۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 55363878

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: از آنجا که عمده مصارف ما متکی به آب بهاره یا آب جاری رودخانه‌ها است، نسبت به شاخص درازمدت ۴۰ تا ۴۲ درصد کاهش آبدهی داشته‌ایم.

ذخایر آبی مازندران کاهش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یخکشی، گفت: امسال نیز همانند پارسال شاهد سال خشکی در مازندران هستیم به ویژه در فصل زراعی ۳۰ تا ۳۵ درصد میزان بارندگی کمتر بوده که به دنبال آن رواناب‌ها هم کاهش داشته و از آنجا که عمده مصارف ما متکی به آب بهاره یا آب جاری رودخانه‌ها است، نسبت به شاخص دراز مدت ۴۰ تا ۴۲ درصد کاهش آبدهی داشته ایم.

او درخصوص روند ساخت سد هراز گفت: این سد یکی از پروژه‌های مهم استان است که آوردهای زیادی در حوزه‌های اقتصادی و محیط زیستی خواهد داشت و مقرر شده ساخت آن طبق برنامه ظرف سه سال آینده به پایان برسد.

به گفته یخکشی امیدواریم با افتتاح این سد شرایط کشت دوم در استان فراهم شده و به دنبال آن کشور از واردات برنج بی نیاز گردد.

او می‌گوید: این سد تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۱ کیلومتر نیز جاده جایگزین به صورت چهار بانده درحال ساخت است که این جاده هم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا پایان سال یا بهار سال آینده تکمیل و مشکل بار ترافیکی این محدوده برطرف شود.

به گفته یخکشی درخصوص شیرابه زباله‌های محیط پیرامون سد نیز مطالعات لازم انجام شده تا با همکاری سازمان‌های مربوطه طرح نهایی انتخاب شود و امیدواریم این طرح که به عنوان تجربه اول در حوزه مدیریت پسماند در کشور می‌باشد بتواند به عنوان مرجعی برای طرح‌های آتی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران درخصوص سد گلوردهم گفت: در پایین دست اراضی شبکه، کانال احداث شده تا مشکل آبرسانی حل شود و جاده جایگزین و پل ۲۳۰ متری نیز به منظور تردد ساکنین منطقه در دست احداث است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید