اگر به تهران سفر کردید دیدن از ایران مال را از دست ندهید. با ما باشید تا درباره این سازه از این بیشتر بدانید.

چقدر درباره بزرگ‌ترین بازار خاورمیانه در تهران می‌دانید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: بازار بزرگ ایران یا ایران مال که یکی از مراکز تجاری مهم کشور است جزو یکی از ۵ مال برتر جهان و جزو بزرگترین پروژه های فرهنگی، اجتماعی و تجاری ایران و البته در خاورمیانه است. ایران مال که در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد فقط پاساژ نیست بلکه علاوه بر فروشگاه‌های بسیار مختلفی که دارای انواع اقلام مورد نیاز شما در هر زمینه‌ای است، دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع مانند شهربازی، مجموعه ورزشی، هتل و پردیس سینمایی است. ایران مال تهران تبدیل به مکانی برای خرید و سرگرمی شده که هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می کند و تبدیل به مکانی توریستی در تهران شده که هر ساله سود زیادی را نصیب تهران و تهرانی‌ها می‌کند. اگر به تهران سفر کردید دیدن از ایران مال را از دست ندهید. با ما باشید تا درباره این سازه از این بیشتر بدانید.

ایران مال در کجای تهران قرار دارد و چقدر بزرگ است؟

ایران مال ک یک مرکز تفریحی و پاساژ است که در شمال غربی تهران و در نزدیکی پارک چیتگر در منطقه ۲۲ واقع شده است. ایران مال بین تهران و کرج قرار دارد که اگر شما در اتوبان شهید خرازی قرار بگیرید و تا انتهای آن پیش بروید می‌توانید به راحتی ایران مال را پیدا کنید.ایران مال که جزوه یکی از پنج مال‌های برتر جهان است با مساحت بیش از یک میلیون متر مربع تبدیل به یک پروژه عظیم و البته قابل افتخار در ایران شده که برای بازدید کردن از تمام نقاط آن حداقل سه روز زمان احتیاج است. البته این در صورتی است که برای بازدید کردن از هر بخش فقط بین ۴ تا ۵ دقیقه زمان اختصاص دهید.

سه نمونه از بهترین مکان‌هایی که در ایران مال قرار دارند کدامند؟

  1. باغ ایرانی ایران مال: مجموعه باغ ماهان ایران مال با الهام گرفتن از طرح و الگوی باغ‌های ایرانی مانند باغ شاهزاده ماهان کرمان طراحی شده است که در ورودی های آن دو در شیشه ای قرار دارند. این باغ حالت تخت و پلکانی دارد و در ضلع شمالی آن دریاچه ایران مال با آبنمای موزیکال که در ضلع جنوبی قرار دارد منتهی می‌شود. جالب است که بدانید پوشش سقف باغ ایرانی گونه‌ای غشایی دارد که در عین کنترل تابش اشعه خورشید فضا گلخانه‌ای و امنی را برای رشد گیاهان به وجود آورده است. شما می‌توانید از غذا خوردن و استراحت کردن در رستوران هایی که در طبقات مختلف این باغ قرار دارند لذت ببرید.
  2. بازار سنتی ایران مال: بازار سنتی ایران مال که با الهام گرفتن از بازارهای سنتی ایران زمین واقع در شهرهایی مثل تبریز، اصفهان و شیراز ساخته شده است با انواع تزیینات معماری مانند یزدی بندی، کاربندی، قطار مقرنس و گچبری در کنار کاشی کاری‌های ایرانی و اسلامی تزیین شده است در ضلع غربی ایران مال و در طبقه دوم تجاری قرار دارد. دیدن کردن از این بازار صنعتی را به هیچ وجه از دست ندهید.
  3. تالار آینه ایران مال: تالار آینه ایران مال که به سبک تالار آینه مجلس شورای اسلامی درست شده جزو یکی از بخش‌های زیبای موجود در این مجموعه است. این تالار با بیش از ۳۸ میلیون قطعه آینه کاری که در سقف و دیوارها کار گذاشته شده‌اند تزیین شده است. کف تالار آینه با استفاده از فرش دستبافی که توسط هنرمند نیشابوری بافته شده رونق گرفته است. دیدن کردن از این تالار که با وسایل بسیار زیبا و آینه کاری سبک اسلامی تزیین شده است را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید