اتحادیه اروپا و دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره نخستین اعدام با استفاده از گاز نیتروژن در آمریکا ابراز تاسف کردند.

واکنش تند اتحادیه اروپا به اجرای حکم اعدام با «گاز نیتروژن» در آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق ، به‌دنبال اجرای حکم اعدام یک مرد در ایالات آلابامای آمریکا با استفاده از گاز نیتروژن، اتحادیه اروپا و دفتر حقوق بشر سازمان ملل ابراز تاسف کردند.

کِنت یوجین اسمیت دیروز با گاز نیتروژن خالص اعدام شد. این نخستین حکم اعدامی بود که با استفاده از این گاز در آمریکا اجرا می‌شود. گفته می‌شود اسمیت پس از استنشاق گاز از طریق یک ماسک ویژه که دسترسی ریه به اکسیژن را مسدود می‌کند، شروع به لرزیدن و تشنج کرده بود.

یکی از مقامات سازمان ملل گفته است که ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر این نهاد درباره این مساله به مقامات آلاباما، نامه نوشته است و دفتر وی نیز همچنان به اعتراض به این نوع اعدام و استفاده از تمام ابزار موجود برای جلوگیری از اجرای احکام با این روش در ایالت‌های دیگر، ادامه خواهد داد.

از سال ۱۹۸۲ تاکنون، این نخستین بار بود که روش جدیدی برای اعدام در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. روش اعدام تزریق مرگبار در سال ۱۹۸۲ معرفی و از آن پس به شایع‌ترین روش اعدام بدل شد.

معاونت دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای نوشت: به گفته کارشناسان برجسته، این روش مجازات، به طور خاص بیرحمانه و غیرعادی است. اتحادیه اروپا همچنین نسبت به افزایش شمار اعدام‌ها در آمریکا نسبت به پارسال ابراز نگرانی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید