برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی مهارت هایی وجود دارد که به کار گیری این مهارت ها به شما کمک می‌کند تا بهتر زبان انگلیسی را یاد بگیرید، در ادامه به تعدادی از این مهارت ها اشاره کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی + معرفی ۷ اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان یکی از دغدغه های اصلی ما در هر دوره ای از زندگی است. یادگیری زبان جدید سخت است اما استفاده از اصول و روش های جدید می تواند مسیر یادگیری را آسان کند. آموختن زبان انگلیسی یک اصل است و استفاده از ابزارهای آموزشی جدید می‌تواند به آموزش شما کمک کند. از این رو در این پست چند اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مقدمه ای بر یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی امروزه یک زبان بین المللی است، شما می‌توانید با استفاده از این زبان به هر کشوری که سفر می‌کنید با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید. برای یادگیری زبان انگلیسی باید به موادی از جمله هدف از یادگیری زبان، سطح و زمان یادگیری زبان توجه کنید. منظور از هدف در آموزش زبان انگلیسی این است که آیا شما قصد مهاجرت دارید یا می‌خواهید در یک آزمون خاص شرکت کنید. در مواردی ممکن است هر دو دلیل گفته شده هدف شما باشد. در واقع مهم تر بودن هدف، شما را بیشتر به سمت یادگیری زبان انگلیسی سوق می دهد.

منظور از تعیین سطح و زمان تعیین توسط شما به این معنی است که آیا می‌خواهید در زمان کوتاه و به صورت فشرده آموزش را شروع کنید و یا در مدت زمان زیاد و به صورت آهسته شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید. پس با در نظر گرفتن این موارد لازم است بعد از تعیین هدف، سطح و زمان یادگیری به سراغ مهارت های مهم در زبان انگلیسی برویم.

مهارت های مربوط به یادگیری زبان انگلیسی

برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی مهارت هایی وجود دارد که به کار گیری این مهارت ها به شما کمک می‌کند تا بهتر زبان انگلیسی را یاد بگیرید، در ادامه به تعدادی از این مهارت ها اشاره کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

۱-خواندن (Reading)

خواندن یا همان Reading اولین مهارت در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است. خواندن یک متن انگلیسی می‌تواند به شما در یادگیری هر چه بهتر این زبان کمک کند، در واقع زمانی که به سراغ خواندن یک متن انگلیسی می‌روید مغز به صورت خودکار شروع به گشتن معنی عبارت می‌کند. در واقع اگر به صورت مبتدی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید بهتر است اول از کتاب آموزش زبان کودکان برای یادگیری استفاده کنید چون این کتاب ها دارای تصویر بوده و برای آموزش مبتدیان بسیار مناسب است.

۲-نوشتن (Writing)

نوشتن یا Writing یکی دیگر از مهارت‌های یادگیری زبان انگلیسی است که باعث تمرین و تکرار عبارت های خوانده شده می‌شود تا در هر زمانی که شروع به نوشتن یک پیام یا متن می‌کنید از کلمات به صورت صحیح استفاده کنید.

۳-صحبت کردن (Speaking)

صحبت کردن یا Speaking نوعی مهارت در زبان انگلیسی است که در کنار دیگر مهارت‌های گفته شده قرار گرفته و باعث تقویت حافظه می‌شود. یعنی زمانی که شما مکالمه‌ای را شروع می‌کنید برای ادامه صحبت با طرف مقابل، ذهن خود را به چالش می‌کشید تا از کلمات مناسب برای مکالمه استفاده کنید.

۴-گوش دادن (Listening)

گوش دادن یا Listening در جایگاه خود یکی دیگر از مهارت‌های زبان انگلیسی است. گوش دادن به یک آهنک یا مکالمه دیگران باعث می‌شود تا از تلفظ صحیح کلمات برای صحبت کردن با طرف مقابل استفاده کنید.

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا از بیشتر تکنولوژی به خوبی استفاده کنید، پس یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بهتر باشد، امروزه اپلیکشن‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که شما با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید بدون حضور در کلاس‌، شروع به یادگیری زبان کنید یا زبان خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید از ویدیوهای آموزشی فرادرس استفاده نمایید. برای دریافت این آموزش‌ها می‌توانید به بر روی لینک زیر کلیک کنید.

حال در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

۱- اپلیکیشن لرنیت (Lernit)

زبان انگلیسی به دلیل سخت بودن به عنوان یک زبان فرار شناخته شده است اما شما به کمک اپلیکشن لرنیت می‌توانید این زبان فرار را به طور کامل و جامع یاد بگیرید، لرنیت در سطح های مختلفی دسته بندی شده که شما می‌توانید آموزش زبان انگلیسی را از سطح مقدماتی شروع کرده و تا سطح پیشرفته ادامه دهید، هر سطح موجود در لرنیت از ۲۰ درس تشکیل شده که هر درس دارای بخش‌های مختلفی است.

لرنیت

آشنایی با بخش های مختلف اپلیکیشن لرنیت

همان طور که گفته شد لرنیت از بخش های مختلفی تشکیل شده است واژگان که شامل تمامی واژگان موجود در لرنیت است که دارای معانی فارسی، تصویر و تلفظ بوده و به شما کمک می‌کند تا به راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرید، گفتگوها شامل تمامی مکالمه های موجود در لرنیت است که باید در ابتدا به صورت کامل به آن گوش کنید و سپس به بخش تمربن بروید.

در بخش تمرین مکالمه‌ای گوش کرده‌اید به صورت متن نوشته شده و فقط کافی است تا جاهای خالی را با استفاده از کلمات گفته شده پر کنید گرامرهای موجود در لرنیت شامل تمامی دستورات زبان انگلیسی بوده که به صورت فایل در اختیار شما قرار دارد، شما می‌توانید پس از مطالعه کامل این گرامرها وارد بخش تمرین شده و مثال هایی موجود در این بخش را به صورت کامل حل کنید.

در بخش شنیداری با انتخاب گزینه پخش مکالمه‌ای توسط اپلیکیشن برای شما پخش می‌شود که باید به صورت دقیق و کامل به آن گوش کنید پس از تمام شدن مکالمه می‌توانید به بخش تمرین وارد شده و مکالمه‌ای که قبلاً گوش کرده‌اید را باید به صورت صحیح بیان کنید. در بخش شنیداری برای شما ابتدا مکالمه‌ای پخش می‌شود که باید همزمان با مکالمه پخش شده کلمات به هم ریخته را مرتب کنید.

در بخش لغت نوعی آزمون برای شماست، در این بخش تعدادی لغت وجود دارد که شما می‌توانید معانی درست این لغت‌ها را انتخاب کنید و آموخته های خود را از این اپلیکبشن به چالش بکشید.

امکانات اپلیکیشن لرنیت

لرنیت یک اپلیکیشن بسیار خوب و کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی است، لرنت دارای تعدادی امکانات بوده که در ادامه به تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

  • امکان استفاده از این اپ به صورت آفلاین وجود دارد.
  • شما می‌توانید با استفاده از لرنیت و از طریق بازی کردن زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد.
  • لرنیت یک اپ کامل برای یادگیری زبان انگلیسی است.
  • امکان آموزش زبان در این اپلیکیشن به صورت صوتی، ویدئویی و متنی وجود دارد.
  • شما می‌توانید به راحتی این اپلیکیشن را به صورت رایگان دانلود کرده و از آن برای آموزش زبان استفاده کنید.

۲- اپلیکیشن FunEasyLearn

FunEasyLearn یک اپلیکیشن هوشمند برای یادگیری سریع زبان انگلیسی است که می‌توان آن را بر روی سیستم‌های اندروید نصب کرد، شما می‌توانید این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی و کافه بازار دانلود کرده و از آن استفاده کنید، همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکشن مکالمه کردن، نوشتن و خواندن را به طور کامل یاد بگیرد، آموزش زبان در این اپلیکیشن به سه دسته الفبا، لغت و گرامر تقسیم می‌شود، الفبا شامل تمامی حروف و نحوه تلفظ آنها و لغت شامل اسم‌ها، فعل‌ها وغیره می‌باشد.

2- اپلیکیشن FunEasyLearn

امکانات اپلیکیشن FunEasyLearn

از امکانات این اپلیکیشن می‌توان به موارد از جمله موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از نسخه آفلاین این اپلیکیشن برای شما فراهم شده است.
  • این اپلیکیشن دارای آزمون های مختلف می‌باشد تا شما سطح نوشتاری و شنیداری خود را آزمایش کنید.
  • امکان فارسی سازی در همه بخش‌های این اپلیکیشن وجود دارد.
  • این اپلیکیشن دارای تصاویر جالب بوده که به یادگیری هر چه بهتر شما کمک می‌کند.
  • این اپلیکیشن بیش از ۵۴۰۰ کلمه دارد که شما می‌توانید از آن در مکان‌های مختلف از جمله: بانک، رستوران، هتل و غیره استفاده کنید.
  • این اپلیکیشن بیش از ۳۰ الی ۴۰ بازی جذاب برای آموزش زبان دارد.
  • دارای چندین آزمون است تا سطح آموزش شما را بسنجد.

برنامه مکمل FunEasyLearn

اپلیکیشن FunEasyLearn نسخه اصلی بوده که دارای ۱۵۰۰۰ کلمه است. در این اپلیکیشن ۱۰ سطح و بیشتر از ۳۲۰ موضوع و بیش از ۳۰ بازی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. علاوه بر نسخه اصلی اپلیکیشن FunEasyLearn نسخه‌های های دیگری تقریبا با همین نام برای آموزش زبان‌های دیگر از جمله زبان اسپانیایی، کره‌ای، روسی، چینی، استانبولی و غیره وجود دارد که شما می‌توانید برای یادگیری زبان های گفته شده از اپلیکیشن‌هایی که از زیر مجموعه اپلیکیشن FunEasyLearn است استفاده کنید.

۳- اپلیکیشن زبانیاد (Zabanyad)

3- اپلیکیشن زبانیاد (Zabanyad)

از دیگر اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی می‌توان به اپلیکیشن زبانیاد اشاره کرد این اپلیکیشن به دلیل طراحی خوب و دسته بندی سطح زبان به عنوان یک اپلیکیشن جامع و کامل شناخته شده است، طراحان این اپلیکیشن تلاش کردند تا با استفاده از داستان نکات و دستورات زبان انگلیسی را از مبتدی تا پیشرفته به صورت کامل آموزش دهند. زیرا آموزش به صورت داستان به شما کمک می‌کند تا به راحتی زبان مورد نظر خود را یاد بگیرد، این اپلیکیشن دارای ۵ سطح و ۱۰۰ درس برای یادگیری زبان انگلیسی دارد که در پایان هر سطح تعدادی آزمون برای شما طراحی شده تا مواردی یاد گرفته را بسنجید.

این اپلیکیشن به صورت رایگان دانلود شده و می‌تواند بر روی سیستم های اندروید نصب شود شما می‌تواند این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی و کافه بازار دانلود کرده و نصب کنید.

۴- اپلیکیشن دولینگو (Duolingo)

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی دولینگو است، که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از این اپلیکیشن خودآموز استفاده می‌کنند آموزش در این اپلیکیشن به صورت بازی است که اگر شما روزانه به مدت ۲۰ دقیقه از این برنامه استفاده کنید می‌توانید زبان انگلیسی را به سرعت یاد بگیرد، در پایان هر بخش از آموزش زبان در این اپلیکیشن تعدادی آزمون برای سنجیدن سطح زبان شما وجود دارد.

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

دولینگو یک اپلیکیشن عالی برای آموزش زبان انگلیسی است و تنها مشکلی که دارد از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، دولینگو برای همه سنین مناسب بوده و می‌توان آن را بر روی سیستم های Android ،Ios و ویندوز نصب کرد.

۵- اپلیکیشن ABC mouse

یک پکیج آموزش زبان انگلیسی مناسب برای کودکان ۲ تا ۸ سال است، کودکان از طریق بازی کردن در این اپلیکیشن ریاضی، موسیقی و مهارت های دیگر را یاد می‌گیرد، این اپلیکیشن در کنار آموزش دارای هزاران فعالیت جداگانه است که مورد تایید معلمان کارشناسان مجرب بوده و به آموزش بهتر کودکان کمک می‌کند این اپلیکیشن را می‌توان بر روی گوشی های اندروید، آیفون، آی پد و غیره نصب و از آن استفاده کرد.

ABC mouse

ویژگی های ABC mouse

از جمله این ویژگی های این ایپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای محیط امن برای کودکان است.
  • این اپلیکیشن زبان انگلیسی را به صورت کامل و گام به گام برای کودکان یاد می‌دهد.
  • باعث افزایش سرعت و یادگیری بهتر ریاضی در کودکان می‌شود.
  • آموزش تمامی درس‌ها از پیش دبستانی گرفته تا دوم ابتدایی را به صورت کامل برای کودکان آموزش می‌دهد.
  • بیش تر از ۷۰۰۰۰ کلاس درس دارد و در اکثر کتابخانه های آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.
  • ABC mouse علاوه بر زبان انگلیسی مناسب برای یادگیری زبان اسپانیایی است زیرا بیش از ۹۰۰ کتاب و فعالیت به زبان اسپانیایی دارد.

۶- اپلیکیشن پاپیتا (Papita)

از جمله اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بوده و مناسب برای رده سنی ۳ تا ۱۴ سال می‌باشد، کودکان با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند به راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرند آموزش زبان از طریق پاپیتا برای کودکان در سنین مختلف متفاوت بوده است، زیرا پایتا به خاطر محیط گرافیکی جذاب و بازی های آموزشی که ایجاد کرده است باعث شده تا کودکان با علاقه به سمت یادگیزی زبان انگلیسی بروند.

پاپیتا

این اپلیکیشن می‌تواند یک کلمه یا عبارت را به تعداد دفعات نامحدود تکرار کند، پاپیتا علاوه بر تکرار حروف با استفاده از شعر و آهنگ تلفظ ها و نحوه خواندن صحیح عبارت های انگلیسی را به کودک آموزش می‌دهد، علاوه بر موارد گفته شده زمانی که کودک شروع به بازی می‌کند پاپیتا سوال هایی از او می پرسد و در صورت درست بودن جواب سکه‌هایی را به عنوان جایزه به کودک می‌دهد.

شما می‌توانید این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی بر روی سیستم های آیفون و اندروید دانلود و نصب کنید.

7- اپلیکیشن اندروید فرادرس

۷- اپلیکیشن فرادرس Faradars

اپلیکیشن فرادرس نیز با دارا بودن مجموعه بزرگی از آموزش‌های ویدیویی می‌تواند یک منبع خوب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. این مجموعه دارای هزاران ساعت آموزش ویدیویی می‌باشد که می‌توانید از طریق اپلیکیشن فرادرس به همه آن‌ها دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن را می‌توانید از گوگل پلی دریافت و نصب نمایید.

سخن آخر درباره اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

همان طور که در این پست گفته شد زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است که یادگیری آن برای همه یک دغدغه اصلی در تمامی مراحل زندگی است، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند برای کودکان و حتی بزرگسالان خوب باشد، چون زبان انگلیسی سخت و فرار است باعث شده تا بیشتر افراد از یادگیری آن خودداری کنند البته امروزه تعداد زیادی اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسیبرای یادگیری بهتر زبان انگلیسی طراحی و ساخته شده که شما می‌توانید از آنها برای یادگیری زبان استفاده کنید. شما می‌توانید نسخه‌های مختلف این اپلیکیشن‌ها را از جمله اندروید و آیفون از بازار و گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید، در این پست تعدادی اپلیکیشن برای آموزش زبان انگلیسی برای شما معرفی کردیم و امیدواریم مطالب گفته شده در این پست برای شما مفید بوده باشد.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید