مملیکا؛ جهانگرد و ایرانگرده، اون راهنمای سفره و بلاگری می‌کنه. سال‌هاست که سفرهای گروهی طراحی و اجرا می‌کنه و تونسته در چهار قاره، از ۲۷ کشور دیدن و حسابی گشت‌وگرد کنه. مملیکا ماجراجویی و کسب تجربه‌های جدید رو دوست داره و از این رو در سفرهاش علاقه خودش رو در نظر می‌گیره و از جاذبه‌های گردشگری جالب توجهی دیدن می‌کنه. اون در سفری به آمریکای جنوبی، از «معبد ساکسی هوامان» در کشور پرو بازدید می‌کنه و روایت جالبی از دیده‌هاش داره، پس با ما همراه باشید تا بیشتر از تمدن اینکاها و معبد ساکسی هوامان بدونیم.

اینکاها چگونه معابد خود را می‌ساختند؟ / رازی که مملیکا از آن پرده بر می‌دارد

سلام نو - سرویس گردشگری: مملیکا درباره «تمدن اینکاها» و معبد ساکسی هوامان با سنگ‌ها و ساختار عجیبش می‌گه: "تمدن اینکاها به ۳ تا جهان اعتقاد داشتند. زمین و آسمان و زیر زمین. و هر کدوم‌شون یک سمبل داشتن که از بین حیوانات انتخاب شده بود. نماد زمین رو پوما انتخاب کرده بودن که یک گربه‌سان در آمریکای لاتین هست و خیلی مقدس بوده واسشون. شهرها رو هم بر اساس این سه جهان و سمبل‌هاشون می‌ساختن و شکل‌شون هم اون مدلی رعایت می‌کردن. شهر کوزکو پایتخت اینکاها بوده و شکل اون از بالا شبیه پوما بوده، در واقع نماد زندگی در زمین بوده این شهر. سر این پوما می‎شده این معبد یا قلعه ساکسی هوامان."

اینکاها چگونه معابد خود را می‌ساختند؟ / رازی که مملیکا از آن پرده بر می‌دارد

اون در ادامه از شگفتی‌های ساخت این معبد می‌گه: "سنگ‌های کوچک و بزرگ که وزن برخی از آن‌ها چند ده تن هست، بسیار دقیق و تمیز برش داده شده بودن و در کنار هم قرار گرفته بودن بدون هیچ ملاتی. برای اتصال اون‌ها از حالت نر و مادگی استفاده می‌شده عموما که ضد زلزله هم بوده. اینجا در ارتفاع ۳۷۰۰ متری و حدود ۳۰۰ متر بالاتر از شهر روی تپه ساخته شده بوده و نمای زیبایی از شهر و غروب خورشید داشت و طبیعت اطرافش نیز خیلی زیبا بود. ما از بخش تاریخی شهر پیاده اومدیم اینجا."

اینکاها چگونه معابد خود را می‌ساختند؟ / رازی که مملیکا از آن پرده بر می‌دارد

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید