با سفر به جنوب ایران می‌شود به بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر رفت و طعم اصیل یک غذای دریایی و محلی را تجربه کرد. برای پی بردن به اینکه کجا یک قلیه ماهی بی‌نظیر بخوریم با ما همراه باشید.

بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر

سلام نو – سرویس گردشگری: انتخاب بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر کار ساده و راحتی نیست چرا که بوشهر رستوران‌های با کیفیت و خوب کم ندارد و بسیاری از این رستوران‌ها غذاهای دریایی و خوراک‌های محلی را سرو می‌کنند و تعدادی از این رستوران‌ها قلیه ماهی را در لیست غذاهای خود دارند. منوی رستوران‌های بوشهر یک منوی متنوع و راضی کننده است و معمولا متناسب با هر سلیقه‌ای می‌شود در این فضاهای جمعی غذای مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرد و سفارش داد اما قلیه ماهی چیز دیگری است.

قلیه ماهی یک غذای اصیل جنوبی

قلیه ماهی به عنوان یک غذای محبوب و اصیل جنوبی در بسیاری از نقاط کشورمان ایران پخت می‌شود. آن چه خوردن این غذا را ویژه و منحصر به فرد می‌کند، تجربه کردن و چشیدن طعم بی‌نظیر ترکیبات ماهی، سبزیجات محلی و ادویه‌هایی متعلق به جنوب در اتمسفر یکی از زیباترین شهرهای آن منطقه است. قلیه مُی یا همان قلیه ماهی با پلو خورده می‌شود و برای پخت آن اصولا از ماهی‌های منطقه نظیر شیر، هامور یا میش استفاده می‌کنند نکته جالب توجه این است که مهم‌ترین بخش برای خوشمزه شدن این غذا، همین انتخاب ماهی است.

در قلیه ماهی علاوه بر ماهی، مقادیری سیر، پیاز، گشنیز، شنبلیله و تمبر هندی وجود دارد. در این غذا هر یک از این مواد به اندازه و با دقت تمام کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و برای رسیدن به مزه و طعم اصلی آن نیاز به آماده سازی و پختی دو ساعته دارد که البته در رستوران‌ها این مدت زمان متفاوت است. این خورشت جنوبی با طعمی تند و سبزیجات معطر خود قطعا طعمی فراموش نشدنی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر

توجه داشته باشیم یکی از جاذبه‌های هر مقصدی تجربه خوردن و نوشیدن مواردی است که مردم آن منطقه و محل با در نظر گرفتن مواد اولیه در دسترس و طبع خاص خودشان طی سال‌ها در حال استفاده کردن هستند، پس اگر غذا یا نوشیدنی یک محل به ذائقه ما خوش نیامد، دلیلی بر خوب نبودن آن نیست. در این مواقع احترام به سلیقه افراد و قدردانی از محبت مردم بومی بهترین واکنش و شایسته‌ترین رفتار است.

بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر کجاست؟

برای یافتن بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر، رستوران‌های بسیاری را در بوشهر از نظر گذراندیم، همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم تعداد زیادی از رستوران‌های بوشهر غذاهای دلچسب و با کیفیتی را در یک محیط صمیمی سرو می‌کنند و اکثر آن‌ها قلیه ماهی را در منوی انتخابی خود ارائه می‌دهند. در هر صورت اگر تمایل دارید در یک فضایی خورشت قلیه ماهی را امتحان کنید که بعد از پیاده‌روی‌ها و گشت و گرد در بوشهر حسابی در حافظه‌تان ثبت شود، قلیه سرا درست‌ترین انتخاب است.

بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر

قلیه سرای عامو حسین به عنوان بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر، یک رستوران ایرانی و دریایی محسوب می‌شود و در سال ۱۳۴۷ تأسیس شده است از این رو شما در یک رستوران محلی با قدمتی بیش از نیم قرن قلیه ماهی اصیل جنوبی صرف می‌کنید. این رستوران به دلیل قرارگیری در ابتدای خیابان حافظ دسترسی مناسب و نزدیکی به هتل‌های پلاس و دلوار بوشهر، هتل آپارتمان پاسارگاد، اقامتگاه بومگردی مان همیشه سبز و جاذبه‌های گردشگری محدوده خود نظیر موزه تجارت دریایی خلیج فارس، عمارت امیریه، مدرسه تاریخی سعادت و قبر جنرال دارد.

این در دسترس بودن و در دید بودن و البته نزدیکی به نقاط ذکر شده دلیل خوبی است تا قبل یا بعد از صرف قلیه ماهی در قلیه سرای عامو حسین، به دیدنی‌های بوشهر سری بزنید. بهتر است بدانیم منوی این رستوران قدیمی به قلیه ماهی ختم نمی‌شود و چلو را با ماهی‌های شیر، شوریده و سوخاری و همین طور میگو نیز سرو می‌کند. دال عدس و دمپخت ماهی از دیگر غذاهای جذاب این رستوران است. کلام آخر اینکه رستوران قلیه سرای عامو حسین، رستورانی اقتصادی به شمار می‌آید و فضای باز و بسته برای خوردن غذا دارد.

نشانی: بوشهر چهارراه ولیعصر ابتدای خیابان حافظ

بهترین رستوران قلیه ماهی بوشهر

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید