وزارت خارجه سودان در پی کشته شدن هشت سرباز خود در مرز با اتیوپی، سفیرش را از اتیوپی احضار کرد.

سفیر سودان از اتیوپی فراخوانده شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیرش در آدیس آبابا را فراخوانده و سفیر اتیوپی در خارطوم را نیز احضار کرده است.

این اقدام بعد از آن صورت می‌گیرد که ارتش سودان اعلام کرد ارتش اتیوپی هفت سرباز و یک شهروند سودانی را در مرزهای شرقی اعدام کرده است.

در این راستا وزارت خارجه اتیوپی از کشته شدن هشت سودانی در داخل اراضی‌اش ابراز تأسف کرد و متعهد شد که با شبه نظامیان محلی تحقیق کند.

وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد که اتهامات خارطوم را درباره مسئول بودن در این حادثه نمی‌پذیرد.

این وزارتخانه تحریف حقایق از سوی نیروهای مسلح سودان را محکوم و اعلام کرد: ما امیدواریم که دولت سودان از اتخاذ تدابیری که تنش را بیشتر کند خودداری کند.

وزارت خارجه سودان نیز اعلام کرد که شکایت رسمی را به شورای امنیت و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای برای حفظ حاکمیت کشور ارائه کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده است: دولت سودان حق خود را درباره دفاع از اراضی‌اش حفظ می‌کند. ما جمال الشیخ، سفیر سودان در اتیوپی را برای مشورت فراخواندیم. همچنین بیلطال امیرو، سفیر اتیوپی در خارطوم را احضار کردیم تا محکومیت این اقدام غیرانسانی را به وی اعلام کنیم. ما به شدت این جنایت زشت را که نادیده گرفتن قوانین بین المللی است محکوم می‌کنیم.

از سوی دیگر، علی الصادق، وزیر خارجه سودان اعلام کرد: ما به سفیر اتیوپی محکومیت اقدام وحشیانه را اعلام کردیم. سودان در زمان و مکان مناسب واکنش نشان خواهد داد.

از مدت‌ها پیش مرزهای سودان و اتیوپی شاهد تنش و درگیری است. خارطوم ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ از سیطره کامل ارتش بر تمام خاک کشورش در منطقه مرزی الفشقه در مرز با اتیوپی خبر داد.

آدیس آبابا ارتش سودان را به سیطره بر ۹ پادگان در داخل خاک اتیوپی از نوامبر ۲۰۲۱ متهم می‌کند اما خارطوم این مسئله را تکذیب کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید