بعد از ظهر امروز (یکشنبه) صدای انفجارهای شدید در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری به گوش رسیده و دود سیاهی به آسمان برخاسته است.

وقوع دوبار انفجار در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع خبری از وقوع انفجار دوباره در اطراف کاخ ریاست جمهوری در شهر خارطوم پایتخت سودان خبر دادند.

شبکه الجزیره امروز (یکشنبه) گفت که صدای انفجارهای شدید بعد از ظهر امروز در اطراف کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم به گوش رسده و دود سیاهی به آسمان برخاسته است.

به گفته این شبکه، ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری را بمباران کرده است.

با وجود برخی تلاش های دیپلماتیک برای پایان درگیری در سودان، نبردها هر از چند گاهی در خارطوم پایتخت سودان روی می دهد. این نبردها تاکنون منجر به کشته شدن نزدیک به ۵۰۰ نفر شده است.

پیشتر نیز شبکه المیدان امروز (یکشنبه) گزارش داده بود که درگیری‌ها بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع همچنان ادامه دارد و آمار کشته‌شدگان این درگیری‌ها رو به افزایش است.

به گفته سندیکای پزشکان سودان، آمار زخمی های این نبردها نیز به دو هزار و ۵۱۸ نفر رسیده و بخشی از این زخمی ها و نیز کشته شدگان را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از قربانیان و مجروحان در این آمار ذکر نشده اند، چرا که به دلیل شرایط امنیتی و سختی تردد، رساندن آنها به بیمارستان ها و مراکز درمانی ممکن نیست.

المیادین، ابتکار عمل آمریکا و عربستان در جده به منظور مذاکره بین دو طرف درگیر در سودان را نخستین تلاش جدی برای پایان دادن به جنگ سه هفته ای در سودان دانسته است؛ جنگی که بخش هایی از خارطوم را به منطقه جنگی تبدیل کرده و روند شکننده انتقال قدرت در این کشور را نیز بیش از پیش به مخاطره افکنده است.


کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید