معمای مومیایی کوچکی که به تازگی کشف شده، فضای مجازی و جامعه علمی را به خود مشغول کرده است.

معمای مومیایی ۸۰۰ ساله؛ انسان یا فرازمینی؟

به گزارش سلام نو آنطور که فرادید نوشته است اخیراً مومیایی مرموزی از یک جنین کشف شده که به دلیل ویژگی‌های غیرمعمول آن، گمانه‌زنی‌های زیادی را برانگیخته است. برخی این موجود را یک " فرازمینی " یا " انسان نمای کوچک " از یک گونه باستانی می‌دانند.

این مومیایی دارای جمجمه ای دراز و کشیده، چشم‌های مورب و تعداد غیرمعمول دنده است. به نظر می‌رسد که بدن این مومیایی ۱۰ دنده در هر طرف در مقایسه با ۱۲ دنده معمولی یک انسان دارد.

برخی این موجود را یک " فرازمینی " یا " انسان نمای کوچک " از یک گونه باستانی می‌دانند، در حالی که دانشمندان معتقدند که این مومیایی بقایای یک جنین انسان است.

این مومیایی دارای جمجمه ای کشیده، چشم‌های مورب و تعداد غیرمعمول دنده است. گفته می‌شود که این مومیایی در تپه ای به نام " تپه کوتوله‌ها " در کلمبیا پیدا شده است.

شباهت این مومیایی به مومیایی " آتا " که در سال ۲۰۰۳ در شیلی کشف شد، بر احتمال فرازمینی بودن آن افزوده است. آتا یک جسد ۱۵ سانتی متری با سر بزرگ و بدن نازک است که برخی آن را بقایای یک " انسان نمای کوچک " می‌دانند.

با این حال، دانشمندان با بررسی مومیایی کلمبیا به این نتیجه رسیده‌اند که این مومیایی بقایای یک جنین انسان است که با ناهنجاری های ژنتیکی متولد شده است. آنها می‌گویند که ویژگی های این مومیایی مانند جمجمه کشیده و تعداد غیرمعمول دنده می‌تواند به دلیل این ناهنجاری ها باشد.

هنوز تحقیقات در مورد این مومیایی ادامه دارد و باید منتظر ماند و دید که نتیجه نهایی تحقیقات چه خواهد بود.

اما این مومیایی بار دیگر سوال همیشگی انسان را در مورد وجود فرازمینی ها بر سر زبان ها انداخته است. آیا ما در جهان تنها هستیم یا موجودات هوشمند دیگری نیز در کیهان وجود دارند ؟ این سوالی است که شاید هیچ گاه به طور قطعی به آن پاسخ داده نشود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید