۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 55374641

گرانولا نزدیک به ۲۰۰ سال است که به عنوان مفهومی در صنعت غذا، به خصوص در آمریکا شناخته شده است، و با گدشت زمان در بسیاری از رژیم‌های غذایی، حتی در رژیم های لاغری هم استفاده می شود.

خرید گرانولا

اگر با گرانولا آشنا هستید، هنگامی که اسم گرانولا می‌شنوید، به دلیل ارزش غذایی بالا و خواصی که دارد، خود به خود به یاد سلامتی می‌افتید. برای معرفی گرانولا به آن دسته از افرادی که هنوز با این محصول پر طرفدار آشنا نشده‌اند می‌توان این گونه توضیح داد: گرانولا یک خوراکی بسیار خوشمزه و مقوی به حساب می‌آید که به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف می‌شود. گرانولا معمولا از غلاتی مانند جو دوسر پرک و شیرین کننده‌هایی مانند عسل رقیق شده، انواع مغزیجات، میوه‌های خشک شده و غیره تشکیل می‌شود که به روش‌های مختلفی مصرف می‌شود اما بیشتر در وعده صبحانه به همراه شیر استفاده می‌شود. حالا که با کلیات گرانولا آشنا شدید، قصد داریم شما را با محصولی شگفت انگیزتر به نام کینوا گرانولا آشنا کنیم؛ کینوا گرانولا در واقع ترکیب گرانولا و کینوا می‌باشد که کینولند برای اولین بار در ایران در طعم‌های مختلف، انواع کینوا گرانولا یا به اختصار کینولا را عرضه می‌کند و شما می‌توانید با مراجعه به سایت کینولند، به راحتی این محصول را سفارش دهید و در هر نقطه از ایران تحویل بگیرید.

خواص گرانولا برای سلامتی

  • کمک به کاهش وزن : یکی از بهترین خواص خوردن گرانولا این است که، یک غذای سبک و در عین حال سیرکننده است که به روش‌های مختلف بدن انسان را تقویت می‌کند. کلسترول و سدیم آن پایین است، دو عاملی که در چاقی مزمن نقش دارند. علاوه بر این، فیبر موجود در گرانولا با حجیم کردن غذا و جذب آب باعث احساس سیری در بدن می شود. در نتیجه، اشتها را سرکوب می کند و از ترشح گرلین، هورمونی که باعث احساس گرسنگی در بدن می شود، جلوگیری می کند. این می تواند از پرخوری که در افرادی که اضافه وزن دارند جلوگیری کند و همین طور به کسانی که رژیم غذایی لاغری دارند کمک کند در ساعات بیشتری از شبانه روز حس سیری کنند.
  • فشار خون را بهبود می بخشد : توانایی گرانولا در کاهش فشار خون به سلامت قلب شما نیز کمک می‌کند. گرانولا فشار بر روی سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد و خطر گرفتگی عروق، سکته مغزی و در کل خطر ابتلا به سایر مواردی که در اثر فشار خون بالا ایجاد می‌شود را کاهش می دهد.
  • سطح کلسترول را کاهش می دهد: فیبر موجود در گرانولا روشی شناخته شده برای کاهش کلسترول مضر LDL و افزایش کلسترول HDL در سراسر بدن است. با کاهش سطح کلسترول ناسالم در جریان خون، می توانید از تشکیل پلاک در شریان‌ها جلوگیری کنید. این نوع پلاک می تواند باعث فشار خون بالا و فشار بر سیستم قلبی عروقی شود. بسیاری از دستور العمل‎های گرانولا شامل آجیل هایی مانند بادام و گردو، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ یا کلسترول خوب HDL می‌باشند که این موارد به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.
  • قند خون بالا را کاهش می دهد :گرانولا حاوی مقدار شگفت انگیزی از منگنز است و اثرات آن بر بدن شما می تواند چشمگیر باشد. برای مدیریت دیابت، منگنز یک تنظیم کننده قند خون است که می تواند ترشح انسولین را تحریک یا مهار کند. طبق یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، منگنز علاوه بر اثراتی که بر دیابت دارد به تولید انرژی از غذا کمک می کند.. همچنین نقش مهمی در بهبود زخم و تولید بافت‌های جدید برای تسریع ترمیم سلولی و اندام ایفا می کند.

خرید گرانولا

  • حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد: منگنز بالای گرانولا نشان می‌دهد که خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی دارد. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که وظیفه آنها حذف رادیکال‌های آزاد در بدن هستند که این رادیکال‌های آزاد با تغییر ساختار DNA، سلول‌های سالم را به سلول‌های سرطانی تبدیل می کنند. با حذف رادیکال های آزاد با آنتی اکسیدان هایی مانند منگنز، می توانید خطر ابتلا به بسیاری از شرایط خطرناک را کاهش دهید. مواد غنی از آنتی اکسیدان در گرانولا شامل نارگیل، دانه های چیا و آجیل برزیلی است. در نتیجه، وقتی به گرانولا اضافه می شود، محتوای آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد. این مواد با تامین اسید گالیک، کورستین، سلنیوم و ویتامین E به کاهش التهاب کمک می کنند.گرانولا نیز دارای سطوح پایین ویتامین C نیز هستند که یک آنتی اکسیدان طبیعی محسوب می‌شود. ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند و می‌تواند به جلوگیری از تشکیل یا گسترش سرطان کمک کند.

  • سلامت روده را تقویت می کند: گرانولا حاوی مواد سالمی است که به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. وقتی آن را با غلات صبحانه تصفیه شده مقایسه می کنید، فیبر موجود در گرانولا با افزایش سطح باکتری های سالم روده به کاهش التهاب در روده کمک می کند. بنابراین، سلامت روده شما را بهبود می‌بخشد و سیستم گوارش شما را کنترل می کند.

  • به جلوگیری از کم خونی کمک می کند: کم خونی وضعیتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد، اما بسیاری از آنها از ابتلای خود بی اطلاع هستند. کم خونی در اصل همان کمبود آهن مورد نیاز برای تشکیل گلبول های قرمز خون است. گرانولا حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که به کاهش بسیاری از علائم کم خونی کمک می‌کند.

  • به سلامت پوست کمک می کند: گرانولا سرشار از ویتامین E است که به نام آلفا توکوفرول نیز شناخته می شود و یک وعده روزانه می‌تواند تقریباً ۲۰ درصد نیاز روزانه شما را تامین کند. ویتامین E بر چندین فرآیند بدن تأثیر می گذارد، از جمله محافظت از پوست در برابر پیری زودرس، آفتاب سوختگی و چین و چروک. همچنین به تقویت دیواره‌های مویرگی کمک می کند و سلامت قلب شما را بهبود می‌بخشد، بنابراین جریان خون را به اندام‌ها افزایش می‌دهد، در نتیجه فولیکول‌های مو و ناخن‌ها می‌توانند به خوبی عمل کنند. به طور کلی، مقادیر فراوان ویتامین E در گرانولا به تنهایی آن را به گزینه‌ای عالی برای یک صبحانه سالم تبدیل می کند.

خرید گرانولا

نتیجه‌گیری

همان طور که در این مطلب آموختید، گرانولا را می توان یک خوراکی یا میان وعده در نظر گرفت که از غلات مانند جو دوسر، عسل رقیق شده، انواع مغزها و آجیل خشکبار و در آخر میوه‌های خشک تهیه می شود. گرانولا نزدیک به ۲۰۰ سال است که به عنوان مفهومی در صنعت غذا، به خصوص در آمریکا شناخته شده است، و با گدشت زمان در بسیاری از رژیم‌های غذایی، حتی در رژیم های لاغری هم استفاده می شود، از گرانولا که خوراکی خوش طعمی است، می توان به عنوان میان وعده و صبحانه استفاده نمود و معمولا در وعده صبحانه به همراه شیر مصرف می‌شود. از طرفی یک خوراکی سالم و پر انرژی می باشد و شما می‌توانید به روش‌های مختلف آن را میل کنید. تا کنون برای گرانولا فرمول ثابت و خاصی در نظر گرفته نشده است، و میزان سلامتی آن بستگی به مواردی که در آن به کار برده شده است دارد. کینولند برای اولین بار در ایران ترکیب کینوا و گرانولا را به منظور بالا بردن هرچه بیشتر ارزش غذایی این خوراکی و ارائه طعم و تجربه جدید، کینوا گرانولا (کینولا) را عرضه می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید