مبین کروندی؛ ماجراجو و بلاگر سفره، اون ایرانگردی و طبیعت‌گردی می‌کنه. به عنوان یک آبشارگرد و دره‌نورد، کلی از آبشارها و دره‌های ایران رو تجربه کرده. مبین در سفری به جنوب ایران، به هرمز زیبا و بی‌نظیر می‌ره و بعد در اقامتگاه رنگارنگ ماجرا هرمز مدتی رو سپری می‌کنه. با ما همراه باشید تا از طریق مبین بیشتر از تجربه اقامت در ماجرا بدونیم.

ماجراجویی در اقامتگاه بوم‌گردی ماجرا، روایتی از مبین کروندی

سلام نو - سرویس گردشگری: مبین تو صفحه اینستاگرامش (mobin_karvandi) از شیوه ساخت اقامتگاه بوم‌گردی ماجرا و تأثیرات این فضا بر محیط می‌گه: "سازندگان هتل رنگی هرمز معتقدند این اقامتگاه مجموعه‌ای از گنبدهای خاکی به روش ابرخشت نادر خلیلی ساخته شده، امّا به جای اینکه به صورت یک تکّه، حجم بزرگی را به خودش اختصاص دهد، در مجموعه‌ای از فضاهای کوچک، خرد شده است. این خرد شدن بنا، باعث می‌شود اقامتگاه، هماهنگ با خانه‌های کم‌ارتفاع محلی قرار بگیرد و تسلّط عجیب و غریبی روی انسان نداشته باشد (معضلی که در بسیاری از شهرهای کوچک با آن روبه‌رو هستیم؛ ساختمان تنومند هتل، بر تمام شهر سایه می‌اندازد و خُلق انسان را تنگ می‌کند.)

ماجراجویی در اقامتگاه بوم‌گردی ماجرا، روایتی از مبین کروندی

اون در ادامه به خصوصیات اقامتگاه ماجرا اشاره می‌کنه: "گفته شده، شکل و شمایل قرار گرفتن گنبدها کنار هم، یادآور ساختار محله‌های جزیره‌اند؛ به این صورت که بخش عمومی، اقامتی و مرکز محلّه دارد. گنبدهای خاکی، آب‌انبارها را به یادمان می‌آورد که محلی‌ها به آن «برکه» می‌گویند. رنگ‌ها هم قرار است با خاک‌های رنگی هرمز همنشینی داشته باشند، البته با الهام از مسیرهای آبرفتی بین کوه‌ها. نکته آموزشی کار اینجاست که به گفته سازندگان این اقامتگاه رنگ‌ها مصنوعی‌اند و از جان رنگی بی‌رمق جزیره، برای ساخت اقامتگاه استفاده نکرده‌اند، زیرا این خاک‌ها باید سالیان سال بماند و فقط برازنده تن هرمز است نه استفاده روزمره انسان‌ها."

اون‌چه قابل توجه هست، تعداد جوایز بین المللی اقامتگاه ماجراست و مبین در این‌باره می‌گه: "جالب است بدانید که این اقامتگاه جذاب، برنده جایزه بین‌المللی طلایی مسابقه تیدای (TIDA) تایوان در سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۰۲۰ Taipei International Design Award) هم شده است. طرح اقامتگاه، در بخش طراحی فضاهای عمومی (Public Space Design Category) انتخاب شد! این مسابقه بین‌المللی، سالانه توسط شهرداری تایپه با حمایت شورای بین‌المللی طراحی (ico-D)، سازمان جهانی طراحی (WDO) و فدراسیون بین المللی معماران/طراحان داخلی (IFI) در سه حوزه طراحی صنعتی، طراحی ارتباط تصویری و طراحی فضای عمومی برگزار می‌شود."

ماجراجویی در اقامتگاه بوم‌گردی ماجرا، روایتی از مبین کروندی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید