محمد نادری (مملیکا)؛ جهانگرد و بلاگر سفره. اون به عنوان یک راهنمای سفر، تورهای زیادی رو طراحی و اجرا کرده و تجربه خوبی در این زمینه داره. محمد در سفری به جنوب شرقی قاره آسیا، از کشوری مجمع‌الجزایری با نام رسمی «جمهوری فیلیپین» دیدن می‌کنه و با ماجراجویی و گردش در این کشور به نکات حائز اهمیتی رسیده. با ما همراه باشید تا با روایت مملیکا از گشت‌وگرد در فیلیپین بدونیم.

فیلیپین گردی به روایت محمد نادری

سلام نو – سرویس گردشگری: مملیکا در ابتدا قشنگ‌ترین نقاط فیلیپین رو معرفی می‌کنه، از تورهای طبیعت‌گردی اطراف پایتخت یعنی «مانیل» می‌گه و توصیه‌هایی برای خرید سیم کارت و تبدیل پول داره: "از نطر من قشنگترین های فیلیپین به ترتیب

Coron

El Nido

Siargao

Bohol

Boracay

پایتخت فیلیپین چیز خاصی نداره جز شلوغی و ترافیک. برخی تورهای طبیعت گردی نیم روزه و یک روزه اطرافش داره، شاید جذاب باشه. سیمکارت در فرودگاه ۱۰۰۰ پزو یا ۲۰ دلار هست. در شهر ارزان تر هست. سیمکارت Smart سرعت بهتری داره ولی پوشش کمتر نسبت به Globe. در فرودگاه بانگ BDO نرخ چنج خوبی داره، همونجا کارتون رو انجام بدین. نرخ بانکا کلا بهتره ولی معطلی بیشتری دارن." اون در ادامه نظرش رو راجع به غذاهای محلی و دریایی می‌گه، راهنمایی خوبی برای تاکسی گرفتن می‌کنه و توصیف جالبی از سواحل و دریای این کشور در مقایسه با تایلند و ویتنام داره: "غذاهای محلی خاصی من ندیدم یا خبر ندارم. غذا دریایی اکثر جاهای توریستی پیدا میشه. مک دونالد و اینا هم هست خیلی جاها. تاکسی های سفید رنگ نرخ بهتری نسبت به تاکسی اینترنتی Grab دارن اگر که تاکسی متر بزنن. قیمت ون خیلی وقتا گران تر در میاد در مجموع. زیرساخت های گردشگری خیلی پایین تری نسبت به تایلند و حتی ویتنام داره، اما از لحاظ ساحل و جزایر و اسنورکلینگ و غواصی و زیبایی طبیعی دریایی، به مراتب برای من زیباتر از آن دو کشور است."

فیلیپین گردی به روایت محمد نادری

اون وقتی به برخی نکات فیلیپین گردی اشاره می‌کنه از موارد مهم و قابل اعتنایی برای «حمل و نقل» در این کشور می‌گه: "حمل و نقل ها اکثرا قایق و کشتی و پرواز هست. پرواز های داخلی هر چه زودتر بخرید قیمت کمتر هست. خیلی از پروازها در سایت های ایرانی شاید نباشن. ممکنه برخی ساعت و مسیرهای کشتی به راحتی در اینترنت پیدا نشه. اگر دقیقه نودی خواستید جایی برید و پرواز نبود یا گرون بود، روی مسیر دریایی حساب کنید، معمولا جا هست تا لحظه حرکت." در ادامه مملیکا حواس‌مون رو جمع وجود امنیت در جزایر توریستی و پایتخت می‌کنه، با توجه به شرایط آب‌وهوای فیلیپین توصیه کوچیکی داره و از خلوتی و بکری این مقصد گردشگری می‌گه: "امنیت در جزایر توریستی خوبه، پایتخت بد نیست، مراقب باشید، برخی جزایر غیر توریستی جالب نیست. ممکنه بعضیا اسلحه داشته باشن. زیاد نمیشه روی پیش بینی هواشناسی حساب کرد. همیشه پانچو و چتر کوچک همراهتون باشه. کلا سفر در فیلیپین به راحتی تایلند و ویتنام و بقیه جاها نیست، چون همش جزیره هست، واسه همین توریست کمتر هست اما بکر تر و خلوت تر هست و تمیز تر، و تورهای کمتری اجرا میشه. تورهای اژانس ها معمولا جاهای ساده تر و شلوغ تر هست. سفر تنهایی پیچیدگی های خودشو داره و باید اهل سفر باشید."

فیلیپین گردی به روایت محمد نادری

مملیکا در نهایت راجع به علایق، نشانه‌های رایج بین مردم فیلیپین و طوفان‌های معمول در این کشور توضیحاتی رو می‌ده: "خیلی‌ها هنوز هم از ژاپنی ها خوششون نمیاد، ولی اکثرا از امریکا خوششون میاد. وضعیت زبان انگلیسی تقریبا خوبه، بسکتبال خیلی دوس دارن و اکثرا مهربانن. بالا دادن ابرو نشانه تایید است. جاهای مختلف در زمانهای مختلف ممکنه طوفان های به اسم تایفون یا Typhoon رخ بده. دریا مواج میشه و ممکنه گشت ها و سفرهای دریایی کنسل بشه. معمولا ساعت ۵ صبح هر روز مشخص میشه. پروازها ولی انجام میشه، شاید با تاخیر. دلیلش باد های شدید هست. اگر باد نباشه کنسل نمیشه. دلیل و زمان خاصی هم نداره."

فیلیپین گردی به روایت محمد نادری

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش AU ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    بروکای واقعا زیباست. مخصوصا ساحل سفیدش. و جزیره های کوچیک اطرافش که با قایق باید بری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید