این مطالعه نقش فناوری سه بعدی را در کشف هنری برجسته کرد که در ابتدا برای آقای کرسلر بیش از ۲۰ سال پیش قابل مشاهده نبود، زمانی که او را آنقدر به سقف فشار دادند که نمی‌توانست آرایه کاملی را که در تمام جهات بالا تابش می‌کرد ببیند.

عکس گنجینه‌ای از هنر باستانی منطقه تاریک آلاباما!

عکس گنجینه‌ای از هنر باستانی منطقه تاریک آلاباما!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: محققان با استفاده از فناوری سه بعدی مجموعه‌ای از هنرها را در غار آلاباما از جمله یک مار، موجودات پرنده و مجسمه‌های انسان‌نما در رگالیا کشف کردند.

این غار به مدت دو مایل در زیر شمال آلاباما پر پیچ و خم است، با گذرگاه‌هایی که به سمت مناطق به اصطلاح تاریک مرموز، رسوبات، آبشار و استخرهای عمیق منحرف می‌شوند. ردپای باستانی در دورافتاده‌ترین گذرگاه آن جاسازی شده است. اسامی سربازان اتحادیه از جنگ داخلی بر روی یک دیوار نوشته شده است.

آثار هنری یکی از انسان‌هایی که قرن‌ها پیش زندگی می‌کردند، به چشم می‌آید و احتمالا یک پرنده، با سر گرد است.

این مطالعه نقش فناوری سه بعدی را در کشف هنری برجسته کرد که در ابتدا برای آقای کرسلر بیش از ۲۰ سال پیش قابل مشاهده نبود، زمانی که او را آنقدر به سقف فشار دادند که نمی‌توانست آرایه کاملی را که در تمام جهات بالا تابش می‌کرد ببیند.

جان سیمک، باستان شناس دانشگاه تنسی و یکی از نویسندگان مقاله، گفت که این هنر غار یکی از بزرگترین هنرهای کشف شده در آمریکای شمالی است، در اعماق یک منطقه تاریک پیچیده که نور طبیعی نمی‌تواند به آن برسد.

با استفاده از تاریخ‌گذاری رادیوکربن و تجزیه و تحلیل خرده‌های سفال، محققان تخمین می‌زنند که قدمت این هنر به دوره‌های جنگلی میانی و پسین یا بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ پس از میلاد برمی‌گردد، زمانی که کشاورزی، شکار و جمع‌آوری جای خود را به تولید غذا و زندگی بی‌تحرک در منطقه داد.

فیگورهایی با ویژگی‌های انسانی، یک مار مارپیچ با جغجغه دم و زبان چنگال‌دار و یک مار به طول ۱۰ فوت که راه خود را در سراسر پهنه می‌پیچد، وجود دارد. برخی ویژگی های سقف را در طراحی خود گنجانده اند، مانند مار که به نظر می‌رسد از یک شکاف طبیعی بیرون می‌آید.

فیگورهای انسان‌نمای شبح‌وار در قاب‌ها تزئین شده‌اند. تکه‌های زغالی عصای رودخانه نشان می‌دهد که این اثر هنری، که به‌خوبی در روکشی از گل حک شده است، می‌توانست یک تلاش گروهی باشد، با کسی که مشعل را در دست دارد در حالی که هنرمندان کار می‌کردند.

از زمانی که هنر غار برای اولین بار در آمریکای شمالی در سال ۱۹۷۹ ثبت شد، دکتر سیمک و آقای کرسلر در حال مطالعه آنچه به عنوان هنر غار منطقه تاریک شناخته می‌شود که شامل کاوش در گذرگاه‌های غیرقابل دسترسی با نور طبیعی است، بوده‌اند.

مطالعه باستانی نشان داد غاری که در سال ۱۹۷۹ در تنسی ثبت شد، حاوی نقاشی‌های گلی با قدمت ۷۵۰ تا ۸۰۰ سال بود که مضامین مذهبی بومیان آمریکای قبل از کلمبیا را به تصویر می‌کشید. از آن زمان، به گفته این سازمان، ۸۹ مکان دیگر غارهای پیش از کلمبیا در جنوب شرقی آمریکای شمالی شناسایی شده است. قدیمی‌ترین آنها نزدیک به ۷۰۰۰ سال قدمت دارد، اما بیشتر آنها از ۸۰۰ بعد از میلاد تا ۱۶۰۰ پس از میلاد باز می‌گردند.

محققان از تکنیکی به نام فتوگرامتری استفاده کردند که در آن یک دوربین اینچ در امتداد یک مسیر حرکت می‌کند و تصاویر همپوشانی را می‌گیرد که سپس با استفاده از نرم افزار به هم دوخته می‌شوند. این یک نمایش یکپارچه ایجاد می‌کند که حتی بهترین حکاکی‌ها را در گل برجسته می‌کند.

بیش از ۱۶۰۰۰ عکس روی هم رفته نقشه هنر شناخته شده غار را تهیه کردند.

آقای آلوارز گفت: این مانند جادو است. این چیزی است که بیش از ۱۰۰۰ سال نامرئی بوده و ناگهان زنده شده است. حتی با وجود حذف افراد، داستان آنها هنوز اینجاست.

داستین ماتر، شهروند و هنرمندی که با آرشیو آقای آلوارز کار می‌کند، گفت که مضامین و تصاویر از هنر غار شبیه به آن چیزی است که او در داستان‌های بزرگان قبیله، مانند دروازه‌های غار به دنیای اموات و یک شخصیت انسان بالدار در مورد آنها آموخته بود.

فرهنگ‌های زنده نمادها را می‌گیرند و سپس آنها را احیا می‌کنند و به آنها معنا می‌بخشند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید