافته می شوند و روش تولید آن همانند 1200 شانه های غیر برجسته است؛ فقط در قسمت آهار و تکمیل، بافته را کمی خیس می کنند و سپس از روی غلطکی داغ عبور می دهند.

بر اثر عبور بافته از روی غلطک، حرارت به سطح قالی داده می شود و قسمت هایی که با نخ هایبالک بافته شده اند بر اثر انقباض فرو رفته و قسمت هایی که با نخ آکریلیک بافته شده اند تغییر نمی کنند. بدین صورت با این فرآیند اضافه تر این بافته ها تولید می شود و ایجاد چنین فرآیندی سبب بالا رفتن قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته می شود.

قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته
قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته

تفاوت نخ

چند درصد بالا بودن قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته نسبت به غیر برجسته به دلیل تفاوت نخ بافت آن ها نیز هست. شاید باور عده ای بر این باشد که این بافته های گل برجسته برای برجستگی طرح روی آن از الگوی خاص پیروی می کنند و یا اینکه با ماشین آلات تخصصی این محصولات بافته می شود؛ در صورتی که چنین باوری درست نیست.

همانطور که تفاوت میان فرش دستباف سه بعدی با فرش دستباف ساده به چله کشی آن مربوط می شود، تفاوت بین 1200 شانه گل برجسته با ساده و مسطح نیز به نوع نخ بافت آن ها بر می گردد؛ بدین صورت که در قسمت هایی که فرو رفتگی است الیاف هایبالک و در قسمت های برجسته الیاف آکریلیک بافته می شود.

به که کار بردن این الیاف و انجام فرایندی اضافه تر در مرحله آهار و تکمیل، سبب تفاوت در ارتفاع نخ خاب این محصولات شده است به گونه ای که در قسمت هایی که با نخ هایبالک بافته شده اند ارتفاع نخ خاب 5 میلیمتر و در قسمت های برجسته این ارتفاع 6 میلیمتر است.

علت محبوبیت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته با وجود گران بودن چیست؟

فرش های 1200 شانه گل برجسته ماشینی همانند دیگر محصولات دستبافگونه دارای ویژگی های منحصر به فردی است و در طرح های مدرن، کلاسیک و سنتی ارائه می شود که طرح های کلاسیک و سنتی آن به دلیل اصالت طرح و نگاره و همسان بودن با طرح های قالی های دستباف بیشتر مورد توجه است و تقاضای آن بیشتر است.

داشتن شانه 1200 (تعداد گره های زده شده در یک متر از عرض قالی) سبب ظرافت و زیبایی طرح و نگاره و داشتن تراکم طولی 3600 سبب منسجم شدن و توپری بین ریشه ها شده است؛ ولی ظرافت و زیبایی فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته به دلیل ظرافت و زیبایی الیاف هایبالک و برجسته بودن طرح های آن بیشتر از ساده و مسطح است؛ از این رو بسیاری از افراد از این بافته ها در مکان های لوکس و مجلل و محیط های رسمی بهره می برند.

در سمینارهای دولتی و سمینارها و محافل رسمی به جای استفاده از قالی های دستباف گران‌قیمت از این فرش های ماشینی دستباف گونه بهره می برند و قیمت این بافته ها نسبت به 1500 شانه ها و قالی های دستباف بسیار کمتر است.

این فرش های ماشینی زیبا در طرح های افشان، ترنج دار و لچک و طرح های خشتی ارائه می شوند که امروزه طراحان خوش ذوق و خوش سلیقه از اقدام و ترکیب طرح های مدرن و سنتی توانسته‌اند فرش های 1200 شانه گل برجسته جدید را تولید کنند که برای انواع دکوراسیون ها مناسب است.

فرش 1200 شانه
فرش 1200 شانه

خرید فرش 1200 شانه از کارخانه فرش ساویز بافت

فرش 1200 شانه یکی از کالاهای لوکس است که با توجه به قیمت بالای آن، خریداران باید در هنگام خرید 1200 شانه از فروشنده، دقت کنند تا بهترین کیفیت را خریداری کنند.

کیفیت بالا، قیمت پایین و زیبا بودن طرح و نگاره از اهداف کارخانه فرش ساویز بافت است؛ از این رو این گروه تولیدی با استفاده از دستگاه HCIx2 توانسته است فرش های 1200 شانه کاشان را با بالاترین کیفیت تولید کند که تراکم طولی این بافته ها 3 برابر تراکم عرضی آن است و همین عامل سبب شده است تا کیفیت فرش دستباف گونه 1200 شانه گل برجسته بالا رود.

این گروه تولیدی برای اینکه بتواند از قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته بکاهد، ولی کیفیت و زیبایی دستخوش تغییر قرار نگیرد، این محصولات را به صورت مستقیم و بدون واسطه ارائه می دهد و با حذف واسطه ها، دلالان و رابطه های فروش، توانسته است خرید فرش 1200 شانه را به قیمت کارخانه برای مشتریان میسر سازد.

ساویز بافت (savizbaft.com) یکی از کارخانه های بزرگ در آران و بیدگل است که با افتخار عرضه مستقیم انواع فرش ماشینی کاشان با کیفیت استاندارد و درجه یک ایجاد شده است.

سهولت در امر خرید زیباترین طرح های فرش کاشان، باکیفیت اعلی با قیمت مناسب از اهداف این کارخانه می باشد؛ به همین منظور شرکت فرش ساویز بافت علاوه بر فروش حضوری، فروش اینترنتی انواع محصولات را نیز قرار داده است. دادن ضمانت نامه، گارانتی اصل و معتبر جهت تضمین کیفیت و دوام ارائه می شود که خریدار بر اساس این ضمانت نامه می تواند در صورت مشاهده هر گونه عیب یا نقصی آن را ارجاع دهد.

شرکت فرش ماشینی ساویز بافت توانسته است با رعایت استاندارهای تولید و پیشرو بودن در ارائه جدیدترین طرح های اصیل ایرانی، پیشرفت قابل ملاحظه ای در فروش داخلی و خارجی داشته باشد و با راه اندازی فروشگاه آنلاین، تمامی محصولات خود را به سراسر کشور با آسانترین روش به فروش برساند.

خرید فرش 1200 شانه از این کارخانه به صورت اینترتی و یا حضوری با ضمانت نامه و گارانتی همراه است. تمامی طرح های فرش 1200 شانه در این کارخانه توسط تیم خبره طراحان، طراحی می شود.

طراحی فرش 1200شانه گل برجسته کاشان

فرش 1200 شانه گل برجسته کاشان
فرش 1200 شانه گل برجسته کاشان

طراحی فرش 1200 شانه گل برجسته کاشان که اقتباس گرفته از طرح های قالی های دستباف است، در کارخانه فرش ساویز بافت بدین صورت است که نقشه ابتدا توسط طراح فرش روی کاغذ کشیده می شود و سپس این طرح در برنامه فتوشاپ، نقطه گذاری شده و سپس سایه بدان داده می شود و پس از سایه پالت رنگی روی آن پیاده می شود.

رنگ ها باید بر اساس پالت رنگی داخل دستگاه وندویل باشد. در طراحی این طرح های سنتی و کلاسیک، طراح باید بدین نکات توجه کند که رنگ طرح های گل برجسته با رنگ زمینه یکسان نباشد و تلفیق و ترکیب رنگ های سرد و گرم در نقشه به درستی صورت گیرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید